枯叶泽兰30C在2017年德里城市贫民窟登革热暴发期间预防登革热和急性发热性疾病的有效性——一项前瞻性、开放标签、基于社区的平行队列研究

IF 1.1 4区 医学 Q3 INTEGRATIVE & COMPLEMENTARY MEDICINE Complementary Medicine Research Pub Date : 2023-01-01 Epub Date: 2023-11-10 DOI:10.1159/000534461
Debadatta Nayak, Ruchika Bhalla, Rupali Bhalerao, Lovepreet Kaur, Ankit Gupta, Vanee Dev, Smita Singh, Anil Khurana, Raj Kumar Manchanda
{"title":"枯叶泽兰30C在2017年德里城市贫民窟登革热暴发期间预防登革热和急性发热性疾病的有效性——一项前瞻性、开放标签、基于社区的平行队列研究","authors":"Debadatta Nayak, Ruchika Bhalla, Rupali Bhalerao, Lovepreet Kaur, Ankit Gupta, Vanee Dev, Smita Singh, Anil Khurana, Raj Kumar Manchanda","doi":"10.1159/000534461","DOIUrl":null,"url":null,"abstract":"<p><strong>Objective: </strong>This study was undertaken to assess the effectiveness of Eupatorium perfoliatum (EP) 30C on the incidence of dengue fever and acute febrile illness (AFI) during the 2017 dengue outbreak.</p><p><strong>Methods: </strong>We conducted a prospective, open-label, community-based parallel cohort study involving apparently healthy individuals residing in 06 urban slums (JJ colony) of Delhi. The participants were enrolled in two cohorts - the medicine cohort (MC) and the control cohort (CC). Participants in MC were given weekly one dose of EP 30C for 10 weeks along with Information, Education and Communication (IEC) material regarding dengue. Participants in the CC were provided with the IEC material only. The primary outcome measure was the incidence of dengue fever as per case definitions notified in the national guidelines for clinical management of dengue fever by the Government of India during the 10 weeks follow-up period. The secondary outcome measures were the incidence of AFI and the hospitalization of confirmed dengue cases.</p><p><strong>Results: </strong>The analysis included 40,769 participants residing in 06 slum clusters of Delhi out of which 28,321 participants were in MC and 12,448 participants were in CC. The incidence of laboratory-confirmed dengue in the MC was 2.57 per 10,000 person-weeks (95% confidence interval [CI], 2.02-3.22) in comparison with 7.55 per 10,000 person-weeks (95% CI, 6.12-9.21) in the CC. The incidence of AFI in the MC was 19.66 per 10,000 person-weeks (95% CI, 18.07-21.36) in comparison with 40.96 per 10,000 person-weeks (95% CI, 37.48-44.67) in the CC. The overall protective effect of EP against laboratory-confirmed dengue was 65.77% (95% CI, 53.37-74.87; p = 0.0001) and against AFI was 52.58% (95% CI, 46.37-58.07; p = 0.0001). Hospitalization reported in the MC was nil as against 4.35% in the CC. No dengue-related case fatalities were reported from either cohort. None of the participants from the MC reported any adverse events owing to the prophylactic intervention.</p><p><strong>Conclusion: </strong>The study concludes that EP 30C was able to prevent dengue significantly. Randomized controlled trials are needed to confirm or refute our findings.</p><p><p><title>Ziel</title>Das Ziel dieser Studie war die Beurteilung der Wirksamkeit von <italic>Eupatorium perfoliatum</italic> (EP) 30C auf die Inzidenz von Dengue-Fieber und akuter fiebriger Erkrankung (AFE) während des Dengue-Ausbruchs 2017.<title>Methoden</title>Wir führten eine prospektive, unverblindete, Bevölkerungs-Parallelgruppen-Kohortenstudie mit augenscheinlich gesunden Bewohnern von 6 städtischen Slums (JJ-Kolonie) in Delhi durch. Die Teilnehmer wurden in 2 Kohorten aufgenommen, einer Medizinkohorte (MK) und einer Kontrollkohorte (KK). Die Teilnehmer in der MK erhielten 10 Wochen lang wöchentlich eine Dosis EP 30C und dazu Aufklärungsmaterialien über Dengue. Die Teilnehmer in der KK erhielten nur die Aufklärungsmaterialien. Die primäre Zielgröße war die Dengue-Fieber-Inzidenz laut der in den nationalen Leitlinien für das klinische Management des Dengue-Fiebers von der indischen Regierung bekannt gegebenen Falldefinition in dem zehnwöchigen Beobachtungszeitraum. Die sekundären Zielgrößen waren die Inzidenz von AFE und die Anzahl hospitalisierter bestätigter Dengue-Fälle.<title>Ergebnisse</title>In die Analyse wurden 40,769 Bewohner von 6 Slum-Clustern in Delhi einbezogen, davon wurden 28,321 Teilnehmer in die MK aufgenommen und 12,448 Teilnehmer in die KK. Die Inzidenz von im Labor bestätigter Dengue betrug in der MK 2,57 pro 10,000 Personen/Woche (95%-Konfidenzintervall [KI]: 2,02–3,22), verglichen mit 7,55 pro 10,000 Personen/Woche (95%-KI: 6,12–9,21) in der KK. Die Inzidenz von AFI betrug in der MK 19,66 pro 10,000 Personen/Woche (95%-Konfidenzintervall [KI]: 18,07–21,36), verglichen mit 40,96 pro 10,000 Personen/Woche (95%-KI: 37,48–44,67) in der KK. 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摘要

