Ubiratan Cardinalli Adler, Maristela Schiabel Adler, Amarilys de Toledo Cesar, Helen de Freitas Santos, Patrícia Andréa da Fonseca Magalhães, Renan Dos Santos Nogueira, Eugênio de Moura Campos, Antonio Brazil Viana Júnior, Lia Lira Olivier Sanders
{"title":"Homeopathy for Major Depressive Disorder: Protocol for N-of-1 Studies.","authors":"Ubiratan Cardinalli Adler, Maristela Schiabel Adler, Amarilys de Toledo Cesar, Helen de Freitas Santos, Patrícia Andréa da Fonseca Magalhães, Renan Dos Santos Nogueira, Eugênio de Moura Campos, Antonio Brazil Viana Júnior, Lia Lira Olivier Sanders","doi":"10.1159/000531072","DOIUrl":null,"url":null,"abstract":"<p><strong>Background: </strong>N-of-1 studies allow the formal assessment of a patient's treatment. A single participant receives different interventions the same number of times in a crossover, double-blind, randomized design. Using this methodology, we will investigate the effectiveness and safety of a standardized homeopathy protocol in treating 10 cases of major depression.</p><p><strong>Methods: </strong>The method is described below: Design: crossover double-blind placebo-controlled randomized N-of-1 studies, with at most 28 weeks of duration per participant.</p><p><strong>Participants: </strong>women and men at age over 18 years with a diagnosis of a major depressive episode given by a psychiatrist, who have presented a therapeutic response, i.e., a reduction ≥50% of the baseline depressive symptoms, self-assessed by the Beck Depression Inventory - Second Edition (BDI-II), and sustained for at least 4 weeks during an open homeopathic treatment following the protocol of the sixth edition of the Organon, with or without concomitant use of psychotropic drugs.</p><p><strong>Interventions: </strong>individualized homeopathy following the same protocol, one globule of the fifty-millesimal potency diluted in 20 mL of 30% alcohol; placebo - 20 mL of 30% alcohol, in the same posology as homeopathy. Crossover study: the participant will go through three consecutive treatment blocks, with two random and masked treatment periods (A or B), corresponding to homeopathy or placebo. Treatment periods will have 2, 4, and 8 weeks in the first, second, and third blocks, respectively. A clinically significant worsening (characterized by an augmentation in BDI-II inclusion score ≥30%) will result in the termination of study participation and resumption of the open treatment.</p><p><strong>Primary measure: </strong>progression of the depressive symptoms, self-assessed by the participant using the BDI-II scale at weeks 0, 2, 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28 and analyzed throughout the study concerning homeopathy and placebo partitions. Secondary measures: score of the Clinical Global Impression Scale; mental and physical health scores assessed by the 12-Item Short-Form Health Survey; participant's blind preference for treatment A or B at each block; clinical worsening; and adverse events.</p><p><strong>Data analysis: </strong>the participant, assistant physician, evaluator, and statistician will remain blinded for the study treatments until the completion of data analysis of each study. We will follow a 10-step procedure for analyzing N-of-1 observational data of each participant and conduct a meta-analysis of the combined results.</p><p><strong>Discussion: </strong>We understand that each N-de-1 study will be a chapter with its teachings in a book of ten, allowing a broader view of the effectiveness of the homeopathy protocol of the sixth edition of the Organon in treating depression.</p><p><p><title>Hintergrund</title>Einzelpatienten- oder „<italic>n</italic> = 1“-Studien ermöglichen die formelle Beurteilung der Behandlung eines Patienten. Bei einem einzigen Teilnehmer werden verschiedene Maßnahmen in gleicher Zahl in einem doppelblinden, randomisierten Crossover-Design angewendet. Mit dieser Methode untersuchen wir die Wirksamkeit und Sicherheit eines standardisierten Homöopathie-Protokolls zur Behandlung von Major Depression in zehn Fällen.<title>Methoden</title>Aufbau der Studie: Doppelblinde, placebokontrollierte, randomisierte Einzelpatienten- oder „<italic>n</italic> = 1“-Studie von maximal 28 Wochen Dauer pro Teilnehmer. Teilnehmer: Frauen und Männer ab 18 Jahren mit durch einen Psychiater diagnostizierter Episode einer Major Depression und mit mindestens vier Wochen lang anhaltendem therapeutischem Ansprechen (in Form einer Reduktion der depressiven Symptome um ≥50% gegenüber Baseline laut Selbstbeurteilung mit dem Beck Depression Inventar, zweite Ausgabe [BDI-II]) unter einer offenen homöopathischen Behandlung gemäß dem Protokoll der sechsten Auflage des <italic>Organon</italic>, mit oder ohne gleichzeitige Anwendung von Psychopharmaka. Interventionen: Individualisierte Homöopathie gemäß demselben Protokoll, ein Globulus der