[SARS-CoV-2/COVID-19-epidemiology and prevention].

Q4 Medicine Nephrologe Pub Date : 2021-01-01 Epub Date: 2020-12-15 DOI:10.1007/s11560-020-00472-0
Bernd Salzberger, Felix Buder, Benedikt Lampl, Boris Ehrenstein, Florian Hitzenbichler, Thomas Holzmann, Barbara Schmidt, Frank Hanses
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Abstract

Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) has rapidly spread globally since December 2019. A first wave is visible up to the end of June 2020 in many regions. This article presents a review of the current knowledge on the epidemiology and prevention. The SARS-CoV‑2 predominantly replicates in the upper and lower respiratory tracts and is particularly transmitted by droplets and aerosols. The estimate for the basic reproduction number (R0) is between 2 and 3 and the median incubation period is 6 days (range 2-14 days). As with the related SARS-CoV and Middle East respiratory syndrome (MERS-CoV), superspreading events play an important role in the dissemination. A high proportion of infections are uncomplicated but moderate or severe courses develop in 5-10% of infected persons. Pneumonia, cardiac involvement and thromboembolisms are the most frequent manifestations leading to hospitalization. Risk factors for a complicated course are high age, hypertension, diabetes mellitus and chronic cardiovascular and pulmonary diseases as well as immunodeficiency. Currently, the estimation for the infection fatality rate (IFR) is between 0.5% and 1% across all age groups. Outbreaks were limited in many regions with bundles of various measures for reduction of social contacts. The incidence for the first wave in Germany can be estimated as 0.4-1.8% and excess mortality could not be observed.

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[SARS-CoV-2/COVID-19-流行病学和预防]。
自 2019 年 12 月以来,严重急性呼吸系统综合征冠状病毒 2(SARS-CoV-2)在全球迅速传播。截至 2020 年 6 月底,许多地区都出现了第一波疫情。本文回顾了目前有关流行病学和预防的知识。SARS-CoV-2 主要在上下呼吸道复制,尤其通过飞沫和气溶胶传播。基本繁殖数(R0)估计在 2 到 3 之间,中位潜伏期为 6 天(范围为 2 到 14 天)。与相关的 SARS-CoV 和中东呼吸综合征(MERS-CoV)一样,超级传播事件在传播中发挥了重要作用。大部分感染并无并发症,但有 5-10%的感染者会出现中度或重度病程。肺炎、心脏受累和血栓栓塞是导致住院治疗的最常见表现。病程复杂的风险因素包括高龄、高血压、糖尿病、慢性心血管疾病和肺部疾病以及免疫缺陷。目前,各年龄组的感染致死率(IFR)估计在 0.5% 至 1%之间。许多地区采取了各种措施减少社会接触,从而限制了疫情的爆发。据估计,德国第一波疫情的发病率为 0.4%-1.8%,无法观察到过高的死亡率。
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来源期刊
Nephrologe
Nephrologe UROLOGY & NEPHROLOGY-
CiteScore
0.40
自引率
0.00%
发文量
25
期刊介绍: Zielsetzung der Zeitschrift Der Nephrologe bietet aktuelle und kompakte Fortbildung für alle nephrologisch tätigen Ärzt*innen in Klinik und Praxis. Inhaltlich werden sämtliche Bereiche der angewandten Nephrologie und Hypertensiologie praxisnah abgedeckt. Das Spektrum reicht von der Prävention, diagnostischen Vorgehensweisen und Komplikationsmanagement bis hin zu modernen Therapiestrategien. Umfassende Übersichtsarbeiten zu einem aktuellen Schwerpunktthema sind das Kernstück jeder Ausgabe. Im Mittelpunkt steht dabei gesichertes Wissen zu Diagnostik und Therapie mit hoher Relevanz für die tägliche Arbeit. Beiträge der Rubrik "CME Zertifizierte Fortbildung" bieten gesicherte Ergebnisse wissenschaftlicher Forschung und machen ärztliche Erfahrung für die tägliche Praxis nutzbar. Nach Lektüre der Beiträge können die Leser*innen ihr erworbenes Wissen überprüfen und online CME-Punkte erwerben. Die Rubrik orientiert sich an der Weiterbildungsordnung des Fachgebiets. Aims & Scope Der Nephrologe offers up-to-date information for all nephrologists working in practical and clinical environments and scientists who are particularly interested in issues of nephrology. The content covers all areas of applied nephrology and hypertensiology. The topics range from prevention to diagnostic approaches and management of complications to current therapy strategies. Comprehensive reviews on a specific topical issue provide evidenced based information on diagnostics and therapy. Review articles under the rubric ''Continuing Medical Education'' present verified results of scientific research and their integration into daily practice. Review All articles of Der Nephrologe are reviewed. Declaration of Helsinki All manuscripts submitted for publication presenting results from studies on probands or patients must comply with the Declaration of Helsinki.
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