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JDDG: Journal der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft最新文献

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Eosinophile Hautkrankheiten
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13943_g
M. Peckruhn, P. Elsner, J. Tittelbach
Eosinophile Dermatosen sind eine heterogene Gruppe von Krankheiten, die sich durch ein eosinophilenreiches Infiltrat und/oder die Degranulation von eosinophilen Granulozyten auszeichnen. Begleitend kann eine Bluteosinophilie nachweisbar sein. Histologisch sind sogenannte flame figures typisch, jedoch nicht spezifisch. Flame figures entstehen durch die Anlagerung der von Eosinophilen degranulierten kationischen Proteine an Kollagen und führen zu dessen Denaturierung.
扁桃体是一群来自不同的病源,由于产生于宇宙霸权的影响,导致颈细胞收缩。可以检测出血迹组织比较典型,但不够精确。碳酸氢钠的离子添加沉淀在碳酸钾中造成了沉淀
{"title":"Eosinophile Hautkrankheiten","authors":"M. Peckruhn, P. Elsner, J. Tittelbach","doi":"10.1111/ddg.13943_g","DOIUrl":"https://doi.org/10.1111/ddg.13943_g","url":null,"abstract":"Eosinophile Dermatosen sind eine heterogene Gruppe von Krankheiten, die sich durch ein eosinophilenreiches Infiltrat und/oder die Degranulation von eosinophilen Granulozyten auszeichnen. Begleitend kann eine Bluteosinophilie nachweisbar sein. Histologisch sind sogenannte flame figures typisch, jedoch nicht spezifisch. Flame figures entstehen durch die Anlagerung der von Eosinophilen degranulierten kationischen Proteine an Kollagen und führen zu dessen Denaturierung.","PeriodicalId":14702,"journal":{"name":"JDDG: Journal der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft","volume":"40 2","pages":""},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-10-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"91421226","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
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Dermatological complications of therapy with biologics in inflammatory autoimmune diseases 生物制剂治疗炎症性自身免疫性疾病的皮肤病并发症
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13964
W. Sondermann, Saskia Herz, E. Sody, A. Körber
Cutaneous adverse events (CAEs) occur in up to 10 % of patients with immune‐mediated inflammatory disease (IMID) treated with antitumor necrosis factor (TNF)α agents. The aim of this clinical study was to track and observe the course of CAEs in all biologic therapies.
在接受抗肿瘤坏死因子(TNF)α药物治疗的免疫介导性炎症性疾病(IMID)患者中,皮肤不良事件(CAEs)发生率高达10%。本临床研究的目的是跟踪和观察所有生物治疗中CAEs的病程。
{"title":"Dermatological complications of therapy with biologics in inflammatory autoimmune diseases","authors":"W. Sondermann, Saskia Herz, E. Sody, A. Körber","doi":"10.1111/ddg.13964","DOIUrl":"https://doi.org/10.1111/ddg.13964","url":null,"abstract":"Cutaneous adverse events (CAEs) occur in up to 10 % of patients with immune‐mediated inflammatory disease (IMID) treated with antitumor necrosis factor (TNF)α agents. The aim of this clinical study was to track and observe the course of CAEs in all biologic therapies.","PeriodicalId":14702,"journal":{"name":"JDDG: Journal der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft","volume":"137 1","pages":""},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-10-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"77511654","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
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Angiomatoid nodule of the breast 乳腺血管瘤样结节
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13962
V. Piccolo, T. Russo, A. Ronchi, R. Alfano, G. Argenziano
{"title":"Angiomatoid nodule of the breast","authors":"V. Piccolo, T. Russo, A. Ronchi, R. Alfano, G. Argenziano","doi":"10.1111/ddg.13962","DOIUrl":"https://doi.org/10.1111/ddg.13962","url":null,"abstract":"","PeriodicalId":14702,"journal":{"name":"JDDG: Journal der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft","volume":"88 1","pages":""},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-10-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"83830290","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
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Umbruch und Aufbruch Laudatio zum 80. Geburtstag von Dr. Erich Schubert 时代不逝今天是舒伯特医生生日
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13940_g
W. Sterry, M. Reusch
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Für dermatologische Notfallpatienten benötigte Ressourcen: Eine zwölfmonatige prospektive Datenerhebung aus Deutschland 对于紧急皮肤病人来说需要的资源:12个月从德国收集数据的预测数据
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13922_g
C. Ansorge, Johannes M. Miocic, Dagmar Bubnoff, K. Technau‐Hafsi
Die steigenden Zahlen von Patienten, die Notfalleinrichtungen aufsuchen, sind mit einem zunehmenden Bedarf an Material und Personal verbunden. Um diese Ressourcen besser quantifizieren zu können, haben wir die diagnostischen Verfahren, die Art der Behandlung und die Anzahl und den Ausbildungsstand der Mitarbeiter untersucht, die an Notfallkonsultationen beteiligt sind.
