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Dupilumab bei Asthma mit Typ-2-Inflammation 哮喘病,哮喘病
Pub Date : 2023-08-08 DOI: 10.1159/000531827
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引用次数: 0
COPD-Behandlung – eine konzeptionelle Überprüfung auf der Grundlage kritischer Endpunkte 每个每个主题审查每个五点
Pub Date : 2023-07-14 DOI: 10.1159/000531608
André Roque, Luis Tarboda-Barata, Álvaro A. Cruz, Giovanni Viegi, Tiago Maricoto
Einleitung: Die chronisch-obstruktive Lungenerkrankung (COPD) ist weltweit eine der Hauptursachen für Tod und Behinderung. Inzwischen gibt es zahlreiche Behandlungsmöglichkeiten, aber die Kriterien für die Auswahl inhalativer Bronchodilatatoren und inhalativer Kortikosteroide sind weiterhin in der Diskussion. Neue Studien haben die Rolle von Patientencharakteristika wie Eosinophilenzahl und Exazerbationsverlauf bei der Auswahl der wirksamsten personalisierten Behandlungsoption hervorgehoben. Methoden: In dieser konzeptionellen Übersichtsarbeit wird eine ausführliche Begründung mit einem integrativen Ansatz für die COPD-Behandlung entwickelt, wobei Daten aus den wichtigsten bisher durchgeführten klinischen Studien gesammelt werden, die die aktuellen GOLD-2023-Empfehlungen unterstützen können. Ergebnisse: Je nach Charakteristika und Profil des Patienten werden verschiedene Behandlungsoptionen, darunter Mono-, Zweifach- und Dreifachtherapien, in einer Diagrammmatrix dargestellt und ihre Wirksamkeit in Bezug auf die Verringerung von Exazerbationen und des Sterberisikos verglichen.
引言:长期障碍的肺病(COPD)是全球导致死亡和残疾的主要原因。治疗方法目前已有很多,但针对目标的标准决定了吸入肺部和吸入皮质类固醇。新的研究注意到腺素水平和驱蚊等病人特点在选择最有效的个性化治疗方案中所起的作用。方法:这些概念分析广泛揭示了一个包含包容性方法的copd治疗方法,并收集了迄今为止最重要的临床研究数据支持当前的gold 2023建议。结果:根据每个病人的特性和特征,在图示板中显示了不同的治疗选择,包括单一疗法、双重疗法和三种疗法,还比较了这些疗法在减少尸检和死亡风险方面的功效。
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引用次数: 0
Mukoviszidose-Modulatortherapie kann zystische Bronchiektasen rückgängig machen 经体温调节后
Pub Date : 2023-07-14 DOI: 10.1159/000531804
P. G. Middleton, N. J. Simmonds
Bronchiektasen werden oft als progressiv und irreversibel angesehen, sodass Fälle von Rückbildung oder Umkehr ein wichtiger Schritt zum Verständnis der zugrunde liegenden pathophysiologischen Mechanismen sind. Mukoviszidose (cystic fibrosis, CF), die durch pathogene Varianten des Gens CFTR (cystic fibrosis transmembrane conductance regulator) verursacht wird, ist eine Erfolgsgeschichte der personalisierten Medizin. Die jüngste Entwicklung von CFTR-Modulatortherapien hat die Behandlung revolutioniert. Innerhalb weniger Wochen wurde eine dramatische Verbesserung der Lungenfunktion, der Sputumproduktion, der Tagesform und der Lebensqualität beobachtet. Die Auswirkungen einer Langzeitbehandlung mit Elexacaftor + Tezacaftor + Ivacaftor (ETI) auf strukturelle Anomalien sind derzeit jedoch nicht bekannt. In dieser Fallserie werden 3 erwachsene Mukoviszidosepatienten beschrieben, bei denen sich die zylindrischen, varikösen und vor allem zystischen Veränderungen der Bronchiektasen nach längerer ETI-Behandlung zunehmend besserten. Dies wirft die interessante Frage nach der Reversibilität der Bronchiektasie sowie nach den Mechanismen auf, die an der Aufrechterhaltung und Progression der Bronchiektasie bei CF beteiligt sind.