Quinquaginta-Millesimal-Potenz, verdünnt in 20 mL 30%igem Alkohol; Placebo in Form von 20 mL 30%igem Alkohol, nach demselben Dosierungsschema wie die Homöopathie. Crossover-Studie: Der Teilnehmer durchläuft in zwei randomisierten und maskierten Behandlungszeiträumen (A oder B), die Homöopathie oder Placebo enstprechen, je drei aufeinanderfolgende Behandlungsblöcke. Innerhalb der Behandlungszeiträume umfassen der erste, zweite und dritte Block je zwei, vier beziehungsweise acht Wochen. Eine klinisch bedeutsame Verschlechterung (gekennzeichnet durch einen Anstieg des BDI-II-Scores um ≥30% gegenüber der Aufnahme) führt zum Abbruch der Studienteilnahme und zur Wiederaufnahme der offenen Behandlung. Primäre Messgröße: Verlauf der depressiven Symptome laut Selbstbeurteilung des Teilnehmers mit der BDI-II-Skala in Woche 0, 2, 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28 und Auswertung im Verlauf der Studie nach Homöopathie-und Placebo-Abschnitten. Sekundäre Messgrößen: Score auf der Clinical Global Impression Scale; Scores für psychische und physische Gesundheit laut 12-Item Short-Form Health Survey; verblindete Teilnehmerpräferenz für Behandlung A oder B in jedem Block; klinische Ver-schlechterung und unerwünschte Ereignisse. Datenauswertung: Der Teilnehmer, behandelnde Arzt, Auswertende und Statistiker bleiben im Hinblick auf die Stu-dienbehandlungen verblindet, bis die Datenauswertung jeder Studie abgeschlossen ist. Wir werden in einem 10-schrittigen Vorgehen die „<italic>n</italic> = 1“-Beobachtungsdaten der einzelnen Teilnehmer auswerten und eine Metaanalyse der zusammengeführten Ergebnissee durchführen.<title>Diskussion</title>Unserer Auffassung nach wird jede einzelne „<italic>n</italic> = 1“-Studie ein Kapitel mit eigenen Lehren innerhalb eines zehnteiligen Buches sein, welches eine umfassende Darstellung der Wirksamkeit des Homöopathie-Protokolls der sechsten Ausgabe des <italic>Organon</italic> zur Behandlung von Depressionen ermöglicht.</p>","PeriodicalId":10541,"journal":{"name":"Complementary Medicine Research","volume":null,"pages":null},"PeriodicalIF":1.1000,"publicationDate":"2023-01-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":"0","resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":null,"PeriodicalName":"Complementary Medicine Research","FirstCategoryId":"3","ListUrlMain":"https://doi.org/10.1159/000531072","RegionNum":4,"RegionCategory":"医学","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":null,"EPubDate":"","PubModel":"","JCR":"Q3","JCRName":"INTEGRATIVE & COMPLEMENTARY MEDICINE","Score":null,"Total":0}
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Abstract
Background: N-of-1 studies allow the formal assessment of a patient's treatment. A single participant receives different interventions the same number of times in a crossover, double-blind, randomized design. Using this methodology, we will investigate the effectiveness and safety of a standardized homeopathy protocol in treating 10 cases of major depression.
Methods: The method is described below: Design: crossover double-blind placebo-controlled randomized N-of-1 studies, with at most 28 weeks of duration per participant.
Participants: women and men at age over 18 years with a diagnosis of a major depressive episode given by a psychiatrist, who have presented a therapeutic response, i.e., a reduction ≥50% of the baseline depressive symptoms, self-assessed by the Beck Depression Inventory - Second Edition (BDI-II), and sustained for at least 4 weeks during an open homeopathic treatment following the protocol of the sixth edition of the Organon, with or without concomitant use of psychotropic drugs.
Interventions: individualized homeopathy following the same protocol, one globule of the fifty-millesimal potency diluted in 20 mL of 30% alcohol; placebo - 20 mL of 30% alcohol, in the same posology as homeopathy. Crossover study: the participant will go through three consecutive treatment blocks, with two random and masked treatment periods (A or B), corresponding to homeopathy or placebo. Treatment periods will have 2, 4, and 8 weeks in the first, second, and third blocks, respectively. A clinically significant worsening (characterized by an augmentation in BDI-II inclusion score ≥30%) will result in the termination of study participation and resumption of the open treatment.
Primary measure: progression of the depressive symptoms, self-assessed by the participant using the BDI-II scale at weeks 0, 2, 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28 and analyzed throughout the study concerning homeopathy and placebo partitions. Secondary measures: score of the Clinical Global Impression Scale; mental and physical health scores assessed by the 12-Item Short-Form Health Survey; participant's blind preference for treatment A or B at each block; clinical worsening; and adverse events.