目的评价peropatorium perfoliatum (EP) 30C在2017年登革热暴发期间对登革热和急性发热性疾病(AFI)发病率的影响。方法我们进行了一项前瞻性、开放标签、基于社区的平行队列研究,纳入了居住在德里06个城市贫民窟(JJ殖民地)的表面健康个体。参与者被分为两个队列——药物队列(MC)和对照队列(CC)。MC参与者每周服用一剂ep30c,持续10周,同时服用有关登革热的信息、教育和传播(IEC)材料。委员会的与会者只获得了独立选举委员会的材料。主要结果衡量指标是在10周随访期间,根据印度政府在《登革热临床管理国家指南》中通报的病例定义,登革热发病率。次要结局指标是AFI的发生率和确诊登革热病例的住院率。结果分析了居住在德里06个贫民窟群的40,769名参与者,其中28,321名参与者为MC, 12,448名参与者为CC. MC的实验室确诊登革热发病率为2.57 / 10,000人周(95%置信区间[CI], 2.02至3.22),而CC的发病率为7.55 / 10,000人周(95% CI, 6.12至9.21)。18.07 ~ 21.36),而CC为40.96例(95% CI, 37.48 ~ 44.67)。EP对实验室确诊登革热的总体保护效果(PE)为65.77% (95% CI, 53.37 ~ 74.87;p = 0.001),与AFI的比值为52.58% (95% CI, 46.37 ~ 58.07;P = 0.0001)。MC报告的住院率为零,而CC报告的住院率为4.35%。两个队列均未报告与登革热有关的死亡病例。没有来自MC的参与者报告由于预防性干预而发生任何不良事件。结论peropiatum 30C对登革热有明显的预防作用。需要随机对照试验来证实或反驳我们的发现。
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Effectiveness of Eupatorium perfoliatum 30C in Prevention of Dengue Fever and Acute Febrile Illness during 2017 Dengue Outbreak in Urban Slums of Delhi: A Prospective, Open-Label, Community-Based, Parallel Cohort Study.

Objective: This study was undertaken to assess the effectiveness of Eupatorium perfoliatum (EP) 30C on the incidence of dengue fever and acute febrile illness (AFI) during the 2017 dengue outbreak.

Methods: We conducted a prospective, open-label, community-based parallel cohort study involving apparently healthy individuals residing in 06 urban slums (JJ colony) of Delhi. The participants were enrolled in two cohorts - the medicine cohort (MC) and the control cohort (CC). Participants in MC were given weekly one dose of EP 30C for 10 weeks along with Information, Education and Communication (IEC) material regarding dengue. Participants in the CC were provided with the IEC material only. The primary outcome measure was the incidence of dengue fever as per case definitions notified in the national guidelines for clinical management of dengue fever by the Government of India during the 10 weeks follow-up period. The secondary outcome measures were the incidence of AFI and the hospitalization of confirmed dengue cases.

Results: The analysis included 40,769 participants residing in 06 slum clusters of Delhi out of which 28,321 participants were in MC and 12,448 participants were in CC. The incidence of laboratory-confirmed dengue in the MC was 2.57 per 10,000 person-weeks (95% confidence interval [CI], 2.02-3.22) in comparison with 7.55 per 10,000 person-weeks (95% CI, 6.12-9.21) in the CC. The incidence of AFI in the MC was 19.66 per 10,000 person-weeks (95% CI, 18.07-21.36) in comparison with 40.96 per 10,000 person-weeks (95% CI, 37.48-44.67) in the CC. The overall protective effect of EP against laboratory-confirmed dengue was 65.77% (95% CI, 53.37-74.87; p = 0.0001) and against AFI was 52.58% (95% CI, 46.37-58.07; p = 0.0001). Hospitalization reported in the MC was nil as against 4.35% in the CC. No dengue-related case fatalities were reported from either cohort. None of the participants from the MC reported any adverse events owing to the prophylactic intervention.