气喘病通常被认为是循序渐进、不可逆转的现象,因此复原或逆转的个案,是人类了解其基本病理学机制的一个重要步骤。imfc使用基于CFTR基因对折菌的有机纤维性纤维化(人为纤维性纤维量)。cfc调制时尚疗法的最新研发颠覆了整个治疗过程。几周内,呼吸系统、人造卫星产生、生活质量和呼吸系统都有显著改善。但是目前还不知道使用elexactor + Tezacaftor(体外)的长期治疗对结构异常的影响。该系列描述了3名成年的囊肿性病患者在经过较长时期的脑膜炎治疗后,圆柱形、弯曲性和最重要的囊气管性变化。这就带来了一个相当有趣的问题:吸入肺部是有cfc
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引用次数: 0
Co-Infektion mit Mycobacterium tuberculosisund Nocardia farcinica bei einer COPD-Patientin: ein Fallbericht 她感染了结核杆菌
Pub Date : 2023-07-03 DOI: 10.1159/000531609
Ying Chen, Wei Hu
Hintergrund: Die chronisch-obstruktive Lungenerkrankung (COPD) ist eine häufige Atemwegserkrankung, die durch eine anhaltende Einschränkung des Luftstroms gekennzeichnet ist. Berichte über eine Infektion mit Mycobacterium tuberculosis oder Nocardia bei COPD-Patienten liegen vor, eine Co-Infektion mit Mycobacterium tuberculosis und Nocardia ist jedoch selten. Hier beschreiben wir einen solchen Fall einer COPD-Patientin im Krankenhaus sowie das Diagnoseverfahren. Falldarstellung: Eine 79-jährige Landwirtin mit COPD wurde seit dem 10. Januar 2022 nacheinander in 2 Krankenhäuser eingeliefert. Ihre Hauptbeschwerden waren ein sich verschlimmernder Husten, Auswurf und Schnappatmung. Die mikrobiologische Untersuchung wurde im ersten Krankenhaus aus unbekannten Gründen nicht durchgeführt, die empirische Antibiotikabehandlung war nicht wirksam. Die Patientin wurde anschließend in unser Krankenhaus überwiesen. Nach der Untersuchung auf die Infektionsquelle und den Erreger wurde in ihrem Fall Tuberkulose diagnostiziert. Die Tuberkulosebehandlung brachte der Patientin keinen Nutzen, eine Remission der Atemwegssymptome blieb aus. Proben von Rückenmarksflüssigkeit und bronchoalveolärer Lavage-Flüssigkeit wurden im Anschluss für eine mikrobiologische Untersuchung eingeschickt. Die Ergebnisse wiesen auf Mycobacterium tuberculosis und Nocardia spp. hin. Nach 4-tägiger Bakterienkultur ergab sich das Wachstum von Nocardia spp. im Medium; Nocardia farcinica wurde durch MALDI-TOF-Massenspektrometrie und 16S-RNA identifiziert. Der Patientin wurden zur Behandlung der Co-Infektion Trimethoprim und Sulfamethoxazol (TMP/SMX) in Kombination mit Antituberkulotika verschrieben. Ihr Zustand verbesserte sich allmählich, sodass sie am 19. Februar 2022 aus dem Krankenhaus entlassen wurde. Die Ergebnisse der Nachbeobachtung waren allerdings unklar. Schlussfolgerungen: Eine Co-Infektion mit Nocardia und Mycobacterium tuberculosis sollte bei COPD-Patienten in Betracht gezogen werden. Wiederholte mikrobiologische und mikroskopische Untersuchungen sind in allgemeinen Krankenhäusern unerlässlich.
