[On the technic of total esophageal substitution using stemmed gastroesophagoplasty].

H Krauss, R X Zittel
{"title":"[On the technic of total esophageal substitution using stemmed gastroesophagoplasty].","authors":"H Krauss, R X Zittel","doi":"10.1055/s-0028-1100766","DOIUrl":null,"url":null,"abstract":"Es wird nach kurzem Ruckblick auf die historische Entwicklung der Osophagusersatzchirurgie speziell ein Verfahren geschildert, das sich uns als z. Z. beste Methode eines totalen Osophagusersatzes bewahrt hat: Die Bildung eines Osophagusersatzrohres aus der grosen Kurvatur des Magens mit Stilbildung am Magenfundus und retrosternaler Hochfuhrung des Transplantates zur Anastomosierung mit dem zervikalen Osophagus. Die Indikation zu diesem Verfahren umfast alle hochsitzenden malignen und behandlungsresistenten benignen Speiserohrenstenosen. Vor- und Nachteile des ein- und zweizeitigen Vorgehens werden neben Erfahrungen der operativen Technik und der postoperativen Behandlung bzw. Komplikationsmoglichkeiten diskutiert. Die guten postoperativen Ergebnisse berechtigen zu einer Empfehlung dieser gastro-osophagealen Plastik zum Totalersatz der thorakalen Speiserohre. Mediastinoscopy is not restricted to the anterior upper mediastinum any more. Especially after a longer mediastinoscope, made according to our specifications, has been available, we have been able to explore the whole mediastinum. Technique, indication and examples from our experience (far more than 300 mediastinoscopies) are outlined. These examples demonstrate that it is possible to enter the very anterior mediastinum (e. g. Thymus region), the area of the lower lobe bronchus, the area lateral of the aortic arch and the whole of the posterior mediastinum and that this procedure is of great practical value. Nous entamons notre etude par un coup d'oeil rapide retrospectif sur l'historique du developpement de la chirurgie reconstructive de l'oesophage. Nous decrivons un procede que nous considerons comme la meilleure methode pour une plastie totale de l'oesophage. A partir de la grande courbure de l'estomac nous formons un nouvel oesophage. Du fondus de l'estomac nous etirons la transplantation vers le haut jusqu'a l'anastomose cervicale. L'indication de ce procede comprend toutes les tumeurs malignes haut situees et les tumeurs benignes stenosantes qui sont rebelles au traitement medical. Les avantages et les desavantages de ce procede sont discutes. Il en est de meme des experiences sur la technique operatoire, du traitement postoperatoire et des possibilites de complications. Les bons resultats postoperatoires nous portent a conseiller cette plastie gastro oesophagienne pour la reconstruction totale de l'oesophage thoracique.","PeriodicalId":78796,"journal":{"name":"Thoraxchirurgie und vaskulare Chirurgie","volume":null,"pages":null},"PeriodicalIF":0.0000,"publicationDate":"1966-02-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"https://sci-hub-pdf.com/10.1055/s-0028-1100766","citationCount":"0","resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":null,"PeriodicalName":"Thoraxchirurgie und vaskulare Chirurgie","FirstCategoryId":"1085","ListUrlMain":"https://doi.org/10.1055/s-0028-1100766","RegionNum":0,"RegionCategory":null,"ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":null,"EPubDate":"","PubModel":"","JCR":"","JCRName":"","Score":null,"Total":0}
引用次数: 0

Abstract

Es wird nach kurzem Ruckblick auf die historische Entwicklung der Osophagusersatzchirurgie speziell ein Verfahren geschildert, das sich uns als z. Z. beste Methode eines totalen Osophagusersatzes bewahrt hat: Die Bildung eines Osophagusersatzrohres aus der grosen Kurvatur des Magens mit Stilbildung am Magenfundus und retrosternaler Hochfuhrung des Transplantates zur Anastomosierung mit dem zervikalen Osophagus. Die Indikation zu diesem Verfahren umfast alle hochsitzenden malignen und behandlungsresistenten benignen Speiserohrenstenosen. Vor- und Nachteile des ein- und zweizeitigen Vorgehens werden neben Erfahrungen der operativen Technik und der postoperativen Behandlung bzw. Komplikationsmoglichkeiten diskutiert. Die guten postoperativen Ergebnisse berechtigen zu einer Empfehlung dieser gastro-osophagealen Plastik zum Totalersatz der thorakalen Speiserohre. Mediastinoscopy is not restricted to the anterior upper mediastinum any more. Especially after a longer mediastinoscope, made according to our specifications, has been available, we have been able to explore the whole mediastinum. Technique, indication and examples from our experience (far more than 300 mediastinoscopies) are outlined. These examples demonstrate that it is possible to enter the very anterior mediastinum (e. g. Thymus region), the area of the lower lobe bronchus, the area lateral of the aortic arch and the whole of the posterior mediastinum and that this procedure is of great practical value. Nous entamons notre etude par un coup d'oeil rapide retrospectif sur l'historique du developpement de la chirurgie reconstructive de l'oesophage. Nous decrivons un procede que nous considerons comme la meilleure methode pour une plastie totale de l'oesophage. A partir de la grande courbure de l'estomac nous formons un nouvel oesophage. Du fondus de l'estomac nous etirons la transplantation vers le haut jusqu'a l'anastomose cervicale. L'indication de ce procede comprend toutes les tumeurs malignes haut situees et les tumeurs benignes stenosantes qui sont rebelles au traitement medical. Les avantages et les desavantages de ce procede sont discutes. Il en est de meme des experiences sur la technique operatoire, du traitement postoperatoire et des possibilites de complications. Les bons resultats postoperatoires nous portent a conseiller cette plastie gastro oesophagienne pour la reconstruction totale de l'oesophage thoracique.
查看原文
分享 分享
微信好友 朋友圈 QQ好友 复制链接
本刊更多论文
全食管置换术的研究。
本文章由计算机程序翻译,如有差异,请以英文原文为准。
求助全文
约1分钟内获得全文 去求助
来源期刊
自引率
0.00%
发文量
0
期刊最新文献
[Unusual surgical recanalization of the trachea in cylindroma]. [Surgical viewpoints of pulmonary hypertension]. [Problems of correction of congenital heart defects with pulmonary hypertension]. [On the closure of the ductus Botalli in pulmonary hypertension]. [Indications and results of the pulmonary artery ligation].
×
引用
GB/T 7714-2015
复制
MLA
复制
APA
复制
导出至
BibTeX EndNote RefMan NoteFirst NoteExpress
×
×
提示
您的信息不完整,为了账户安全,请先补充。
现在去补充
×
提示
您因"违规操作"
具体请查看互助需知
我知道了
×
提示
现在去查看 取消
×
提示
确定
0
微信
客服QQ
Book学术公众号 扫码关注我们
反馈
×
意见反馈
请填写您的意见或建议
请填写您的手机或邮箱
已复制链接
已复制链接
快去分享给好友吧!
我知道了
×
扫码分享
扫码分享
Book学术官方微信
Book学术文献互助
Book学术文献互助群
群 号:481959085
Book学术
文献互助 智能选刊 最新文献 互助须知 联系我们:info@booksci.cn
Book学术提供免费学术资源搜索服务,方便国内外学者检索中英文文献。致力于提供最便捷和优质的服务体验。
Copyright © 2023 Book学术 All rights reserved.
ghs 京公网安备 11010802042870号 京ICP备2023020795号-1