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Treatment of Peripheral Nerve Compression Syndromes of the Upper Extremities: a Systematic Review. 上肢周围神经压迫综合征的治疗:系统回顾。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-04-01 Epub Date: 2021-07-14 DOI: 10.1055/a-1498-3197
Gerrit Freund, Manuel Dafotakis, Jörg Bahm, Justus P Beier

Background: Nerve compression syndromes are referred to as chronic irritation or pressure palsies of peripheral nerves in areas of preformed anatomical constriction. Carpal tunnel syndrome is the most common nerve compression syndrome, followed by cubital tunnel syndrome. In addition, less frequent nerve compression syndromes of the upper extremities that affect the median, ulnar or radial nerves have been described. This review provides an overview of current treatment options for nerve compression syndromes of the upper extremities.

Study design: Systematic overview.

Methods: Based on established national (AWMF) and international guidelines as well as the Cochrane Library, we performed a systematic literature search on PubMed (NLM), focusing on randomised controlled trials.

Results: Over the research period (2012 - 2020), there were 43 randomised trials that investigated surgical carpal tunnel release methods, 68 that compared different conservative therapies and 12 that compared surgical versus conservative treatments. Furthermore, eight studies analysed surgical techniques and four analysed conservative techniques for cubital tunnel syndrome. No randomised trials were conducted on the less common peripheral nerve compression syndromes, but case reports and observational studies were conducted.

Conclusion: For carpal and cubital tunnel syndromes, there are evidence-based diagnostic methods as well as therapeutic recommendations based on randomised and controlled trials. When diagnosis is made after clinical examination and supported by radiological and electrophysiological evaluation, surgical treatment is considered superior to conservative treatment. In particular, excellent long-term results can be achieved by surgery for carpal and cubital tunnel syndromes. More controlled studies are needed to establish evidence-based therapeutic recommendations for the less common nerve compression syndromes, which are somewhat controversially and inconsistently defined.

背景:神经压迫综合征是指周围神经在预先形成的解剖收缩区域的慢性刺激或压迫性麻痹。腕管综合征是最常见的神经压迫综合征,其次是肘管综合征。此外,也有少见的上肢神经压迫综合征影响正中神经、尺神经或桡神经。这篇综述概述了目前上肢神经压迫综合征的治疗方案。研究设计:系统概述。方法:基于已建立的国家(AWMF)和国际指南以及Cochrane图书馆,我们对PubMed (NLM)进行了系统的文献检索,重点是随机对照试验。结果:在研究期间(2012 - 2020年),有43项随机试验调查了手术腕管释放方法,68项比较了不同的保守治疗,12项比较了手术与保守治疗。此外,8项研究分析了手术技术,4项研究分析了肘管综合征的保守技术。未对较不常见的周围神经压迫综合征进行随机试验,但进行了病例报告和观察性研究。结论:对于腕肘管综合征,有循证的诊断方法和基于随机对照试验的治疗建议。当临床检查确诊并有放射学和电生理评价支持时,手术治疗优于保守治疗。特别是,手术治疗腕和肘管综合征可获得良好的长期效果。对于不常见的神经压迫综合征,需要更多的对照研究来建立基于证据的治疗建议,这在一定程度上是有争议的和不一致的定义。
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引用次数: 0
Drug-induced Myopathies. 药物引起的肌肉疾病。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-04-01 Epub Date: 2021-07-28 DOI: 10.1055/a-1488-6912
Jürgen Steinmeyer, Johannes Flechtenmacher