背景:历时阻塞性肺病(COPD)是常见呼吸道疾病,具有持续限制空气流量的特征。但是,有报告说罹患结核及诺卡胺的患者感染了菌可结核及诺卡第感染的联合感染不过非常罕见。在这里,我们描述的是医院里一位copd病人的情况与诊断。而这个用词是生意人(2022年1月23日)她的主要病症是咳嗽、排泄物和粘连物恶化微生物学检查在第一所医院由于我们不知道的原因而没有进行,实证抗生素治疗也无效。病人便被送到我们的医院我得到了感染的原因和病原体,在她的病例中被确诊为结核病。肺结核治疗并没有用病人也没能治愈呼吸系统的症状脊髓液和气囊龙液的样本在显微镜检查后被寄回。但是结果显示mycobasis和Nocardia spp在经过4天的细菌新陈代谢之后检测出maldi质谱学和16 rna同时替病人开一些止痛药(TMP/SMX)与抗结核药同时进行治疗。她的病情终于开始好转,在19号那天。2022年2月出院然而,后续检查的结果却不甚明朗。结论:ncd感染诺卡迪亚和可及结核患者可得到联合感染。反复的微生物和显微镜检查对一般医院至关重要。
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引用次数: 0
Pathophysiologie der Sekretbildung bei COPD: Aktuelle Erkenntnisse zum mukoobstruktiven Phänotyp 您们在COPD中所表达的事情的病理学,即最新的事情表现型
Pub Date : 2023-06-29 DOI: 10.1159/000531610
G. Nilius
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引用次数: 0
COPD: Pulmonale Rehabilitation auch bei älteren Patienten über 80 sinnvoll 血压:对于年龄超过80的老年病人来说,肺动脉康复也很有效
Pub Date : 2023-06-29 DOI: 10.1159/000531540
Julia Praxenthaler, A. Koczulla
Background: Pulmonary rehabilitation (PR) improves physical and mental performance as well as quality of life in patients with chronic obstructive pulmonary disease (COPD). However, data on outcomes in very old patients are insufficient. We analyzed whether the elderly with COPD benefit in a similar way to younger patients from participation in an inpatient PR according to the assessments usually collected. Methods: Data from 3173 patients with COPD were retrospectively analyzed. Patients were referred to PR at the Zurich RehaZentren, Switzerland, between January 2013 and December 2019. PR was performed 6 days per week with an average duration of 18.85 days. Functional Independence Measurement (FIM), Feeling Thermometer (FT), and 6-Minute Walk Test (6MWT) were recorded on admission and discharge. Results: In all age groups, the 6MWT and FT improved significantly. FIM results also showed a significant increase. The results of the different age groups showed no significant differences in percentage improvements according to the assessments that were considered.
背景:肺康复(PR)可以改善慢性阻塞性肺疾病(COPD)患者的身心表现和生活质量。然而,高龄患者的预后数据不足。根据通常收集的评估,我们分析了老年COPD患者是否以与年轻患者相似的方式从参加住院PR中获益。方法:回顾性分析3173例COPD患者的资料。患者在2013年1月至2019年12月期间被转介到瑞士苏黎世RehaZentren的PR。PR每周6天,平均持续时间18.85天。入院和出院时分别记录功能独立性测量(FIM)、感觉温度计(FT)和6分钟步行测试(6MWT)。结果:各年龄组6MWT和FT均有明显改善。FIM结果也显示了显著的增加。根据所考虑的评估,不同年龄组的结果在百分比改善方面没有显着差异。
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引用次数: 0
COPD: Konsequente Schulung älterer Patienten im Umgang mit ihrem Applikator etablieren COPD:定期培训老年病人使用应用程序
Pub Date : 2023-06-29 DOI: 10.1159/000531539
H. Frohnhofen
Background: Maintaining correct inhaler technique is crucial in the management of chronic obstructive pulmonary disease (COPD). We aimed to investigate the inhaler technique in patients with COPD, to compare it immediately after and at 1 month after training, and to identify the predictors of incorrect inhaler use at 1 month after training. Methods: This prospective study was conducted at the COPD clinic of Siriraj Hospital (Bangkok, Thailand). Patients demonstrating improper inhaler use were trained face-to-face by pharmacists. Inhaler technique was re-assessed immediately after and at 1 month after training. The Montreal Cognitive Assessment (MoCA) score, pulmonary function tests, 6-min walk distance (6 MWD), modified Medical Research Council scale score, and COPD Assessment Test (CAT) score were evaluated. Results: Sixty-six patients with COPD who demonstrated at least one critical error during the use of any controller inhaler were enrolled. The mean age was 73.0 ± 9.0 years, and 75.8% patients had moderate/severe COPD. Immediately after training, all patients used dry powder inhalers correctly and 88.1% used pressurized metered-dose inhalers correctly. At 1 month, the number of patients demonstrating the correct technique decreased across all devices. Multivariable analysis revealed that MoCA score ≤ 16 was independently associated with a critical error at 1 month after training (adjusted odds ratio: 12.7, 95% confidence interval: 1.8-88.2, p = 0.010). At 1 month, CAT score (11.4 ± 8.9 vs. 8.4 ± 5.5, p = 0.018) and 6 MWD (351 ± 93 m vs. 372 ± 92 m, p = 0.009) had significantly improved in patients demonstrating the correct technique, and CAT score met the minimal clinically important difference.