Data analysis: the participant, assistant physician, evaluator, and statistician will remain blinded for the study treatments until the completion of data analysis of each study. We will follow a 10-step procedure for analyzing N-of-1 observational data of each participant and conduct a meta-analysis of the combined results.
Discussion: We understand that each N-de-1 study will be a chapter with its teachings in a book of ten, allowing a broader view of the effectiveness of the homeopathy protocol of the sixth edition of the Organon in treating depression.
HintergrundEinzelpatienten- oder „n = 1“-Studien ermöglichen die formelle Beurteilung der Behandlung eines Patienten. Bei einem einzigen Teilnehmer werden verschiedene Maßnahmen in gleicher Zahl in einem doppelblinden, randomisierten Crossover-Design angewendet. Mit dieser Methode untersuchen wir die Wirksamkeit und Sicherheit eines standardisierten Homöopathie-Protokolls zur Behandlung von Major Depression in zehn Fällen.MethodenAufbau der Studie: Doppelblinde, placebokontrollierte, randomisierte Einzelpatienten- oder „n = 1“-Studie von maximal 28 Wochen Dauer pro Teilnehmer. Teilnehmer: Frauen und Männer ab 18 Jahren mit durch einen Psychiater diagnostizierter Episode einer Major Depression und mit mindestens vier Wochen lang anhaltendem therapeutischem Ansprechen (in Form einer Reduktion der depressiven Symptome um ≥50% gegenüber Baseline laut Selbstbeurteilung mit dem Beck Depression Inventar, zweite Ausgabe [BDI-II]) unter einer offenen homöopathischen Behandlung gemäß dem Protokoll der sechsten Auflage des Organon, mit oder ohne gleichzeitige Anwendung von Psychopharmaka. Interventionen: Individualisierte Homöopathie gemäß demselben Protokoll, ein Globulus der Quinquaginta-Millesimal-Potenz, verdünnt in 20 mL 30%igem Alkohol; Placebo in Form von 20 mL 30%igem Alkohol, nach demselben Dosierungsschema wie die Homöopathie. Crossover-Studie: Der Teilnehmer durchläuft in zwei randomisierten und maskierten Behandlungszeiträumen (A oder B), die Homöopathie oder Placebo enstprechen, je drei aufeinanderfolgende Behandlungsblöcke. Innerhalb der Behandlungszeiträume umfassen der erste, zweite und dritte Block je zwei, vier beziehungsweise acht Wochen. Eine klinisch bedeutsame Verschlechterung (gekennzeichnet durch einen Anstieg des BDI-II-Scores um ≥30% gegenüber der Aufnahme) führt zum Abbruch der Studienteilnahme und zur Wiederaufnahme der offenen Behandlung. Primäre Messgröße: Verlauf der depressiven Symptome laut Selbstbeurteilung des Teilnehmers mit der BDI-II-Skala in Woche 0, 2, 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28 und Auswertung im Verlauf der Studie nach Homöopathie-und Placebo-Abschnitten. Sekundäre Messgrößen: Score auf der Clinical Global Impression Scale; Scores für psychische und physische Gesundheit laut 12-Item Short-Form Health Survey; verblindete Teilnehmerpräferenz für Behandlung A oder B in jedem Block; klinische Ver-schlechterung und unerwünschte Ereignisse. Datenauswertung: Der Teilnehmer, behandelnde Arzt, Auswertende und Statistiker bleiben im Hinblick auf die Stu-dienbehandlungen verblindet, bis die Datenauswertung jeder Studie abgeschlossen ist. Wir werden in einem 10-schrittigen Vorgehen die „n = 1“-Beobachtungsdaten der einzelnen Teilnehmer auswerten und eine Metaanalyse der zusammengeführten Ergebnissee durchführen.DiskussionUnserer Auffassung nach wird jede einzelne „n = 1“-Studie ein Kapitel mit eigenen Lehren innerhalb eines zehnteiligen Buches sein, welches eine umfassende Darstellung der Wirksamkeit des Homöopathie-Protokolls der sechsten Ausgabe des Organon zur Behandlung von Depressionen ermöglicht.
