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Zeitschrift fur Orthopadie und Unfallchirurgie最新文献

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Ambulantisierung – mit verbesserter Finanzierung, Vergütung und Struktur sicherstellen, dass die Qualität für Patienten und Weiterbildung nicht leidet. Ambulantisation - 确保病人和进修培训的质量不会因资金、薪酬和结构的改善而受到影响。
Pub Date : 2024-06-01 Epub Date: 2024-06-04 DOI: 10.1055/a-2290-7605
Matthias Manych
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引用次数: 0
Ambulantisieren mit Folgen für die Weiterbildung. 门诊治疗,进一步培训的后果。
Pub Date : 2024-06-01 Epub Date: 2024-06-04 DOI: 10.1055/a-2248-4553
Matthias Manych
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引用次数: 0
Editorial. 社论
Pub Date : 2024-06-01 Epub Date: 2024-06-04 DOI: 10.1055/a-2248-4456
Ulrich Stöckle, Dieter C Wirtz
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引用次数: 0
Modified Minimally Invasive Bunnell Suture Surgery with Channel-assisted Minimally Invasive Reconstruction Device for Treating Achilles Tendon Rupture. 治疗跟腱断裂的改良微创布内尔缝合术与通道辅助微创重建装置。
Pub Date : 2024-04-29 DOI: 10.1055/a-2294-1043
Chao Li, Fu-Chun Li

The aim of this study was to improve the process of microincision and endoscopic surgery for the treatment of Achilles tendon (AT) rupture using the modified minimally invasive Bunnell suture (MIBS) technique.From December 2019 to December 2021, 20 patients with AT rupture who visited the First Affiliated Hospital of Harbin Medical University (Harbin, China) underwent MIBS surgery.A total of 20 patients were included, of whom 18 (90.0%) were male and 2 (10.0%) were female. The mean age of the patients was 37.75 ± 9.94 years. In terms of the site of the AT, two (10.0%) had surgery on their left AT. The mean duration of surgery was 23.00 ± 2.47 minutes, and the mean bleeding volume was 5.00 ± 1.12 mL. All 20 patients (100%) showed complete incisional healing (stage I healing) and normal functional recovery (3-6 months postoperatively). There were no cases of abnormal functional recovery or postoperative recurrence within the 3-6 month follow-up period. The Achilles tendon Total Rupture Score (ATRS) significantly improved post-surgery (83.6 ± 5.59) compared to pretreatment (0.3 ± 0.92, p < 0.0001), indicating successful patient recovery.After the modified MIBS surgical process, the operation steps were simplified, the surgical difficulty was reduced, and the surgical trauma was alleviated, resulting in good postoperative recovery and patient satisfaction with the outcome. Therefore, the MIBS surgery has high promotability.

