{"title":"慢性多关节炎骨质疏松症的爆发","authors":"Susanne Brosch, K. Redlich, P. Pietschmann","doi":"10.1046/j.1563-2571.2002.02047.x","DOIUrl":null,"url":null,"abstract":"<p><b>Zusammenfassung: </b> Bei Patienten mit chronischer Polyarthritis finden sich nicht nur eine gelenksnahe Osteopenie und Knochenerosionen, sondern auch eine generalisierte axiale und periphere Osteoporose, den entzündeten Gelenken weit entfernten Stellen. Die Pathogenese der Knochendichteverminderung bei chronischer Polyarthritis ist multifaktoriell begründet; die Krankheitsaktivität ist sicherlich ein bestimmender Faktor für den Knochenverlust. Weitere pathogenetisch relevante Faktoren sind die entzündungshemmende Therapie (insbesondere Glukokortikoide), die reduzierte Mobilität und ein Östrogen- und/oder Androgenmangel. In den letzten Jahren wurden die Gegenspieler Receptor activator of nuclear factor κB-ligand und Osteoprotegerin als zentrale Regulatoren der Osteoklastenentstehung- und aktivierung identifiziert. Die Produktion von Receptor activator of nuclear factor κB-ligand und Osteoprotegerin wird von verschiedensten Zytokinen, Wachstumsfaktoren und Hormonen beeinflußt. Im Synovium von Patienten mit chronischer Polyarthritis fördern Fibroblasten und aktivierte T-Zellen durch vermehrte Expression von Receptor activator of nuclear factor κB-ligand die Entstehung und Aktivierung von Osteoklasten. Infolgedessen stellen Osteoprotegerin und Receptor activator of nuclear factor κB-ligand wichtige molekulare Bindeglieder zwischen dem Immunsystem und dem Knochenmetabolismus bei chronischer Polyarthritis dar.</p><p>Pathogenesis of Osteoporosis in Rheumatoid Arthritis</p><p><b>Summary:</b> Osteoporosis is a major clinical problem in rheumatoid arthritis. Patients with rheumatoid arthritis frequently not only present with juxtaarticular osteopenia and bone erosions but also with generalized axial and appendicular osteoporosis at sites distant from inflamed joints. The pathogenesis of bone loss in rheumatoid arthritis is multifactorial; disease activity certainly is a major determinant of bone mass. Further pathogenetic factors include effects of anti-inflammatory therapies (in particular glucocorticoids), reduced mobility, estrogen and/or androgen deficiency. Recently, receptor activator of nuclear factor κB ligand (RANKL) and osteoprotegerin (OPG), a decoy receptor for receptor activator of nuclear factor κB ligand, were identified as central regulators of osteoclast recruitment and activation. Osteoprotegerin and receptor activator of nuclear factor κB ligand production is modulated by several cytokines, growth factors and hormones. In rheumatoid synovium both fibroblasts and activated T cells express receptor activator of nuclear factor κB ligand and thereby promote osteoclast recruitment and activation. Thus, osteoprotegerin and receptor activator of nuclear factor κB ligand appear to represent important molecular links between the immune system and bone metabolism in rheumatoid arthritis.</p>","PeriodicalId":6945,"journal":{"name":"Acta medica Austriaca","volume":null,"pages":null},"PeriodicalIF":0.0000,"publicationDate":"2003-01-30","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"https://sci-hub-pdf.com/10.1046/j.1563-2571.2002.02047.x","citationCount":"11","resultStr":"{\"title\":\"Pathogenese der Osteoporose bei chronischer Polyarthritis\",\"authors\":\"Susanne Brosch, K. Redlich, P. 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摘要
