[EULAR recommendations 2023 on the treatment of systemic lupus erythematosus -Implications for treatment in Germany].

IF 0.9 4区 医学 Q4 RHEUMATOLOGY Zeitschrift fur Rheumatologie Pub Date : 2024-08-01 Epub Date: 2024-07-22 DOI:10.1007/s00393-024-01544-5
Johanna Mucke, Martin Aringer
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Abstract

The 2023 update of the EULAR recommendations for the management of systemic lupus erythematosus (SLE) faced several tasks: the newly approved medications anifrolumab and voclosporin as well as the additional approval of belimumab for lupus nephritis had to be conceptionally fitted into the management of SLE. Novel data on hydroxychloroquine and glucocorticoids, additional results for the treat-to-target goals remission and low disease activity and experience with respect to vaccinations and infections had to be considered. Additionally, EULAR specified a slightly modified structure. The update was further developed with 5 overarching principles and 13 recommendations. An SLE activity score is required for each patient visit. All SLE patients should receive hydroxychloroquine at a target dose of 5 mg/kg body weight. Glucocorticoids should only be used if necessary and reduced to not more than 5 mg prednisone equivalent daily in the long-term or, even better, tapered off. If the target of remission or low disease activity is not reached, methotrexate, azathioprine, mycophenolate and/or belimumab or anifrolumab should be used. For lupus nephritis, Euro-Lupus cyclophosphamide or mycophenolate are options for induction therapy and mycophenolate or azathioprine for maintenance. In the case of severe nephritis, the addition of belimumab or a calcineurin inhibitor (voclosporin or tacrolimus) should be considered. It is important that treatment should be continued for at least 3 years. This review article describes the details of the new recommendations against the background of relevant studies in recent years and classifies them in the clinical context.

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[关于系统性红斑狼疮治疗的 EULAR 建议 2023 - 对德国治疗的影响]。
2023年EULAR对系统性红斑狼疮(SLE)治疗建议的更新面临着几项任务:新批准的药物anifrolumab和voclosporin,以及额外批准的用于狼疮肾炎的贝利木单抗,都必须在概念上与系统性红斑狼疮的治疗相结合。必须考虑羟氯喹和糖皮质激素的新数据、治疗目标缓解和低疾病活动性的额外结果以及疫苗接种和感染方面的经验。此外,EULAR 还规定了一个略有修改的结构。更新版进一步制定了 5 项总体原则和 13 项建议。每次就诊都需要进行系统性红斑狼疮活动度评分。所有系统性红斑狼疮患者都应接受目标剂量为每公斤体重 5 毫克的羟氯喹治疗。糖皮质激素应仅在必要时使用,长期使用时应减至每天不超过 5 毫克泼尼松当量,甚至最好逐渐停用。如果达不到缓解或低疾病活动度的目标,则应使用甲氨蝶呤、硫唑嘌呤、霉酚酸盐和/或贝利木单抗或安非罗单抗。对于狼疮性肾炎,欧洲狼疮环磷酰胺或霉酚酸盐可用于诱导治疗,霉酚酸盐或硫唑嘌呤可用于维持治疗。在肾炎严重的情况下,应考虑加用贝利木单抗或钙神经蛋白抑制剂(voclosporin 或他克莫司)。重要的是,治疗应持续至少 3 年。这篇综述文章以近年来的相关研究为背景,详细介绍了新建议,并根据临床情况对其进行了分类。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。
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来源期刊
Zeitschrift fur Rheumatologie
Zeitschrift fur Rheumatologie 医学-风湿病学
CiteScore
2.20
自引率
20.00%
发文量
150
审稿时长
6-12 weeks
期刊介绍: Die Zeitschrift für Rheumatologie ist ein international angesehenes Publikationsorgan und dient der Fortbildung von niedergelassenen und in der Klinik tätigen Rheumatologen. Die Zeitschrift widmet sich allen Aspekten der klinischen Rheumatologie, der Therapie rheumatischer Erkrankungen sowie der rheumatologischen Grundlagenforschung. Umfassende Übersichtsarbeiten zu einem aktuellen Schwerpunktthema sind das Kernstück jeder Ausgabe. Im Mittelpunkt steht dabei gesichertes Wissen zu Diagnostik und Therapie mit hoher Relevanz für die tägliche Arbeit – der Leser erhält konkrete Handlungsempfehlungen. Frei eingereichte Originalien ermöglichen die Präsentation wichtiger klinischer Studien und dienen dem wissenschaftlichen Austausch.
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