本研究旨在改进改良微创Bunnell缝合术(MIBS)治疗跟腱(AT)断裂的微切口和内窥镜手术过程。2019年12月至2021年12月,20例到哈尔滨医科大学附属第一医院(中国哈尔滨)就诊的AT断裂患者接受了MIBS手术。共纳入20例患者,其中男性18例(90.0%),女性2例(10.0%)。患者的平均年龄为(37.75±9.94)岁。就手术部位而言,2 名患者(10.0%)在左侧 AT 上进行了手术。手术平均持续时间为(23.00±2.47)分钟,平均出血量为(5.00±1.12)毫升。所有 20 名患者(100%)的切口均完全愈合(I 期愈合),功能恢复正常(术后 3-6 个月)。在 3-6 个月的随访期间,没有出现功能恢复异常或术后复发的病例。跟腱总断裂评分(ATRS)在术后(83.6 ± 5.59)与术前(0.3 ± 0.92,P<0.05)相比有明显改善。
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引用次数: 0
Are Process Changes Measurable? An Analysis of 4136 Proximal Femur Fractures over 16 Year. 过程变化可以测量吗?对 16 年间 4136 例股骨近端骨折的分析。
Pub Date : 2024-04-15 DOI: 10.1055/a-2276-6440
Franz Müller, Andreas Proske, Bernd Füchtmeier, Christian Wulbrand
Prozessänderungen im perioperativen Setting werden selten analysiert, weil ihre Ergebnisse nicht unmittelbar fassbar sind und es einer hohen Fallzahl bedarf. Primäres Ziel war es, Prozessänderungen retrospektiv anhand proximaler Femurfrakturen (PF) zu evaluieren und deren Effekt mit verschiedenen Zielkriterien zu überprüfen. Sekundäres Ziel war die Definition möglicher Qualitätskriterien für die Versorgung von PF.Retrospektive Analyse der Datenbank eines Level-1-Traumazentrums zu PF. Eingeschlossen wurden alle osteosynthetisch und endoprothetisch versorgten PF im Behandlungszeitraum vom 01.01.2006 bis 31.12.2021. Der Zeitraum von 16 Jahren wurde für die Statistik trichotom aufgeteilt und die ersten 6 Jahre als Ausgangsbasis verwendet. Insgesamt 10 Prozessänderungen wurden in den folgenden 10 Jahren vorgenommen. Die Auswirkungen dieser Änderungen wurden anhand 1. der operativen Revisionsrate, 2. der Infektionsrate, 3. der perioperativen Transfusionsrate sowie 4. der 1-Jahres-Letalität überprüft.Insgesamt 4163 PF wurden analysiert. Hinsichtlich der Zielkriterien zeigten die Änderungen der ersten 5 Jahre (2012-2016; intramedulläres Verfahren für Osteosynthesen sowie Einwegabdeckung und Einwegkittel) den stärksten Effekt mit einer erstmaligen Senkung der operativen Revisionsrate unter 10% auf Dauer. Weitere Prozessoptimierungen der letzten 5 Jahre (2017-2021) erbrachten ebenfalls messbare Verbesserungen (Senkung der Infektions- und Transfusionsrate). Die 1-Jahres-Letalität blieb unverändert, auch während der COVID-19-Pandemie.Prozessänderungen bei PF führen nicht unmittelbar zu objektiv messbaren Verbesserungen. Rückblickend erscheint der Paradigmenwechsel von extra- auf intramedulläre Osteosynthese den höchsten Effekt erzielt zu haben, wenngleich über die letzten 10 Jahre eine schrittweise Besserung aller Zielkriterien eintrat - mit Ausnahme der Letalität. Als objektive Qualitätskontrolle sollte eine 1-Jahres-Revisionsrate unter 10% angestrebt sein.
围手术期的流程变化很少得到分析,因为其结果不是直接可见的,而且需要大量病例。该研究的主要目的是利用股骨近端骨折(PF)对流程变化进行回顾性评估,并利用各种目标标准检查其效果。次要目的是确定股骨近端骨折治疗的可能质量标准,并对一级创伤中心的股骨近端骨折数据库进行回顾性分析。所有在2006年1月1日至2021年12月31日治疗期间接受过骨合成术和关节成形术治疗的PF均被纳入其中,统计时将16年的时间分成三段,并将前6年作为起点。在随后的 10 年中,共进行了 10 次流程变更。这些变化的影响通过 1. 手术翻修率、2. 感染率、3. 围手术期输血率和 4. 1 年死亡率进行分析。在目标标准方面,前五年(2012-2016 年;骨合成的髓内手术以及一次性铺巾和一次性手术衣)的改变效果最为显著,手术翻修率从最初的10% 下降到了长期的10% 以下。过去 5 年(2017-2021 年)的进一步流程优化也带来了可衡量的改善(感染率和输血率降低)。即使在 COVID-19 大流行期间,1 年死亡率也保持不变。PF 的流程改变并不能直接带来客观上可衡量的改善。回过头来看,从髓鞘外骨合成到髓鞘内骨合成的模式转变似乎产生了最大的影响,尽管在过去 10 年中,所有目标标准都在逐步改善--但死亡率除外。作为一项客观的质量控制标准,1年翻修率应低于10%。
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引用次数: 0
A 10-Year Study of the Trend of Accidental Falls in the Elderly in a Japanese Hospital. 日本医院老年人意外跌倒趋势的十年研究
Pub Date : 2024-04-11 DOI: 10.1055/a-2276-0011
T. Takekawa, Kei Obuchi, Shu Watanabe, Naoki Yamada, M. Abo
