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[External cephalic version in cases of breech presentation: renaissance of a well-known procedure?]. 【臀位外翻:一个著名手术的复兴?】
Pub Date : 2009-01-01 DOI: 10.1159/000184443
M Schmidt, R Callies, U Kuhn, A Willruth, R Kimmig

Objective: About 3-4% of all pregnant women will have a fetus presenting by the breech at term. External cephalic version offers the opportunity to reduce the rate of caesarean sections caused by breech presentation. We analysed retrospectively 51 cases of external cephalic version at our clinic.

Methods: External cephalic version was performed 51 times between 37 and 41 weeks of pregnancy.

Results: External cephalic version was successful in 32/51 cases (62,7%) with a consecutive rate of vaginal delivery of 71,9%. The best results were seen at 37 weeks of pregnancy with 81,25% of successful versions followed by 76,9% of vaginal deliveries. Complications were rare. There was just 1 case of emergency caesarean section due to persisting fetal bradycardia.

Conclusion: External cephalic version is an effective and safe treatment to enable vaginal delivery of cephalic presentation. For this operation, 37 weeks of pregnancy can be considered the best time.

目的:大约3-4%的孕妇会在足月时臀位出现胎儿。头外侧位提供了减少臀位引起的剖宫产率的机会。我们回顾性分析了51例外头畸形。方法:孕37 ~ 41周进行51次头外翻转。结果:51例患者中有32例(62.7%)成功完成头外翻转,阴道连续分娩率为71.9%。妊娠37周的结果最好,有81.5%的成功版本,其次是76.9%的阴道分娩。并发症很少见。仅1例因持续胎儿心动过缓而紧急剖腹产。结论:外头位分娩是一种安全有效的治疗方法。对于这种手术,怀孕37周可以认为是最佳时间。
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引用次数: 0
[Complications of hormonal contraception. 38th Congress of the "Zurich Discussion Group", April 2007]. 激素避孕的并发症。“苏黎世讨论组”第38届代表大会,2007年4月]。
Pub Date : 2009-01-01 DOI: 10.1159/000184445
M Birkhäuser, W Braendle, P J Keller, L Kiesel, H Kuhl, J Neulen
durch das Gestagen gewährleistet, sodass sich bei ausreichender Dosierung auch durch eine Gestagenmonotherapie eine sichere Kontrazeption erzielen lässt. Eine adäquate Kombination mit EE ist vor allem für die Zykluskontrolle wesentlich. Werden Tabletten vergessen, steigt das Risiko für Zwischenblutungen und ungewollte Schwangerschaften; dies trifft besonders für die erste Einnahmewoche zu. Zwischenblutungen treten vor allem während der ersten 3 Einnahmezyklen auf und gehen bei Fortführung der Einnahme zurück. Deshalb ist ein Präparatewechsel oder Abbruch aufgrund von Zwischenblutungen in den ersten 3 Monaten nicht sinnvoll. 2. Durch ihren Einfluss auf die Follikelreifung reduzieren OH die endogene Östrogenproduktion. Normalerweise ist EE in einer Dosierung von 20–30 g ausreichend, um Östrogenmangelerscheinungen zu verhindern. Die Dosis des Gestagens richtet sich nach der jeweiligen Wirkungsstärke (Ovulationshemmdosis). Für die Zykluskontrolle spielt das Verhältnis zwischen EEund Gestagendosis eine Rolle. Bei vielen Frauen beginnt im hormonfreien Intervall von 7 Tagen die Follikelreifung. Daher können Einnahmefehler insbesondere in der ersten und dritten Woche zu einer Ovulation führen. Eine Verkürzung oder das Auslassen des pillenfreien Intervalls führt zu einer stärkeren ovariellen Suppression und damit zu einer höheren kontrazeptiven Sicherheit. OH und andere Medikamente können sich durch pharmakologische Interaktionen in ihrer Wirkung abschwächen oder verstärken (z.B. Enzyminduktion oder -hemmung in der Leber, Störung des enterohepatischen Kreislaufs). Derartige Effekte können auch nach Absetzen der Medikation bis zu einigen Wochen persistieren. Bei langfristiger Anwendung von Medikamenten, welche die kontrazeptive Sicherheit beeinträchtigen können (z.B. Antikonvulsiva), ist eine ununterbrochene Einnahme von monophasischen Kombinationspräparaten (ohne einnahmefreies Intervall; Langzyklus, kontinuierliche Langzeiteinnahme) zu empfehlen. Bei einer kurzfristigen medikamentösen Therapie (z.B. Antibiotika), welche die Wirksamkeit von OH abschwächen könnte, sind zusätzliche kontrazeptive Massnahmen anzuraten. 3. Ernsthafte Nebenwirkungen treten unter der Einnahme von OH sehr selten auf und sind meistens von der individuellen Disposition abhängig. Vor der Verordnung von OH sind neben der sorgfältigen Anamnese eine allgemeine und gynäkologische Studien der letzten Jahrzehnte haben gezeigt, dass eine adäquate Information über die korrekte Anwendung kontrazeptiver Massnahmen zum deutlichen Rückgang ungewollter Schwangerschaften und damit auch von Schwangerschaftsabbrüchen führt; Schwangerschaftsabbrüche können nicht als verantwortungsbewusste Familienplanung angesehen werden. Die hormonale Kontrazeption zählt zu den zuverlässigsten Methoden der reversiblen Empfängnisverhütung. Zusätzliche therapeutische und präventive Wirkungen sind ebenso wie unerwünschte Nebenwirkungen abhängig von der Östrogendosis, der Gestagenkomponente und der individuellen Dispos
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引用次数: 5
[Laparoscopic lymph node dissection: technique and results]. [腹腔镜淋巴结清扫:技术与结果]。
Pub Date : 2009-01-01 Epub Date: 2009-06-11 DOI: 10.1159/000213060
Markus C Fleisch, Daniel T Rein