背景:维持正确的吸入器技术在慢性阻塞性肺疾病(COPD)的治疗中至关重要。我们的目的是研究COPD患者的吸入器技术,比较其在训练后1个月和训练后1个月的情况,并确定在训练后1个月不正确使用吸入器的预测因素。方法:本前瞻性研究在泰国曼谷Siriraj医院COPD门诊进行。药师对表现出吸入器使用不当的患者进行了面对面培训。在训练后立即和训练后1个月对吸入器技术进行重新评估。评估蒙特利尔认知评估(MoCA)评分、肺功能测试、6分钟步行距离(6mwd)、修订医学研究委员会量表评分和COPD评估测试(CAT)评分。结果:66例COPD患者在使用任何控制吸入器期间至少出现一次严重错误。平均年龄为73.0±9.0岁,75.8%为中/重度COPD。培训后,所有患者均正确使用干粉吸入器,88.1%的患者正确使用加压计量吸入器。在1个月时,所有器械中表现出正确技术的患者数量减少。多变量分析显示,MoCA评分≤16与训练后1个月的临界误差独立相关(校正优势比:12.7,95%可信区间:1.8-88.2,p = 0.010)。1个月时,采用正确技术的患者CAT评分(11.4±8.9对8.4±5.5,p = 0.018)和6 MWD(351±93 m对372±92 m, p = 0.009)显著改善,CAT评分达到最小临床重要差异。
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引用次数: 0
Pleuraerguss-Rezidive: Einschätzung und Planung sind durch Thoraxsonographie und Thorakozentese möglich 抬头测量:胸腔摄影和胸腔内测序均可促进评估与规划
Pub Date : 2023-06-26 DOI: 10.1159/000531410
F. Stanzel
Background: The value of pre-booked repeated thoracentesis in patients with recurrent pleural effusion is reliant on the estimation of time to next drainage. Identifying factors associated with rapid pleural fluid recurrence could be supportive. Objective: We aimed to evaluate the ability of the patient and physician to predict the time to next therapeutic thoracentesis and to identify characteristics associated with rapid pleural fluid recurrence. Method: In a prospective, observational study, patients with recurrent unilateral pleural effusion and the physician were to predict the time to next symptom-guided therapeutic thoracentesis. Primary outcome was difference between days to actual thoracentesis and days predicted by the patient and the physician. Factors associated with pleural fluid recurrence within 60-day follow-up were assessed using Cox regression analysis. Results: A total of 98 patients were included, 71% with malignant pleural effusion. Patients’ and physicians’ predictions numerically deviated by 6 days from the actual number of days to re-thoracentesis (IQR 2–12 and 2–13, respectively). On multivariate analyses, factors associated with increased hazard of pleural fluid recurrence included daily fluid production (HR 1.35 [1.16–1.59], p > 0.001) and large effusion size (HR 2.76 [1.23–6.19], p = 0.01). Septations were associated with decreased hazard (HR 0.48 [0.24–0.96], p = 0.04).
背景:在反复胸腔积液患者中预先预约反复胸腔穿刺的价值取决于下次引流时间的估计。确定与快速胸腔积液复发相关的因素可能是支持性的。目的:我们旨在评估患者和医生预测下一次治疗性胸腔穿刺时间的能力,并确定与快速胸腔积液复发相关的特征。方法:在一项前瞻性观察研究中,反复发生单侧胸腔积液的患者和医生预测下一次症状引导的治疗性胸腔穿刺术的时间。主要结局是实际胸腔穿刺天数与患者和医生预测的天数之间的差异。采用Cox回归分析评估随访60天内胸腔积液复发相关因素。结果:共纳入98例患者,恶性胸腔积液占71%。患者和医生的预测与再次胸腔穿刺的实际天数有6天的数值偏差(IQR分别为2-12和2-13)。在多因素分析中,与胸膜积液复发风险增加相关的因素包括每日积液量(HR 1.35 [1.16-1.59], p > 0.001)和大量积液(HR 2.76 [1.23-6.19], p = 0.01)。分离与风险降低相关(HR 0.48 [0.24-0.96], p = 0.04)。
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引用次数: 0
Behandlungserfahrungen mit Rituximab bei Patienten mit rheumatoider Arthritis-assoziierter interstitieller Lungenerkrankung in Ankara, Türkei 在土耳其安卡拉市
Pub Date : 2023-06-20 DOI: 10.1159/000531295
P. Xanthouli
Objective: To demonstrate the effects of rituximab (RTX) in patients with rheumatoid arthritis-related interstitial lung disease (RA-ILD). Methods: A total of 165 patients who used RTX for the management of rheumatoid arthritis were retrospectively scrutinised. Among these, 26 patients diagnosed with RA-ILD were analysed (61.5% male, mean age at RTX infusion 61.4 ± 6.5 years). To evaluate the efficacy of RTX on lung response, patients with pulmonary function test results and/or thorax computed tomography (chest-CT) of pre- and post-RTX were compared. Disease progression was defined as either a decline of ≥10% in forced vital capacity (FVC) and/or a decline of ≥15% in diffusion capacity of carbon monoxide (DLCO), or an increase of parenchymal involvement on chest-CT images according to the radiologists’ assessment. Results: Among 26 patients, the most common radiologic pattern was usual interstitial pneumonia (42.3%), followed by non-specific interstitial pneumonia (38.5%). Data for lung response was available in 20 patients. Median pre- and post-RTX DLCO values were 71.0% (60.0–77.0) and 63.0% (47.0–74.0), respectively (p = 0.06). Median pre- and post-RTX FVC values were 74.0% (61.0–99.0) and 84.0% (63.0–100.0), respectively (p = 0.28). Overall, stabilization or regression of RA-ILD was provided in 13 (65.0%) patients, whereas 7 patients had progressive RA-ILD. Post-RTX, 5 patients were diagnosed with RA-ILD.