接受急诊室护理的病人越来越多,导致对医疗材料和人员的需求日增。为了更好地量化这些资源,我们考察了参与紧急磋商的诊断程序、治疗方式、工作人员人数和培训水平。
{"title":"Für dermatologische Notfallpatienten benötigte Ressourcen: Eine zwölfmonatige prospektive Datenerhebung aus Deutschland","authors":"C. Ansorge, Johannes M. Miocic, Dagmar Bubnoff, K. Technau‐Hafsi","doi":"10.1111/ddg.13922_g","DOIUrl":"https://doi.org/10.1111/ddg.13922_g","url":null,"abstract":"Die steigenden Zahlen von Patienten, die Notfalleinrichtungen aufsuchen, sind mit einem zunehmenden Bedarf an Material und Personal verbunden. Um diese Ressourcen besser quantifizieren zu können, haben wir die diagnostischen Verfahren, die Art der Behandlung und die Anzahl und den Ausbildungsstand der Mitarbeiter untersucht, die an Notfallkonsultationen beteiligt sind.","PeriodicalId":14702,"journal":{"name":"JDDG: Journal der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft","volume":"43 1","pages":""},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-10-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"84936076","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
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Invasive pulmonary aspergillosis associated with bullous pemphigoid 侵袭性肺曲霉病伴大疱性类天疱疮
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13947
H. Koga, Taichi Imamura, Kengo Urae, T. Furuta, J. Akiba, T. Nakama
The incidence of invasive pulmonary aspergillosis (IPA) has increased over the past few decades due to widespread use of immunosuppressants. Most cases have been reported in patients with hematological malignancy, especially those undergoing hematopoietic stem cell transplantation (HSCT), and in patients with chronic granulomatous diseases, chronic obstructive pulmonary disease, or those undergoing solid organ transplantation. Thus far, there is only one report of IPA in a patient with bullous pemphigoid (BP) [1, 2], the most common autoimmune blistering skin disorder [3, 4]. Here we report a case of IPA associated with BP that was treated with a moderate dose of oral prednisolone for just three weeks. A 70-year-old Japanese man was referred to our hospital for diabetic renal failure with tense blisters and erythema on his trunk and extremities. He reported skin involvement for eight months and was diagnosed with BP based on a positive chemiluminescence enzyme immunoassay (CLEIA) for BP180, which was performed at another hospital. He was taking minocycline and nicotinamide for BP and linagliptin for type 2 diabetes. Physical examination revealed tense blisters on his trunk and extremities with mild oral involvement that was not tested for a herpes virus (Figure 1). A biopsy specimen revealed subepidermal blisters with prominent eosinophilic infiltration. Direct immunofluorescence on the perilesional skin revealed linear IgG and C3 deposits at the epidermal basement membrane zone. CLEIA for BP180 (MBL, Nagoya, Japan) was 85.8 U/mL (cut-off 9 U/mL). The patient was treated with 0.5 mg/kg/day (30 