For 20 years laparoscopic pelvic and para-aortal lymph node dissection has become increasingly popular as part of minimally invasive surgical treatment concepts for women suffering from gynaecological malignancies. Especially patients suffering from early-stage cervical or endometrial cancers can benefit from the general advantages of a minimally invasive procedure if a comparable degree of radical surgery is achieved. The feasibility and case-control studies published so far suggest comparable indicators of radicality, such as the number of dissected lymph nodes, but also demonstrate potential advantages like a lower intra-operative blood loss, shorter hospital stay and lower postoperative complication rate in comparison with the conventional approach. Regarding long-term survival, reliable data from prospective randomized studies are still lacking but can be expected to be available in the near future.

近20年来,腹腔镜盆腔及主动脉旁淋巴结清扫术作为妇科恶性肿瘤微创手术治疗理念的一部分越来越受欢迎。特别是患有早期宫颈癌或子宫内膜癌的患者,如果达到了相当程度的根治性手术,则可以从微创手术的一般优势中受益。目前发表的可行性研究和病例对照研究表明,与传统方法相比,该方法具有可比较的根治性指标,如淋巴结清扫数,但也显示出术中出血量更少、住院时间更短、术后并发症发生率更低等潜在优势。关于长期生存,目前仍缺乏来自前瞻性随机研究的可靠数据,但有望在不久的将来获得。
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引用次数: 0
Relationship between carnitine, fatty acids and insulin resistance. 肉毒碱、脂肪酸与胰岛素抵抗的关系。
Pub Date : 2009-01-01 Epub Date: 2010-05-19 DOI: 10.1159/000301075
Alfred Lohninger, U Radler, S Jinniate, S Lohninger, H Karlic, S Lechner, D Mascher, A Tammaa, H Salzer

Increased plasma free fatty acid (FFA) levels are a feature of insulin resistance and type 2 diabetes. The aim of the present study was to assess the effect of L-carnitine supplementation on plasma lipids and the expression of enzymes in peripheral mononucleated cells (PMNC) involved in the regulation of fatty acid and glucose oxidation. L-Carnitine supplementation of 2 g/day resulted in a significant decrease in plasma FFA and in a less pronounced diminution of the plasma triacylglycerols. In addition, a concomitant increase in the relative mRNA abundances of carnitine acyltransferases (5- to 10-fold) and of the carnitine carrier OCTN2 (12-fold) in PMNC of pregnant women was found. The results of the present study provide evidence that L-carnitine supplementation in pregnancy (2 g/day) avoids a striking increase in plasma FFA, which are thought to be the main cause of insulin resistance and consequently gestational diabetes mellitus.

