[Update on treatment of ANCA-associated vasculitis].

IF 0.9 4区 医学 Q4 RHEUMATOLOGY Zeitschrift fur Rheumatologie Pub Date : 2024-08-28 DOI:10.1007/s00393-024-01548-1
Julia U Holle, Frank Moosig
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Abstract

This article summarizes the current guidelines and recommendations published by the European Alliance of Associations for Rheumatology (EULAR), the Kidney Disease Improving Global Outcomes (KDIGO) and the American College of Rheumatology (ACR). In addition to glucocorticoids (GC), treatment with biologics is nowadays an established option to treat Anti-Neutrophil Cytoplasmic Antibody (ANCA)-associated vasculitis (AAV). Rituximab (RTX) is used for remission induction and maintenance in organ-threatening and non-organ-threatening granulomatosis with polyangiitis (GPA) and microscopic polyangiitis (MPA). For eosinophilic GPA (EGPA) anti-interleukin 5 (IL5) strategies are an important component of treatment for remission induction and maintenance of refractory or relapsing non-organ-threatening diseases in conjunction with GC. The dosing of GC for remission induction in GPA and MPA is now lower than was previously used and additionally, avacopan is approved as a new GC-sparing medication for GPA and MPA over 52 weeks. Conventional strategies, such as cyclophosphamide (CYC) are important for remission induction in severe or refractory organ-threatening disease for all AAVs. The use of methotrexate (MTX) and azathioprine (AZA) is becoming less prominent. The most important unanswered questions in the treatment of AAVs are with respect to the duration of remission maintenance treatment and the individualized treatment guidance based on biomarkers.

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[ANCA相关性血管炎治疗的最新进展]。
本文总结了欧洲风湿病学协会联盟(EULAR)、肾脏病全球疗效改善组织(KDIGO)和美国风湿病学会(ACR)发布的现行指南和建议。除糖皮质激素(GC)外,使用生物制剂治疗抗中性粒细胞胞浆抗体(ANCA)相关性脉管炎(AAV)也是当今一种成熟的治疗方法。利妥昔单抗(RTX)可用于诱导和维持危及器官和非危及器官的肉芽肿伴多血管炎(GPA)和显微镜下多血管炎(MPA)的缓解。对于嗜酸性粒细胞性多血管炎(EGPA),抗白细胞介素 5(IL5)策略是治疗难治性或复发性非器官威胁性疾病的缓解诱导和维持治疗的重要组成部分,并与 GC 配合使用。目前,用于诱导 GPA 和 MPA 缓解的 GC 剂量低于以前使用的剂量,此外,阿伐潘已被批准作为一种新的 GC 节约型药物,用于治疗 GPA 和 MPA,疗程超过 52 周。环磷酰胺(Cyclophosphamide,CYC)等常规治疗策略对于严重或难治性器官受威胁疾病的缓解诱导非常重要。甲氨蝶呤(MTX)和硫唑嘌呤(AZA)的使用正变得越来越少。AAV治疗中最重要的未决问题是缓解维持治疗的持续时间和基于生物标志物的个体化治疗指导。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。
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来源期刊
Zeitschrift fur Rheumatologie
Zeitschrift fur Rheumatologie 医学-风湿病学
CiteScore
2.20
自引率
20.00%
发文量
150
审稿时长
6-12 weeks
期刊介绍: Die Zeitschrift für Rheumatologie ist ein international angesehenes Publikationsorgan und dient der Fortbildung von niedergelassenen und in der Klinik tätigen Rheumatologen. Die Zeitschrift widmet sich allen Aspekten der klinischen Rheumatologie, der Therapie rheumatischer Erkrankungen sowie der rheumatologischen Grundlagenforschung. Umfassende Übersichtsarbeiten zu einem aktuellen Schwerpunktthema sind das Kernstück jeder Ausgabe. Im Mittelpunkt steht dabei gesichertes Wissen zu Diagnostik und Therapie mit hoher Relevanz für die tägliche Arbeit – der Leser erhält konkrete Handlungsempfehlungen. Frei eingereichte Originalien ermöglichen die Präsentation wichtiger klinischer Studien und dienen dem wissenschaftlichen Austausch.
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