mg/day) prednisolone, 200 mg/ day minocycline, and 1.5 g/day nicotinamide; linagliptin was discontinued (day 1). The BP disease area index decreased in three weeks, although mucosal involvement persisted (skin erosions/blisters, 32 to 15; skin urticaria/erythema, 21 to 0; and mucosa, 2 to 2), which resulted in tapering the prednisolone to 25 mg/day. Dialysis for renal failure was initiated on day 16, and the patient complained of general fatigue. He developed fever on day 21. Laboratory test results revealed elevated C-reactive protein and β-D glucan levels. Computed tomography of the chest revealed ground-glass opacity in the upper lobe of the right lung. Pulmonary findings worsened on day 26 (Figure 2) despite micafungin administration, and on day 27 Aspergillus fumigatus was identified with bronchoalveolar lavage. An enzyme-linked immunosorbent assay for Aspergillus was positive. Invasive pulmonary aspergillosis was diagnosed and micafungin was replaced with amphotericin B, as voriconazole could not be administered owing to the patient’s renal failure. On day 29, the patient developed disseminated intravascular coagulation and died. Autopsy findings revealed fungal invasion of the lung, heart, esophagus, liver, pancreas, and thyroid (Figure 3). To the best of our knowledge, there is one report of IPA associated with BP; in this case, the patient had rece
在过去的几十年里,由于免疫抑制剂的广泛使用,侵袭性肺曲霉病(IPA)的发病率有所增加。大多数病例报告发生在血液恶性肿瘤患者,特别是接受造血干细胞移植(HSCT)的患者,以及慢性肉芽肿疾病、慢性阻塞性肺疾病或接受实体器官移植的患者。迄今为止,仅有一例大疱性类天疱疮(BP)患者出现IPA的报道[1,2],BP是最常见的自身免疫性起泡性皮肤病[3,4]。在这里,我们报告一例IPA与BP相关的病例,该病例接受了中等剂量的口服强的松龙治疗,仅持续三周。一位70岁的日本男性因糖尿病性肾衰竭,躯干和四肢出现紧张的水疱和红斑而被转介到我们医院。患者报告皮肤受累8个月,并在另一家医院进行BP180化学发光酶免疫测定(CLEIA)阳性,诊断为BP。他服用二甲胺四环素和烟酰胺治疗血压,服用利格列汀治疗2型糖尿病。体格检查显示患者躯干和四肢出现紧张性水泡,伴轻度口腔受累,未检测是否有疱疹病毒(图1)。活检标本显示表皮下水泡伴明显嗜酸性粒细胞浸润。直接免疫荧光在病灶周围皮肤上显示在表皮基底膜区有线性IgG和C3沉积。BP180 (MBL, Nagoya, Japan)的CLEIA为85.8 U/mL(截止9 U/mL)。患者接受0.5 mg/kg/天(30 mg/天)强的松龙、200 mg/天米诺环素和1.5 g/天烟酰胺治疗;停用利格列汀(第1天)。BP疾病面积指数在3周内下降,尽管粘膜受累持续存在(皮肤糜烂/水疱,32至15;皮肤荨麻疹/红斑,21 ~ 0;粘膜,2到2),导致泼尼松龙逐渐减少到25mg /天。第16天开始肾衰透析,患者主诉全身乏力。他于第21天发烧。实验室检测结果显示c反应蛋白和β-D葡聚糖水平升高。胸部电脑断层扫描显示右肺上叶磨玻璃影。第26天,尽管使用了米卡芬根,肺部检查结果仍恶化(图2),第27天,支气管肺泡灌洗发现烟曲霉。曲霉酶联免疫吸附试验呈阳性。诊断为侵袭性肺曲霉病,由于患者肾功能衰竭不能给予伏立康唑,因此用两性霉素B代替米卡芬嗪。第29天,患者发生弥漫性血管内凝血并死亡。尸检结果显示真菌侵袭肺、心脏、食道、肝脏、胰腺和甲状腺(图3)。据我们所知,有一例IPA与BP相关的报道;在本例中,患者收到的DOI: 10.1111/ddg.13947侵袭性肺曲霉病与大疱性类天疱疮相关
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Die Zukunft der operativen Dermatologie 病人外科手术的未来
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13924_g
R. Kaufmann, T. Wetzig
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Angiomatöser Knoten auf der Brust 乳房有血管毒结
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13962_g
Vincenzo Piccolo, T. Russo, A. Ronchi, Roberto Alfano, G. Argenziano
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Multidisziplinäre Langzeitbetreuung und zeitgemäße chirurgische Therapie kongenitaler melanozytärer Nävi – Empfehlungen des Netzwerks Nävuschirurgie 移植手术网络建议