血浆游离脂肪酸(FFA)水平升高是胰岛素抵抗和2型糖尿病的一个特征。本研究的目的是评估补充左旋肉碱对血浆脂质和参与脂肪酸和葡萄糖氧化调节的外周单核细胞(PMNC)酶表达的影响。补充2 g/天的左旋肉碱导致血浆游离脂肪酸显著降低,血浆甘油三酯降低不明显。此外,在孕妇PMNC中,肉毒碱酰基转移酶(5- 10倍)和肉毒碱载体OCTN2(12倍)的相对mRNA丰度也随之增加。本研究的结果表明,妊娠期补充左旋肉碱(2 g/天)可避免血浆游离脂肪酸的显著增加,游离脂肪酸被认为是胰岛素抵抗和妊娠期糖尿病的主要原因。
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引用次数: 7
[The dilemma of diabetes in pregnancy: worldwide differences in diagnosis and management]. [妊娠期糖尿病的困境:世界范围内诊断和治疗的差异]。
Pub Date : 2009-01-01 Epub Date: 2010-05-19 DOI: 10.1159/000301086
W Zeck, D Schlembach, T Panzitt, U Lang, H D McIntyre

Objective: Type 1 and type 2 diabetes in pregnancy as well as gestational diabetes mellitus (GDM) pose major risks to mother and fetus. We assessed to which extent two obstetric centers on two different continents coincide in their management of diabetes in pregnancy.

Methods: Within the scope of research activities between the Obstetric Department of the Medical University of Graz, Austria, and the Centre of Obstetric Medicine at the Mater Misericordiae Mothers' Hospital in Brisbane, Australia, current practices among the two obstetric centers in Austria and Australia were assessed.

Results: The management of type 1 and type 2 diabetes in pregnancy was almost identical, whereas major differences were found in the management of GDM.

Conclusion: Standardization of screening methods in diabetes in pregnancy remains challenging. National and international consensus has yet to be achieved in order to put a hold to the 'diabetic epidemic' we are going to face in the future.

目的:妊娠期1型和2型糖尿病以及妊娠期糖尿病(GDM)对母亲和胎儿的危害较大。我们评估了在多大程度上两个产科中心在两个不同的大陆在其妊娠糖尿病的管理一致。方法:在奥地利格拉茨医科大学产科科和澳大利亚布里斯班圣母医院产科医学中心的研究活动范围内,对奥地利和澳大利亚两个产科中心的现行做法进行了评估。结果:妊娠期1型和2型糖尿病的管理几乎相同,而妊娠期GDM的管理存在重大差异。结论:标准化妊娠期糖尿病筛查方法仍具有挑战性。为了控制我们未来将面临的“糖尿病流行”,国内和国际共识尚未达成。
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引用次数: 0
[Significance of laparoscopy in gynaecological oncology: limitations for adnexal tumours]. 腹腔镜在妇科肿瘤学中的意义:附件肿瘤的局限性。
Pub Date : 2009-01-01 Epub Date: 2009-06-11 DOI: 10.1159/000213062
Pauline Wimberger, Rainer Kimmig

In the last few decades, the impact and use of laparoscopy for benign adnexal tumours have markedly increased. However, the surgical resection of early-stage ovarian malignoma remains controversial. This review evaluates the importance of laparoscopy in surgery of adnexa and especially of malignant tumours. Certainly, morbidity after laparoscopy is lower, but there is a risk of possibly more restricted staging, rupture of the tumour and port metastases. Analysis showed that the standard treatment of ovarian malignant tumours is laparotomy via a vertical incision, because data on laparoscopy are scarce and prospective, randomized trials for early-stage ovarian cancer are still missing. Staging by laparoscopy is technically feasible, but so far there is no proof of safety.