Conclusion: The study concludes that EP 30C was able to prevent dengue significantly. Randomized controlled trials are needed to confirm or refute our findings.

ZielDas Ziel dieser Studie war die Beurteilung der Wirksamkeit von Eupatorium perfoliatum (EP) 30C auf die Inzidenz von Dengue-Fieber und akuter fiebriger Erkrankung (AFE) während des Dengue-Ausbruchs 2017.MethodenWir führten eine prospektive, unverblindete, Bevölkerungs-Parallelgruppen-Kohortenstudie mit augenscheinlich gesunden Bewohnern von 6 städtischen Slums (JJ-Kolonie) in Delhi durch. Die Teilnehmer wurden in 2 Kohorten aufgenommen, einer Medizinkohorte (MK) und einer Kontrollkohorte (KK). Die Teilnehmer in der MK erhielten 10 Wochen lang wöchentlich eine Dosis EP 30C und dazu Aufklärungsmaterialien über Dengue. Die Teilnehmer in der KK erhielten nur die Aufklärungsmaterialien. Die primäre Zielgröße war die Dengue-Fieber-Inzidenz laut der in den nationalen Leitlinien für das klinische Management des Dengue-Fiebers von der indischen Regierung bekannt gegebenen Falldefinition in dem zehnwöchigen Beobachtungszeitraum. Die sekundären Zielgrößen waren die Inzidenz von AFE und die Anzahl hospitalisierter bestätigter Dengue-Fälle.ErgebnisseIn die Analyse wurden 40,769 Bewohner von 6 Slum-Clustern in Delhi einbezogen, davon wurden 28,321 Teilnehmer in die MK aufgenommen und 12,448 Teilnehmer in die KK. Die Inzidenz von im Labor bestätigter Dengue betrug in der MK 2,57 pro 10,000 Personen/Woche (95%-Konfidenzintervall [KI]: 2,02–3,22), verglichen mit 7,55 pro 10,000 Personen/Woche (95%-KI: 6,12–9,21) in der KK. Die Inzidenz von AFI betrug in der MK 19,66 pro 10,000 Personen/Woche (95%-Konfidenzintervall [KI]: 18,07–21,36), verglichen mit 40,96 pro 10,000 Personen/Woche (95%-KI: 37,48–44,67) in der KK. Der Schutzeffekt (SE) von EP betrug gegen im Labor bestätigte Dengue 65,77% (95%-KI: 53,37–74,87; p = 0,0001) und gegen AFI 52,58% (95%-KI: 46,37–58,07; p = 0,0001). Die Hospitalisierungsrate war in der MK gleich Null versus 4,35% in der KK. In keiner Kohorte waren Dengue-bedingte Todesfälle zu verzeichnen. Bei keinem der Teilnehmer in der MK traten jegliche unerwünschten Ereignisse infolge der prophylaktischen Maßnahme auf.SchlussfolgerungDie Studie gelangt zu dem Schluss, dass Eupatorium perfoliatum 30C in signifikantem Maße Dengue vorbeugen konnte. Randomisierte kontrollierte Studien sind erforderlich, um unsere Ergebnisse zu bestätigen bzw. zu widerlegen.

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来源期刊
Complementary Medicine Research
Complementary Medicine Research Medicine-Complementary and Alternative Medicine
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期刊介绍: Aims and Scope ''Complementary Medicine Research'' is an international journal that aims to bridge the gap between conventional medicine and complementary/alternative medicine (CAM) on a sound scientific basis, promoting their mutual integration. Accordingly, experts of both conventional medicine and CAM medicine cooperate on the journal‘s editorial board, which accepts papers only after a rigorous peer-review process in order to maintain a high standard of scientific quality. Spectrum of ''Complementary Medicine Research'': - Review and Original Articles, Case Reports and Essays regarding complementary practice and methods - Journal Club: Analysis and discussion of internationally published articles in complementary medicine - Editorials of leading experts in complementary medicine - Questions of complementary patient-centered care - Education in complementary medicine - Reports on important meetings and conferences - Society Bulletins of Schweizerische Medizinische Gesellschaft für Phytotherapie (SMGP) and Deutsche Gesellschaft für Naturheilkunde Bibliographic Details Complementary Medicine Research Journal Abbreviation: Complement Med Res ISSN: 2504-2092 (Print) e-ISSN: 2504-2106 (Online) DOI: 10.1159/issn.2504-2092 www.karger.com/CMR
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