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13951_g
H. Ott, S. Krengel, O. Beck, K. Böhler, Sophie Böttcher‐Haberzeth, Özlem Cangir, M. Fattouh, Beate Häberle, M. Hüging, I. Königs, F. Kosch, Kralj Rok, N. Marathovouniotis, L. Meyer, K. Neuhaus, K. Rothe, C. Schiestl, M. Sinnig, M. Theiler, Susanne der Heydt, R. Wälchli, L. Weibel, W. Wendenburg, H. Breuninger
In den letzten Jahren hat sich unser Wissensstand zu kongenitalen melanozytären Nävi (KMN) stark erweitert. Die Autoren, eine interdisziplinäre Gruppe von Ärzten und Ärztinnen mit umfangreicher Erfahrung in der Langzeitbetreuung und chirurgischen Therapie von Kindern und Erwachsenen mit KMN (Netzwerk Nävuschirurgie, NNC), geben hier eine Stellungnahme zur Indikationsstellung, Planung und Durchführung einer Behandlung unter diesen neuen Prämissen ab. Die Beratung der Eltern zum konservativen und/oder operativen Management von KMN muss im interdisziplinären Austausch stattfinden und zu einer individuellen Planung des oft mehrstufigen Prozesses führen. Hierbei steht das ästhetische Langzeitergebnis, nicht die Melanomprophylaxe, im Mittelpunkt. Bei keinem KMN gilt die Prämisse der „Entfernung um jeden Preis“. Mögliche therapiebedingte Nebenwirkungen (Hospitalisation, Wundheilungsstörungen etc.) müssen sorgfältig mit den Erfolgsaussichten abgewogen werden. Unter diesen Gesichtspunkten ist insbesondere die Methode der Dermabrasion zu hinterfragen. Auf einer Tagung des NNC im September 2018 wurde eine konsentierte Wertung erarbeitet, nach der die Dermabrasion häufig zu Wundheilungsstörungen sowie zu kosmetisch ungünstiger oder hypertropher Narbenbildung führen kann und sehr häufig mit einer oft erst Jahre später auftretenden Repigmentierung assoziiert ist. Zudem ist kein Nutzen im Sinne einer Melanomprophylaxe erkennbar. Daher sollte in Zukunft sorgfältig auf die möglichen Risiken und den oft limitierten kosmetischen Nutzen der Dermabrasion hingewiesen werden.
关于先天无脑细胞,我们对先天无脑细胞的培养有了很大程度的不同。这项调查的作者是拥有全面长期护理经验并对拥有KMN (unvusenurgie网络,NNC)的成年人进行手术的跨学科的医生团队,为展示权威发表了声明。父母必须从这些新假设中进行规划和实施处理。父母的建议对于KMN的控制和/或业务管理必须从跨学科的交流中进行,并且这一过程常常需要采取多阶段的单独规划。在这就系上的是令人羡慕的长期记录,而非忧郁预防任何KMN的前提是“不惜一切代价”必须仔细权衡潜在的与治疗有关的副作用(逃避治疗、伤口愈合问题等)。在这个意义上,特别是破坏方式。2018年9月,国家创意部的一次会议一致举办了一项广告,指出癌症复发往往会造成创伤、化妆或过度肥胖的伤疤,并通常与产生形色素有关,而一般在几年后才出现。此外,在预防上没有任何好处这应该会有更多的利益。
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Disseminierte Mycobacterium‐intracellulare‐Infektion führt zur Diagnose einer idiopathischen CD4+‐Lymphozytopenie Disseminierte Mycobacterium‐intracellulare‐感染导致以诊断idiopathischen CD4 +‐Lymphozytopenie
Pub Date : 2019-10-01 DOI: 10.1111/ddg.13946_g
Satoko Shimizu, Yuka Takashima, Yuka Maya, Fumihiro Kodama, Mayumi Yokozeki, Koki Tomizawa, Ken Muramatsu, Hideyuki Ujiie, Hiroshi Shimizu, Reine Moriuchi
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期刊
JDDG: Journal der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft
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