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Cardiac rehabilitation after surgical and transcatheter valve replacement and repair 心脏手术及经导管瓣膜置换术和修复后的康复
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-09-01 DOI: 10.5960/DZSM.2018.343
R. Nechwatal
Valvular heart disease is not uncommon in Western countries with a prevalence of 2.5% and it increases with age to 13.3% in the 75 years and older group (28). It limits exercise capacity as well as daily activities and restricts quality of life. If necessary, surgical valve replacement or valve reconstruction are the surgical procedures of choice. In recent years interventional procedures such as TAVI and mitral clip have evolved both technically and procedurally thus increasing the number of interventions for specific patient populations. The reintegration and participation in daily life after valve surgery often represents a physical, psychological and not least social challenge. A first official recommendation for the rehabilitation of valve patients was published by Dr. Robert Michael Nechwatal Rehaklinik Heidelberg Königstuhl Fachklinik für HerzKreislauf , Gefäße und Lungenkrankheiten Kohlhof 6, 69117 Heidelberg : robert.nechwatal@ rehaklinik-koenigstuhl.de SCHLÜSSELwÖRTER: Rehabilitation, Herzklappen, Mortalität, Belastungskapazität, Lebensqualität KEY wORDS: Rehabilitation, Cardiac valve, Mortality, work Capacity, Quality Of Life › The benefits of rehabilitation following coronary artery surgery have been well documented but only three controlled trials following valve surgery with a total of 295 patients have been published to date. These studies have demonstrated similar benefits from exercise training with an increase in VO 2 or work capacity at short term and up to 12 months after surgery. Insufficient data exist about a rise in quality of life (QOL) and about return to work which tended only to be facilitated. A multidisciplinary rehabilitation program should be offered for patients undergoing valve surgery. Besides exercise training and psychological counseling patients should be educated about anticoagulation, including drug interaction and self-management if appropriate, about the recognition of important symptoms and about the elements of a healthy lifestyle. › In TAvI patients, several well designed and controlled trials show that rehabilitation in these elderly patients with higher comorbidities is safe and leads to improvement of exercise capacity and improvement in disability favoring home discharge with more independent life at home. › Further research is needed in patients after cardiac valve surgery to address the question of mortality benefits, as well as quality of life, cost effectiveness and return to work. › Trotz langjähriger Erfahrung und Praxis in der Rehabilitation von Patienten nach operativer Korrektur von Herzklappenfehlern liegen nur wenig kontrollierte Studien bei diesem Patientenkollektiv vor. Bis 2018 wurden nur drei prospektive, randomisierte Studien mit kleiner Patientenzahl veröffentlicht. Hierbei zeigte sich eine Verbesserung der Belastungskapazität in Watt oder der maximalen Sauerstoffaufnahme mit quantitativ ähnlichem Zugewinn wie bei KHK-Patienten. Widersprüchliche Daten liegen zur Verbesserung der Le
心脏瓣膜病在西方国家并不罕见,患病率为2.5%,随着年龄的增长,在75岁及以上人群中,患病率上升至13.3%(28)。它限制了运动能力和日常活动,并限制了生活质量。如有必要,可选择外科瓣膜置换术或瓣膜重建术。近年来,诸如TAVI和二尖瓣夹等介入手术在技术和程序上都有了发展,从而增加了针对特定患者群体的干预数量。瓣膜手术后的重新融入和参与日常生活往往代表着身体、心理和社会的挑战。关于瓣膜患者康复的第一个官方建议由Robert Michael Nechwatal Rehaklinik Heidelberg博士发表Königstuhl Fachklinik f r HerzKreislauf, Gefäße und Lungenkrankheiten Kohlhof 6,69117海德堡:Robert。康复,Herzklappen, Mortalität, Belastungskapazität, Lebensqualität关键词:康复,心脏瓣膜,死亡率,工作能力,生活质量冠状动脉手术后康复的益处已经得到了很好的记录,但迄今为止,只有三个瓣膜手术后的对照试验,共有295名患者被发表。这些研究表明,在短期和术后12个月内,运动训练对VO 2或工作能力的提高也有类似的好处。关于生活质量的提高和重返工作岗位的数据不足,而重返工作岗位往往只需要提供便利。对于接受瓣膜手术的患者,应提供多学科的康复方案。除了运动训练和心理咨询外,还应该对患者进行抗凝教育,包括药物相互作用和适当的自我管理,了解重要症状的识别以及健康生活方式的要素。在TAvI患者中,几项设计良好的对照试验表明,对这些有较高合并症的老年患者进行康复治疗是安全的,并且可以改善运动能力和改善残疾,有利于出院后在家中更独立地生活。需要对心脏瓣膜手术后的患者进行进一步的研究,以解决死亡率效益、生活质量、成本效益和重返工作岗位的问题。[j] [Trotz] langjähriger康复治疗与临床实践[j] .临床治疗与康复研究[j] .临床治疗与康复研究[j]。他于2018年完成了一项前瞻性研究,《临床临床研究》veröffentlicht。研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1 .研究方向:1。