Differential diagnosis of muscle pain and weakness is extensive, including neurological, vertebral, arthrogenic, vascular, traumatic, immunological, endocrine, genetic and infectious aetiologies, as well as medication or toxin-related causes. Muscles are highly sensitive to a large number of drugs, especially with high doses. Although many drug classes can cause toxic myopathy, a significant number of cases are caused by lipid-lowering drugs, long-term use of corticosteroids, and, most often, alcohol misuse. Some drug interactions, e.g. those that are metabolised via the enzyme CYP3A4, can increase the serum levels of the drugs and drug-induced toxicity. A careful history of patient's drug and alcohol consumption is therefore vital. Clinical symptoms depend on the drug, dosage and patient's sensitivity. They can vary from asymptomatic increase in serum levels of creatine kinase, mild myalgia and cramps to muscle weakness, rhabdomyolysis, kidney failure and even death. The pathogenesis is often only partially known and multifactorial. Toxic myopathy is often reversible once the drug is discontinued, alternative drug therapy is started or a different dosage regimen is chosen. Complications such as acute kidney failure must be avoided, and analgesic therapy may be indicated.

肌肉疼痛和无力的鉴别诊断是广泛的,包括神经、椎体、关节源性、血管、创伤、免疫、内分泌、遗传和感染病因,以及药物或毒素相关病因。肌肉对大量药物非常敏感,尤其是高剂量的药物。尽管许多药物类别可引起中毒性肌病,但相当数量的病例是由降脂药物、长期使用皮质类固醇以及最常见的酒精滥用引起的。一些药物相互作用,例如那些通过CYP3A4酶代谢的药物,可以增加药物的血清水平和药物诱导的毒性。因此,仔细记录病人的药物和酒精消耗史是至关重要的。临床症状取决于药物、剂量和患者的敏感性。它们可以从无症状的血清肌酸激酶水平升高、轻度肌痛和痉挛到肌肉无力、横纹肌溶解、肾衰竭甚至死亡。其发病机制通常是部分已知和多因素的。中毒性肌病通常是可逆的,一旦停药,替代药物治疗开始或选择不同的剂量方案。必须避免急性肾衰竭等并发症,并可能需要镇痛治疗。
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引用次数: 0
Orthopädie und Unfallchirurgie in der Notfallmedizin – zentrale Rolle in der Zentralen Notaufnahme. 这是急诊室的骨科和意外外科的中心作用
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-04-01 Epub Date: 2023-04-04 DOI: 10.1055/a-1959-7661
Matthias Manych
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引用次数: 0
"Floating Hip": Epidemiology and Quality of Care. “漂浮髋关节”:流行病学和护理质量。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-04-01 Epub Date: 2022-10-04 DOI: 10.1055/a-1918-2243
Christof Karl Audretsch, Alexander Trulson, Ulrich Stöckle, Tina Histing, Markus Alexander Küper, Steven C Herath

Introduction: The "floating hip" is a rare and complex fracture involving the pelvis and the ipsilateral femur and is therefore difficult to treat. Data and studies on this topic are still scarce. The optimal strategy for surgical treatment and thus the resulting quality of treatment are still being debated; a femur-first strategy is often the preferred treatment.

Methods: Retrospectively, patients with a pelvic fracture treated at the Level I Trauma Centre of the University of Tübingen between 2003 and 2017 were identified. Patients with an additional ipsilateral femur fracture were identified in this collective. We compared the quality of treatment of pelvic fractures between floating and non-floating hip injuries.

Results: Proximal femur fractures were more common with pelvic ring fractures (n = 16) than with acetabular fractures (n = 1). Floating hip injuries occur more frequently in younger polytraumatised male patients. Pelvic fractures in floating hip injuries are operated more frequently (62.8% vs. 39.1%; p = 0.003) and the clinical course is significantly longer (27.8 ± 19.3 vs. 19.9 ± 23.1 days; p < 0.001). However, the quality of treatment of pelvic fracture, exemplified by morbidity (18.6% vs. 14.6%; p = 0.610) and mortality (7.0% vs. 2.6%; p = 0.108), shows no differences.

Conclusion: Injury severity and complexity of pelvic fracture is significantly higher in floating hip injuries, but without affecting the resulting quality of treatment. A "femur first" treatment strategy is preferable. Algorithms for emergency treatment and definitive care are proposed in a flowchart.