在过去的几十年里,腹腔镜检查对良性附件肿瘤的影响和应用显著增加。然而,早期卵巢恶性肿瘤的手术切除仍存在争议。本文综述腹腔镜在附件手术,尤其是恶性肿瘤手术中的重要性。当然,腹腔镜手术后的发病率较低,但可能有更严格的分期、肿瘤破裂和转移的风险。分析表明,卵巢恶性肿瘤的标准治疗方法是经垂直切口的剖腹手术,因为腹腔镜手术的数据很少,而且早期卵巢癌的前瞻性随机试验仍然缺失。通过腹腔镜进行分期在技术上是可行的,但到目前为止还没有安全性的证据。
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引用次数: 0
[Society news]. 社会新闻。
Pub Date : 2009-01-01 DOI: 10.1159/000197910
Franziska Maurer-Marti
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引用次数: 0
[Detection of microcalcifications by high-resolution B-mode sonography in patients with BI-RADS 4a lesions]. [BI-RADS 4a病变患者的高分辨率b超检测微钙化]。
Pub Date : 2009-01-01 Epub Date: 2010-05-19 DOI: 10.1159/000301095
F Stöblen, S Landt, A Köninger, J Hecktor, R Kimmig, S Kümmel

Objective: Evaluation of the diagnostic quality of high-resolution B-mode sonography for the detection of microcalcifications and calcification-associated focal findings in patients with BI-RADS lesions of subtype 4a.

Patients and methods: 40 patients underwent X-ray mammography and 13-MHz B-mode sonography. The following parameters were examined: with X-ray mammography: extent of microcalcification and visibility of associated focal areas; with ultrasound: sensitivity of microcalcification findings, quality of presentation, extent of microcalcification, visibility of associated focal areas and feasibility of ultrasound-assisted biopsy.

Results: X-ray mammography showed a mean extent of microcalcification of 28 8 21 mm. Sensitivity, specificity, positive (PPV) and negative predictive values (NPV) and accuracy of microcalcification-associated focal findings were 61.5, 57.9, 50, 45.8 and 47.5%. B-mode sonography achieved a sensitivity of 100%. Sonographically, the mean extent of microcalcification was 7 +/- 3 mm and thus significantly smaller (p < 0.01). Sensitivity, specificity, PPV, NPV and accuracy were 14.3, 84.2, 50, 47.1 and 47.5%. Ultrasound-assisted biopsy appeared feasible in 22 patients (55%).

Conclusion: High-frequency B-mode sonography allows a highly sensitive confirmation of microcalcifications in the case of BI-RADS 4a lesions and seems to allow ultrasound-assisted biopsy in about half the patients.

目的:评价高分辨率b超对4a亚型BI-RADS病变患者微钙化及钙化相关病灶表现的诊断质量。患者和方法:40例患者行x线乳房x线摄影和13mhz b超检查。检查以下参数:x线乳房x线摄影:微钙化程度和相关病灶区域的可见性;超声:微钙化发现的敏感性、表现质量、微钙化程度、相关病灶区域的可见性以及超声辅助活检的可行性。结果:x线胸片示微钙化程度平均28 ~ 8 ~ 21 mm。微钙化相关病灶的敏感性、特异性、阳性预测值(PPV)和阴性预测值(NPV)以及准确性分别为61.5%、57.9%、50%、45.8%和47.5%。b超灵敏度达到100%。超声检查微钙化程度平均为7 +/- 3 mm,明显小于超声检查(p < 0.01)。敏感性、特异性、PPV、NPV和准确性分别为14.3%、84.2%、50%、47.1和47.5%。22例(55%)患者超声辅助活检可行。结论:高频b超可以高度敏感地确认BI-RADS 4a病变的微钙化,并且似乎可以在大约一半的患者中进行超声辅助活检。
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引用次数: 1
[Hyperreactive luteomas during pregnancy--symptoms and complications: a case report]. 妊娠期高反应性黄体瘤——症状和并发症:1例报告
Pub Date : 2009-01-01 Epub Date: 2010-05-19 DOI: 10.1159/000301113
Ariane Germeyer, Friedrich Kommoss, Thomas Strowitzki, Michael von Wolff