widerspr chliche Daten liegen zur Verbesserung der Lebensqualität vor, die in iner control .研究夜间verbessert wurde。在neuerer Zeit finden sich mehrere回顾性的学生,die r den combbinationseingriff Klappenersatz + Bypass einen Überlebensvorteil nach Reha zeigen。“重返工作岗位”的临床研究与临床应用[j] .临床研究与临床应用。›Deutlich besser ist die Datenlage bei der Gruppe der älteren TAVI-Patienten mit gleichzeitiger Multimorbidität。他们的身高是,在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中,他们的身高是在康复计划中。Reha hilft dabei die körperliche Unabhängigkeit, Mobilität and funktionelle Belastungskapazität wiederzuerlangen和solte父亲在er患者组的工作。›研究结果:学生nach Klappenersatz和康复治疗。我们未来的学生将会在这里学习Mortalität, Lebensqualität, Kosteneffektivität和beruflicher Wiedereingliederung sind not enddig。2018年8月
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引用次数: 3
The epidemiological profile of calisthenics athletes 健美操运动员的流行病学特征
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-09-01 DOI: 10.5960/dzsm.2018.342
Stefanie Kaiser, T. Engeroff, D. Niederer, H. Wurm, L. Vogt, W. Banzer
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引用次数: 2
The evidence of physical activity and training for the therapy of chronic non-specific back pain 体力活动和训练治疗慢性非特异性背痛的证据
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-07-01 DOI: 10.5960/dzsm.2018.337
Haag Tb, H. Beck, I. Korthals, M. Handel, C. Schneider
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引用次数: 1
Prevalence of back pain in elite athletes 优秀运动员背痛的患病率
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-07-01 DOI: 10.5960/DZSM.2018.336
K. Trompeter, D. Fett, G. Brüggemann, P. Platen
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引用次数: 12
Physical activity, training and exercise in the prevention of low back pain: a focus review with special emphasis on motor control 体育活动、训练和锻炼预防腰痛:一项重点关注运动控制的综述
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-07-01 DOI: 10.5960/DZSM.2018.321
D. Niederer, L. Vogt, W. Banzer
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引用次数: 6
Low back pain – a serious field in sports medicine 腰痛——运动医学的一个重要领域
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-07-01 DOI: 10.5960/DZSM.2018.341
F. Mayer, P. Platen
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引用次数: 0
Psychosocial interventions for back pain in elite sport: a review of selected research and current developments 精英运动中背痛的心理社会干预:选定研究和最新进展综述
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-07-01 DOI: 10.5960/DZSM.2018.335
J. Kleinert, M. Kellmann, M. Hasenbring, J. Belz, J. Heidari, C. Levenig, A. Gawlik
Psychosocial interventions in back pain (BP) patients are well established in treatment regimens in the general population. Such interventions are usually embedded in multimodal, multidisciplinary programs as a standard treatment for patients with chronic low back pain (LBP; 39). This current role of psychosocial approaches in BP management is based on a longer history: Already Turner (46) stressed psychological techniques as an essential part of multidisciplinary pain management. Moreover, Turner’s early review provided evidence for effects of psychosocial interventions in a variety of pain syndromes while research commenced in patients with headache. Later reviews improved evidence for the effectiveness of psychological interventions for BP in particular (36). Despite this general Univ.-Prof. Dr. Jens Kleinert Deutsche Sporthochschule Köln Psychologisches Institut Abteilung Gesundheit und Sozialpsychologie Am Sportpark Müngersdorf 6, 50933 Köln : kleinert@dshs-koeln.de SCHLÜSSELwÖRTER: Rückenschmerz, Leistungssport, Schmerzbewältigung, Körperkonzept, Motivation, Erholung KEY wORDS: Back Pain, Elite Sport, Pain Coping, Body Concept, Motivation, Recovery › Psychosocial interventions for back pain patients are well established elements of treatment regimens and numerous reviews support their effectiveness. Research is sparse regarding the specific case of elite athletes suffering from back pain (BP), and the effects of psychological treatments in this population. › Therefore, based on a biopsychosocial paradigm, this article describes four intervention approaches with a specific orientation towards athletes’ 1) pain perception and pain management, 2) body experience and body concept, 