“漂浮髋关节”是一种罕见且复杂的骨折,累及骨盆和同侧股骨,因此很难治疗。关于这一主题的数据和研究仍然很少。手术治疗的最佳策略以及由此产生的治疗质量仍在争论中;股骨优先策略通常是首选的治疗方法。方法:回顾性分析2003年至2017年在宾根大学一级创伤中心治疗的骨盆骨折患者。在这个集体中发现了附加的同侧股骨骨折的患者。我们比较了漂浮性和非漂浮性髋关节损伤骨盆骨折的治疗质量。结果:股骨近端骨折伴骨盆环骨折(n = 16)比伴髋臼骨折(n = 1)更常见。髋部漂浮损伤多发生于年轻男性患者。骨盆骨折在漂浮髋损伤中的手术频率更高(62.8%比39.1%;P = 0.003),临床病程明显延长(27.8±19.3∶19.9±23.1天;结论:漂浮髋关节损伤骨盆骨折的损伤严重程度和复杂性明显更高,但不影响治疗质量。“股骨优先”的治疗策略更为可取。在流程图中提出了紧急治疗和最终护理的算法。
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引用次数: 0
Editorial. 社论。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-1959-7557
Dieter C Wirtz, Ulrich Stöckle
in der vorliegenden Ausgabe der ZFOU möchten wir zuerst Ihr Augenmerk auf den sog. nicht wissenschaftlichen Mantelteil lenken. Hier werden generell aktuelle Entwicklungen sowohl in unserem Fach als auch in der Gesundheitspolitik aufgegriffen. In diesem Heft geht es einerseits um die ambulante Notfallversorgung in Orthopädie und Unfallchirurgie und andererseits um die neue Ärztliche Approbationsordnung 2025 mit einer vollständigen Neuordnung der curricularen Lehre. Beides Themen, die extrem wichtig sind: 1. Welche Rahmenbedingungen müssen für eine umfassende 24/7-Notfallversorgung als integraler Bestandteil der Daseinsfürsorge in einem Sozialund Rechtsstaat gegeben sein? 2. Wie muss künftig die studentische Ausbildung mit einer mehr fächerübergreifenden interdisziplinären Fokussierung als Grundlage für eine noch bessere medizinische Versorgung ausgestaltet werden? Dabei geht es bei beiden Fragestellungen wie immer auch um die Finanzierung. Man wird sehen, wie schnell und wie weitreichend die Konzepte seitens der Gesundheitspolitik umgesetzt werden. Im wissenschaftlichenTeil dieser Ausgabe haben wir 4 Arbeiten „rund ums Becken“ zusammengeführt. Spiegl et al. (S. 143) berichten in einer Übersichtsarbeit über die aktuellen operativen Techniken in der Versorgung von Insuffizienzfrakturen des Sakrums und stellen dabei die jeweiligen Vorund Nachteile der Methoden einander gegenüber. Die zweite Arbeit von einer türkischen Arbeitsgruppe (S. 154) befasst sich mit der Komplikation einer erektilen Dysfunktion nach konservativer Behandlung von Sakralfrakturen bei Männern, wobei dieses Risiko bei Patienten mit Denis-Type-II-Frakturen höher zu sein scheint. In einer weiteren Arbeit wurde von Audretsch et al. (S. 160) die optimale Strategie für die chirurgische Behandlung einer insgesamt selten auftretenden „Floating-Hip“-Verletzung, d.h. einer Beckenverletzung mit ipsilateraler Femurfraktur, aufgearbeitet. Eine daraus abgeleitete Vorgehensempfehlung mit der sog. „Femur first“-Strategie ist auf S. 164 als Flowchart dargestellt. Die darauf folgende Übersichtsarbeit von Langer et al. (S. 168) befasst sich mit dem derzeit in der Hüftendoprothetik aktuellsten Diskussionthema des Hip-Spine-Syndroms. Dabei wird von den Autoren die klare Empfehlung herausgearbeitet, dass bei einer Steifheit der Wirbelsäule sowie einer sagittalen Wirbelsäulendeformität zur Verminderung des Luxationsrisikos auf eine Pfannenpositionierung mit erhöhter Anteversion und auf ein ausreichendes Offset sowie auf einen luxationssichereren größeren Kopf (oder tripolare Pfannenkonzeption) geachtet werden sollte. Nach den Arbeiten „rund ums Becken“ wird in einer Übersichtsarbeit von Steinmeyer und Flechtenmacher (S. 175) die Differenzialdiagnostik vom Muskelschmerzen und Muskelschwächen insbesondere unter dem Aspekt der arzneimittelinduzierten Myopathien dargestellt. Gerade die Anamnese der Medikamenteneinnahme ist dabei in der Klinik mitentscheidend, sowie an dieses Krankheitsbild zu denken um schw
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引用次数: 0
[Minimally Invasive Techniques for the Treatment of Acute and Chronic Acromioclavicular Joint Instabilities]. [治疗急性和慢性肱锁关节不稳的微创技术]。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-04-01 Epub Date: 2023-04-04 DOI: 10.1055/a-1781-6153
Philipp Vetter, Larissa Eckl, Frederik Bellmann, Florin Allemann, Markus Scheibel