目的:探讨利妥昔单抗(RTX)治疗类风湿关节炎相关性间质性肺疾病(RA-ILD)的疗效。方法:回顾性分析165例使用RTX治疗类风湿性关节炎的患者。其中分析了26例确诊为RA-ILD的患者(61.5%为男性,RTX输注时平均年龄61.4±6.5岁)。为了评估RTX对肺反应的影响,比较RTX前后患者的肺功能检查结果和/或胸部计算机断层扫描(胸部ct)。根据放射科医生的评估,疾病进展定义为用力肺活量(FVC)下降≥10%和/或一氧化碳扩散能力(DLCO)下降≥15%,或胸部ct图像上实质受累增加。结果:26例患者的影像学表现以常规间质性肺炎(42.3%)最为常见,其次为非特异性间质性肺炎(38.5%)。20例患者的肺反应数据可用。rtx前后DLCO值中位数分别为71.0%(60.0-77.0)和63.0% (47.0-74.0)(p = 0.06)。rtx前后FVC值中位数分别为74.0%(61.0 ~ 99.0)和84.0% (63.0 ~ 100.0)(p = 0.28)。总体而言,13例(65.0%)患者的RA-ILD稳定或消退,而7例患者的RA-ILD进展。rtx后,5例患者被诊断为RA-ILD。
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引用次数: 0
Pleuraerkrankungen: Multidisziplinäre Teams aus Pneumologen und Thoraxchirurgen führen zu besserer Diagnose und Therapie 肺结核:由肺炎和胸科医生组成的多学科小组做出更好的诊断和治疗
Pub Date : 2023-06-19 DOI: 10.1159/000531411
K. Hekmat
Medical thoracoscopy/pleuroscopy has become, after bronchoscopy, the second most commonly utilized endoscopic procedure in interventional pulmonology. Due to their common origin, medical thoracoscopy/pleuroscopy and video-assisted thoracic surgery (VATS) are quite similar procedures technically. In contrast to the prevailing attitude that it should predominantly be performed by interventional pulmonologists, we believe that, like all hybrid-in-nature techniques, it should be implemented as part of a combined specialist care service/team. Herewith, we describe our attempt to establish a multidisciplinary pleural disease program during a difficult economic period or our country, comprising thoracic surgeons, pulmonologists and anesthesiologists, all of whom brought in their experience, expertise and resources to establish and develop the service resulting in a hybridization of the technique, with, as reported, quite favorable results.
医学胸腔镜/胸膜镜检查已成为继支气管镜检查后介入肺科第二大最常用的内窥镜检查方法。由于它们的共同起源,医学胸腔镜/胸膜镜检查和视频辅助胸外科手术(VATS)在技术上是非常相似的程序。与主流的态度相反,介入肺科医生应该主要执行,我们认为,像所有混合自然技术一样,它应该作为联合专科护理服务/团队的一部分来实施。在此,我们描述了我们在我国经济困难时期建立一个多学科胸膜疾病项目的尝试,包括胸外科医生、肺科医生和麻醉师,他们都带来了他们的经验、专业知识和资源来建立和发展这项服务,从而实现了技术的杂交,据报道,取得了相当好的结果。
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引用次数: 0
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Kompass Pneumologie
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