3) motivation and self-regulation, and 4) stress management and recovery. › For each of these four topics, a short overview of the key research and existing interventions is given. Based on the overviews of these four topics, specific treatments that have been developed by the authors are described. These treatments particularly aim 1) to gradually increase physical and social activity while reducing BP and disability, 2) to concentrate on positive aspects of body experience, 3) to enhance patients’ self-efficacy and intrinsic motivation for rehabilitation and 4) to promote and monitor individual recovery activities, and relaxation techniques. Evidence concerning the effects and feasibility of these developments is expected from current intervention studies. › Future studies are encouraged to examine whether the developed interventions are also effective when offered by trained physiotherapists or physicians in primary care. › Psychosoziale Interventionen haben sich im Rahmen der Behandlung von Rückenschmerzen als ein fester Bestandteil etabliert und eine Vielzahl von Literaturübersichten zeigt ihre Effektivität. In Bezug auf die speziellen Aspekte von Leistungssportlern und -sportlerinnen mit Rückenschmerzen und die Effektivität von psychosozialen Maßnahmen im Rahmen
在一般人群的治疗方案中,对背痛(BP)患者的心理社会干预措施已得到很好的确立。这种干预措施通常被纳入多模式、多学科的项目中,作为慢性腰痛患者的标准治疗方法(LBP;39)。目前心理社会方法在BP管理中的作用是基于更长的历史:Turner(46)已经强调心理技术是多学科疼痛管理的重要组成部分。此外,Turner的早期综述为心理社会干预对各种疼痛综合征的影响提供了证据,而研究对头痛患者进行了评论。后来的综述改进了心理干预对BP有效性的证据,尤其是(36)。尽管如此,普通大学教授Jens Kleinert博士德意志运动会科隆心理研究所健康与社会心理学系Am Sportpark Müngersdorf 6 50933科隆:kleinert@dshs-koeln.de关键任务:背痛、精英运动、疼痛应对、身体概念、动机、恢复›针对背痛患者的心理社会干预是治疗方案中公认的要素,大量评论支持其有效性。考虑到精英运动员背痛的具体情况以及心理治疗对这一人群的影响,研究很少。因此,基于生物-心理-社会范式,本文描述了四种干预方法,具体针对运动员:1)疼痛感知和疼痛管理,2)身体体验和身体概念,3)动机和自我调节,4)压力管理和恢复。对于这四个主题中的每一个,都简要概述了关键研究和现有干预措施。基于这四个主题的概述,描述了作者开发的具体治疗方法。这些治疗的具体目的是1)逐步增加身体和社会活动,同时减少血压和残疾,2)专注于身体体验的积极方面,3)提高患者的自我效率和康复的内在动机,4)促进和监测个人康复活动和放松技巧。目前的干预研究有望提供有关这些发展的效果和可行性的证据。›鼓励未来的研究来检验所开发的干预措施在由受过训练的物理治疗师或初级保健物理学家提供时是否也有效。心理社会干预已经成为背痛治疗的一个组成部分,大量文献综述表明了其有效性。然而,关于竞技运动员背痛的具体方面以及心理社会措施在治疗中的有效性,研究还很薄弱。因此,基于生物-心理-社会范式,本文描述了四种干预方法,具体侧重于1)疼痛管理和疼痛管理,2)身体体验和身体概念,3)动机和自我调节,4)运动员的压力管理和恢复。对四个方面的研究和现有干预方法进行了简要概述。基于这些综述,作者提出了具体的干预方法。这些干预方法特别旨在1)增加身体和社会活动,同时减少疼痛和限制,2)关注身体体验的积极方面,3) 提高自我效能预期和康复的内在动机;4)促进和配合个人康复措施和放松技巧。关于这些干预方法的效果和可行性的证据预计将来自正在进行的研究。未来的研究还将表明,经过培训的治疗师使用这些干预措施是否有效。2018年6月
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引用次数: 2
Medicine in Spine Exercise [MiSpEx] – a national research network to evaluate back pain 脊柱运动医学[MiSpEx] -一个评估背痛的国家研究网络
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-07-01 DOI: 10.5960/DZSM.2018.340
F. Mayer, A. Arampatzis, W. Banzer, H. Beck, G. Brüggemann, M. Hasenbring, M. Kellmann, J. Kleinert, M. Schiltenwolf, H. Schmidt, Christoph Schneider, D. Stengel, P.-M. Wippert, P. Platen
Idiopathic as well as nonspecific low back pain is relevant in health care systems as well as inleisure and high-performance sports. Neuromuscular and/or structural deficits, mostly accompanied by biopsychological factors,are known risk factors for both the onset and chronification of symptoms. Meta-analytic evidence describes positive effects of physical activity. However, type, dose-response relation, minimum of training required and setting-specific implementation has not been fully clarified. Since 2011, the national research network „Medicine in Spine Exercise“ [MiSpEx] has been following a project layout called „Ran Rucken“ focussing on the development and validation of intervention programs including neuromuscular and pain adaptation moderated by individual training status, pain behaviour, allostatic load and social settings. Overall about 8000 patients and athletes have been and are being followed experimentally and clinically in 34 studies. It could be shown that a training program focussing on compensation of external loads elicited by perturbations is effective in prevention and rehabilitation in both athletes and general population. Besides validation of further consecutively developed programs emphasis is put on the evaluation of transfer strategies to medical systems, sports as well as general population. Finally, the evaluation of an efficient dose-response relation is addressed.