背景:N-of-1研究允许对患者的治疗进行正式评估。在交叉、双盲、随机设计中,单个参与者接受相同次数的不同干预。使用这种方法,我们将调查标准化顺势疗法治疗10例重度抑郁症的有效性和安全性。方法:设计:交叉双盲安慰剂对照随机N-of-1研究,每位参与者最多持续28周。参与者:年龄在18岁以上的女性和男性,由精神科医生诊断为重度抑郁发作,表现出治疗反应,即基线抑郁症状减少≥50%,由贝克抑郁量表第二版(BDI-II)自我评估,并在遵循第六版Organon方案的开放顺势疗法治疗期间持续至少4周,同时使用或不同时使用精神药物。干预措施:个体化顺势疗法遵循相同的方案,一个小球的百分之五十的效力稀释在20毫升的30%酒精;安慰剂- 20毫升30%酒精,与顺势疗法相同。交叉研究:参与者将经历三个连续的治疗期,其中有两个随机和隐蔽的治疗期(A或B),对应于顺势疗法或安慰剂。治疗期分别为2周、4周和8周,分别为第一、第二和第三期。临床显著恶化(以BDI-II纳入评分增加≥30%为特征)将导致终止参与研究并恢复开放治疗。主要测量:抑郁症状的进展,由参与者在第0、2、4、8、12、16、20、24、28周使用BDI-II量表自我评估,并在整个顺势疗法和安慰剂分区研究中进行分析。辅助测量:临床总体印象量表得分;由12项简短健康调查评估的心理和身体健康分数;参与者在每个区块对A或B治疗的盲目偏好;临床恶化;以及不良事件。数据分析:受试者、助理医师、评估员和统计学家对研究治疗保持盲法,直到每项研究的数据分析完成。我们将按照10步程序分析每个参与者的N-of-1观察数据,并对综合结果进行荟萃分析。讨论:我们知道,每个N-de-1研究将是一个章节,其教义将在一本十本的书中,允许更广泛地了解第六版《Organon》治疗抑郁症的顺势疗法协议的有效性。HintergrundEinzelpatienten- der“n = 1”- study ermöglichen die formelle Beurteilung der Behandlung eines Patienten。beeinem einzigen Teilnehmer werden verschiedene Maßnahmen in gleicher Zahl in einem doppelblinden, randomisierten Crossover-Design angewendet。研究结果表明,研究对象为慢性抑郁症患者,研究对象为慢性抑郁症患者,研究对象为慢性抑郁症患者Fällen。方法:双盲,安慰剂对照,随机对照,患者-年龄“n = 1”-研究最大28例Wochen Dauer pro Teilnehmer。Teilnehmer:德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国德国干预:个体isierte Homöopathie gemäß demselben Protokoll, ein Globulus der quinquinaginta - milesimal - potenz, verdnnt在20 mL 30%igem酒精中;安慰剂形式:20ml 30%甘油酒精,每一份,服用后会死亡Homöopathie。交叉研究:Der Teilnehmer durchläuft in zwei randomisierten and maskierten Behandlungszeiträumen (A顺序B), die Homöopathie顺序Placebo enstprechen, je drei aufeinanderfolgende Behandlungsblöcke。内halb der Behandlungszeiträume umfassen der erste, zweite和dritte Block je zwei, vier beziehungsweise acht Wochen。(1)德国学生学习与学习与学习(gekennzeichnet durch einen Anstieg des BDI-II-Scores um≥30% gegener der Aufnahme);(3)德国学生学习与学习与学习。Primäre Messgröße: Verlauf抑郁症状的研究:在美国,199,2,4,8,12,16,20,24,28和Auswertung在Verlauf研究中分别研究BDI-II-Skala和Verlauf研究Homöopathie-und安慰剂- abschnitten。 二等测量指标:香格里拉全球印象指数的指数根据一项12平型健康状况调查每一个街区的失明病人偏好治疗A或B;临床失败和意料之外的事情。数据分析:在每项研究得出数据分析结果之前,参与者、疗博士、学者和统计学家一直都蒙蔽了自己。我们会用10步的方法分析n = 1个人监控数据,并对合并的结果进行综合分析。我们认为每个人的研究中都会有一章阐述了自己的主张在第十版《治疗抑郁症用顺势疗法记录》中完整揭示治疗方法的功效
期刊介绍:
Aims and Scope
''Complementary Medicine Research'' is an international journal that aims to bridge the gap between conventional medicine and complementary/alternative medicine (CAM) on a sound scientific basis, promoting their mutual integration. Accordingly, experts of both conventional medicine and CAM medicine cooperate on the journal‘s editorial board, which accepts papers only after a rigorous peer-review process in order to maintain a high standard of scientific quality.
Spectrum of ''Complementary Medicine Research'':
- Review and Original Articles, Case Reports and Essays regarding complementary practice and methods
- Journal Club: Analysis and discussion of internationally published articles in complementary medicine
- Editorials of leading experts in complementary medicine
- Questions of complementary patient-centered care
- Education in complementary medicine
- Reports on important meetings and conferences
- Society Bulletins of Schweizerische Medizinische Gesellschaft für Phytotherapie (SMGP) and Deutsche Gesellschaft für Naturheilkunde
Bibliographic Details
Complementary Medicine Research
Journal Abbreviation: Complement Med Res
ISSN: 2504-2092 (Print)
e-ISSN: 2504-2106 (Online)
DOI: 10.1159/issn.2504-2092
www.karger.com/CMR