A 27-year-old Caucasian (gravida 2 para 1) presented in week 16 of her twin pregnancy with worsening of hyperandrogenic symptoms. In week 17, she developed an acute abdomen due to a twisted, incarcerated right ovary, which was surgically removed. Histological analysis revealed a diffuse steroid cell hyperplasia. Postsurgery testosterone levels fell temporarily within normal limits, diminishing the hyperandrogenic symptoms. Over time androgen levels rose again slowly above normal values with clinical worsening of hirsutism. In the 32nd week of gestation, a cesarean section of two healthy female infants was necessary due to the development of preeclampsia. An ovarian biopsy revealed again the picture of hyperreactio luteinalis. Postpartum peripheral hormone levels fell within normal limits and the hyperandrogenic symptoms subsided.

一位27岁的白种人(妊娠2第1段)在双胎妊娠第16周出现高雄激素症状恶化。第17周,由于右卵巢扭曲嵌顿,她出现了急腹症,右卵巢被手术切除了。组织学分析显示弥漫性类固醇细胞增生。术后睾酮水平暂时降至正常范围内,减轻了高雄激素症状。随着时间的推移,随着多毛症的临床恶化,雄激素水平再次缓慢上升到正常值以上。在妊娠第32周,由于子痫前期的发展,需要对两个健康的女婴进行剖宫产。卵巢活检再次显示黄体高反应性。产后外周激素水平降至正常范围内,高雄激素症状消退。
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引用次数: 5
[Water birth: control of infection and contraindications. Expert correspondence no. 27 of 26 May 2009]. 水中分娩:感染控制及禁忌。专家通讯号码[2009年5月26日第27号]。
Pub Date : 2009-01-01 Epub Date: 2010-05-19 DOI: 10.1159/000301120
Stuhl kommen, weshalb die meisten Frauen vor der Geburt einen Einlauf wünschen. Die mütterlichen Keime, welche identifiziert werden konnten, betreffen das gesamte Spektrum aus Vagina, Darm und Haut wie Enterobacteriaceae, vor allem Escherichia coli , Staphylokokken und Streptokokken. Verschiedene Arbeiten konnten eine Verunreinigung des Badewassers mit koliformen Keimen und in geringerem Ausmass auch Staphylococcus aureus feststellen [14] . Im Leitungswasser (Bade-/Trinkwasser), für dessen Qualität die kantonalen Behörden bzw. die spitaleigenen Hygienekommissionen verantwortlich sind, sind folgende potenziell pathogene Keime relevant: Pseudomonas aeruginosa , andere Nonfermenter und Legionellen. Es existieren denn auch einzelne Fallberichte von Neugeboreneninfektionen mit P. aeruginosa und Legionellen, die im Zusammenhang mit einer Wassergeburt aufgetreten sind [15–19] . Obwohl das Wasser in einer Entbindungswanne erwartungsgemäss verunreinigt ist, zeigt die aktuelle Datenlage keine erhöhte Infektionsrate bei Mutter und Kind [1, 2, 10–14] . Auch zeigen Kinder, die von Gruppe-B-Streptokokken-positiven Müttern im Wasser geboren werden, keine erhöhte Besiedelungsrate mit Gruppe-B-Streptokokken. Die neonatale Infektionsrate und die Verlegungsrate auf eine neonatale Intensivstation sind nach einer Wassergeburt vergleichbar mit der einer konventionellen Spontangeburt [1, 12] .
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引用次数: 1
期刊
Gynakologisch-geburtshilfliche Rundschau
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