特发性和非特异性腰痛与医疗保健系统以及智力和高性能运动有关。神经肌肉和/或结构缺陷,大多伴有生物心理学因素,是症状发作和慢性化的已知风险因素。荟萃分析证据描述了体育活动的积极影响。然而,类型、剂量-反应关系、所需培训的最低限度和具体实施方案尚未完全阐明。自2011年以来,国家研究网络“脊柱运动医学”[MiSpEx]一直在遵循一个名为“Ran Rucken”的项目布局“专注于干预计划的开发和验证,包括由个人训练状态、疼痛行为、异速负荷和社会环境调节的神经肌肉和疼痛适应。总共有大约8000名患者和运动员在34项研究中进行了实验和临床跟踪。可以表明,专注于补偿的训练计划对扰动引起的外部负荷的监测对运动员和普通人群的预防和康复都是有效的。除了验证进一步连续开发的项目外,重点是评估向医疗系统、体育和普通人群的转移策略。最后,对有效的剂量-反应关系进行了评价。
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引用次数: 11
Statistical strategies to address main research questions of the MiSpEx network and meta-analytical approaches 解决MiSpEx网络主要研究问题的统计策略和元分析方法
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-07-01 DOI: 10.5960/DZSM.2018.339
A. Hönning, D. Stengel, C. Güthoff
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引用次数: 4
Preventing low back pain: diagnosis of psychosocial risk factors in athletes (MiSpEx Network) 预防腰痛:运动员心理社会危险因素的诊断(MiSpEx网络)
Q3 Health Professions Pub Date : 2018-07-01 DOI: 10.5960/dzsm.2018.338
P.-M. Wippert, A. Puschmann, S. Gantz, A. Pfeifer, J. Huberts, E. Neubauer, E. Riewe, M. Schiltenwolf
Die Entstehung von chronisch unspezifischem Rückenschmerz (CURS) wird auf ein multifaktorielles Ätiologiemodell zurückgeführt, bei dem psychosoziale Risikofaktoren evident sind. In der Nationalen Versorgungsleitlinie zur Diagnostik und Therapie von Kreuzschmerz wird daher ein frühzeitiges Screening solcher Faktoren empfohlen, um die medizinische Diagnostik zu ergänzen und auf dieser Basis personalisierte präventive und therapeutische Interventionen ableiten zu können. Bei Athleten werden die Schmerztoleranz, das Schmerzverhalten, die Stressbelastung sowie die Qualität des sozialen und medizinischen Versorgungskontexts als relevante psychosoziale Risikofaktoren eingeschätzt. Bisher entwickelte Screenings sind jedoch kaum auf den Lebenskontext von Athleten ausgerichtet. Sie wurden vielmehr an Patientengruppen entwickelt. Des Weiteren sind keine Rückschlüsse zum moderierenden Einfluss von psychosozialen Risikofaktoren auf die individuelle Adaptationsfähigkeit sowie Response/ Non-Response auf körperliches Training möglich.
慢性非特异性背痛(CURS)的发展归因于一个多因素病因模型,其中心理社会风险因素是明显的。因此,《国家背痛诊断和治疗护理指南》建议对这些因素进行早期筛查,以补充医学诊断,并能够在此基础上制定个性化的预防和治疗干预措施。在运动员中,疼痛耐受性、疼痛行为、压力负荷以及社会和医疗护理环境的质量被评估为相关的心理社会风险因素。然而,迄今为止开发的筛查很难适应运动员的生活环境。相反,它们是在患者群体上开发的。此外,心理社会风险因素对个体适应能力和对体育训练的反应/不反应的调节作用还没有得出结论。
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引用次数: 0
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Deutsche Zeitschrift fur Sportmedizin
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