Elderly people are prone to falls. We established the Falls Prevention Working Group (FPWG) at our hospital in 2015 to reduce the number of falls during hospitalization. This study compared the trend of in-hospital falls in the elderly in two time periods (2008/9 and 2018/9) and determined the effects of FPWG-implemented measures. Using medical records, we counted the monthly number of falls suffered by patients during hospitalization in April 2008-March 2009 and April 2018-March 2019. We also categorized the falls according to the severity of fall-related complications.A total of 3609 hospital falls were recorded during the 2008-2019 period (2008/9: n = 433, 2018/9: n = 324). Falls were more common in patients aged 70-79 in 2008/9 but were noted in those aged ≥ 80 in 2018/9. The mean number of falls/month (27.3 ± 6.4, range: 12-45) was stable throughout the year. The incidence of falls in 2018/9 (1.90/1000 per persons per day) was significantly lower than in 2008/9 (2.30/1000, p = 0.006). Level ≥ 3b accidents, reflecting serious accidents with complications, were encountered in 12 of 433 accidents in 2008/9 compared with significantly fewer accidents (2 of the same severity among 324 accidents) in 2018/9 (p = 0.030).Our results showed a decrease in in-hospital falls in 2018/9 and that the sufferers were older relative to 10 years earlier. A multidisciplinary team should recommend measures to prevent falls and an environment "resilient" to falls, and encourage patients to be aware of possible falls.
老年人容易跌倒。我院于2015年成立了预防跌倒工作组(FPWG),以减少住院期间的跌倒次数。本研究比较了两个时间段(2008/9年和2018/9年)老年人院内跌倒的趋势,并确定了FPWG实施的措施的效果。通过病历,我们统计了 2008 年 4 月至 2009 年 3 月和 2018 年 4 月至 2019 年 3 月患者住院期间的每月跌倒次数。我们还根据跌倒相关并发症的严重程度对跌倒进行了分类。2008-2019年期间,共记录了3609起住院跌倒事件(2008/9年:n = 433,2018/9年:n = 324)。2008/9年,70-79岁的患者更常见跌倒,但2018/9年,年龄≥80岁的患者也有跌倒。平均每月跌倒次数(27.3 ± 6.4,范围:12-45)全年保持稳定。2018/9年度的跌倒发生率(1.90/1000人/日)明显低于2008/9年度(2.30/1000,P = 0.006)。2008/9年度的433起事故中有12起发生了≥3b级事故,反映了严重的事故并发症,而2018/9年度的事故明显减少(324起事故中有2起同样严重)(p = 0.030)。我们的研究结果表明,2018/9年度院内跌倒率有所下降,与10年前相比,患者年龄更大。多学科团队应推荐预防跌倒的措施和对跌倒有 "弹性 "的环境,并鼓励患者注意可能发生的跌倒。
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引用次数: 0
Klima und Gesundheit: mehr Nachhaltigkeit in der orthopädischen Praxis. 气候与健康:提高矫形外科实践的可持续性。
Pub Date : 2024-04-01 Epub Date: 2024-03-22 DOI: 10.1055/a-2248-4278
Susanne Meinrenken
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引用次数: 0
Interview mit Dr. med. Gudula Keller zum Thema Klima und Gesundheit: mehr Nachhaltigkeit in der orthopädischen Praxis. 就气候与健康话题采访古杜拉-凯勒(Gudula Keller)博士:骨科实践中的更多可持续性。
Pub Date : 2024-04-01 Epub Date: 2024-03-22 DOI: 10.1055/a-2255-0964
Susanne Meinrenken
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引用次数: 0
[Evaluation of the Reports of the German Arthroplasty Registry (EPRD) in Consideration of EndoCert Requirements: Guidance for Hospitals Participating in the EPRD and EndoCert Experts]. [根据EndoCert要求评估德国关节成形术注册中心(EPRD)的报告:参与 EPRD 的医院和 EndoCert 专家指南]。
Pub Date : 2024-04-01 Epub Date: 2024-03-22 DOI: 10.1055/a-2230-8967
Katrin Osmanski-Zenk, Martin Ellenrieder, Oliver Melsheimer, Wolfram Mittelmeier
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引用次数: 0
[Reverse Shoulder Arthroplasty - Current Concepts]. [反向肩关节置换术 - 当前概念]。
Pub Date : 2024-04-01 Epub Date: 2024-03-22 DOI: 10.1055/a-2105-3147
Yacine Ameziane, Jan-Philipp Imiolczyk, Jörn Steinbeck, Mara Warnhoff, Philipp Moroder, Markus Scheibel

Due to first promising long term outcome data, reverse shoulder arthroplasty experienced an immense increase of usage during the past decade. Moreover, the initial Grammont concept has constantly been refined and adapted to current scientific findings. Therefore, clinical and radiological problems like scapular notching and postoperative instability were constantly addressed but do still remain an area of concern.This article summarises current concepts in reverse shoulder arthroplasty and gives an overview of actual indications like cuff tear arthropathy, severe osteoarthritis, proximal humerus fractures, tumours, fracture sequelae as well as revision surgery and their corresponding clinical and radiological results.

在过去的十年中,反向肩关节置换术因其良好的长期疗效数据而得到了广泛的应用。此外,最初的 Grammont 概念也在不断改进,以适应当前的科学发现。本文总结了当前反向肩关节置换术的概念,并概述了实际适应症,如袖状撕裂关节病、严重骨关节炎、肱骨近端骨折、肿瘤、骨折后遗症以及翻修手术及其相应的临床和放射学结果。
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Zeitschrift fur Orthopadie und Unfallchirurgie
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