总结:对于患有慢性多关节炎的患者,不仅关节相关的骨碎裂和骨质疏松症,还包括与关节相关的生殖公理、周边的骨质疏松症、远比关节发炎的部位。生物急性多关节炎生成的骨质疏松症是多方面因素;当然,疾病活动是影响身体素质的决定因素。其他病原体因素包括消炎治疗(特别是葡萄糖)、流动性下降、缺乏雌激素和/或药物。近年来被对手Receptor activator of nuclear佛陀κB-ligand Osteoprotegerin作为核心监管者Osteoklastenentstehung及识别激活.生产Receptor activator of nuclear佛陀κB-ligand Osteoprotegerin被各种Zytokinen因子和荷尔蒙影响.Synovium中患者慢性Polyarthritis Fibroblasten并启动T-Zellen通过更多友善的Receptor activator of nuclear佛陀κB-ligand起源和激活Osteoklasten .因此Osteoprotegerin站Receptor activator of nuclear佛陀κB-ligand重要分子Bindeglieder免疫系统与Knochenmetabolismus在慢性Polyarthritis .等等。糖尿病风湿性关节炎:骨质疏松症是风湿性关节炎的主要病因。患有风湿性关节炎的患者只能与不安性骨和骨刺激交流细菌的双胞风湿性关节炎是多机能病;行动处是团麦的主要决定因素。病原体遗传学家发明的反通胀治疗方法、减少体力消耗、estrog和/或药物。Recently, receptor activator of nuclear佛陀κB与ligand RANKL) (osteoprotegerin (OPG) a decoy receptor for receptor activator of nuclear佛陀κB ligand,那时identified as中央regulators of osteoclast recruitment and activation .Osteoprotegerin and receptor activator of nuclear佛陀κB ligand cleaner is modulated several赞助cytokines,增长属于and hormones .在rheumatoid synovium俩fibroblasts and activated T cells快车receptor activator of nuclear佛陀κB ligand and thereby promote osteoclast recruitment and activation .Thus, osteoprotegerin and receptor activator of nuclear佛陀κB ligand appear to represent important molecular左边between the维尔地区系统and metabolism骨瓷在rheumatoid .关节炎
Pathogenese der Osteoporose bei chronischer Polyarthritis
Zusammenfassung: Bei Patienten mit chronischer Polyarthritis finden sich nicht nur eine gelenksnahe Osteopenie und Knochenerosionen, sondern auch eine generalisierte axiale und periphere Osteoporose, den entzündeten Gelenken weit entfernten Stellen. Die Pathogenese der Knochendichteverminderung bei chronischer Polyarthritis ist multifaktoriell begründet; die Krankheitsaktivität ist sicherlich ein bestimmender Faktor für den Knochenverlust. Weitere pathogenetisch relevante Faktoren sind die entzündungshemmende Therapie (insbesondere Glukokortikoide), die reduzierte Mobilität und ein Östrogen- und/oder Androgenmangel. In den letzten Jahren wurden die Gegenspieler Receptor activator of nuclear factor κB-ligand und Osteoprotegerin als zentrale Regulatoren der Osteoklastenentstehung- und aktivierung identifiziert. Die Produktion von Receptor activator of nuclear factor κB-ligand und Osteoprotegerin wird von verschiedensten Zytokinen, Wachstumsfaktoren und Hormonen beeinflußt. Im Synovium von Patienten mit chronischer Polyarthritis fördern Fibroblasten und aktivierte T-Zellen durch vermehrte Expression von Receptor activator of nuclear factor κB-ligand die Entstehung und Aktivierung von Osteoklasten. Infolgedessen stellen Osteoprotegerin und Receptor activator of nuclear factor κB-ligand wichtige molekulare Bindeglieder zwischen dem Immunsystem und dem Knochenmetabolismus bei chronischer Polyarthritis dar.
Pathogenesis of Osteoporosis in Rheumatoid Arthritis
Summary: Osteoporosis is a major clinical problem in rheumatoid arthritis. Patients with rheumatoid arthritis frequently not only present with juxtaarticular osteopenia and bone erosions but also with generalized axial and appendicular osteoporosis at sites distant from inflamed joints. The pathogenesis of bone loss in rheumatoid arthritis is multifactorial; disease activity certainly is a major determinant of bone mass. Further pathogenetic factors include effects of anti-inflammatory therapies (in particular glucocorticoids), reduced mobility, estrogen and/or androgen deficiency. Recently, receptor activator of nuclear factor κB ligand (RANKL) and osteoprotegerin (OPG), a decoy receptor for receptor activator of nuclear factor κB ligand, were identified as central regulators of osteoclast recruitment and activation. Osteoprotegerin and receptor activator of nuclear factor κB ligand production is modulated by several cytokines, growth factors and hormones. In rheumatoid synovium both fibroblasts and activated T cells express receptor activator of nuclear factor κB ligand and thereby promote osteoclast recruitment and activation. Thus, osteoprotegerin and receptor activator of nuclear factor κB ligand appear to represent important molecular links between the immune system and bone metabolism in rheumatoid arthritis.