Acromioclavicular joint instabilities are one of the most common injuries of the shoulder girdle. Diagnostic measures include the vertical and horizontal components of instability. The main goals of treatment include pain reduction, joint stabilization, and return to physical activity. For operative treatment, there are numerous techniques available. Recently, minimally-invasive techniques were developed and showed equal results as with open approach. These procedures facilitate simultaneous treatment of concomitant shoulder lesions and reduce soft tissue trauma as well as the risk of infection. This article presents an overview of such minimally-invasive techniques for both acute and chronic instabilities. Both techniques address the aspect of horizontal instability, which was found to compromise clinical results. For an acute injury, we describe the use of a low-profile button system combined with an additional acromioclavicular cerclage. In the chronic setting with a bidirectional (vertical and horizontal) instability, a free tendon graft combined with a single TightRope augmentation is recommended.

肩锁关节失稳是肩部最常见的损伤之一。诊断措施包括不稳定的垂直和水平部分。治疗的主要目标包括减轻疼痛、稳定关节和恢复体力活动。手术治疗有多种技术可供选择。最近,微创技术得到了发展,并显示出与开放式方法相同的效果。这些手术有助于同时治疗并发的肩关节病变,减少软组织创伤和感染风险。本文概述了针对急性和慢性肩关节不稳的微创技术。这两种技术都能解决水平不稳定的问题,因为水平不稳定会影响临床效果。对于急性损伤,我们介绍了低位纽扣系统与额外肩锁关节卡环的结合使用。在双向(垂直和水平)失稳的慢性情况下,建议采用游离肌腱移植结合单个 TightRope 增强技术。
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引用次数: 0
„Next-Generation Sequencing“ im Rahmen von kulturnegativen periprothetischen Infekten 作为文化反义手术感染的“奈克代序”病毒
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-1959-7726
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引用次数: 0
Professionelle Nutzung von Social Media in O&U: Chancen und Herausforderungen. O&U在社交媒体上的专业运用
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-04-01 Epub Date: 2023-04-04 DOI: 10.1055/a-2019-5816
Yasmin Youssef, Anna K I M Dietrich
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引用次数: 0
Clinical Experience with the New EASY (Endoscopic Approach to the Symphysis) Preparation Technique for Injuries of the Anterior Pelvic Ring. 新型内镜下联合预备技术治疗骨盆前环损伤的临床体会。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-04-01 Epub Date: 2022-08-12 DOI: 10.1055/a-1851-5389
Markus Alexander Küper, Ulrich Stöckle, Fabian Stuby, Alexander Trulson

Background: High-energy injuries of the anterior pelvic ring and especially disruptions of the pubic symphysis usually require surgical stabilization. There is a conflict between biomechanical stability and size in the surgical approach. We have previously presented a minimally invasive approach for symphyseal plating.

Methods: Our current endoscopic surgical technique is presented step-by-step and is illustrated in a video. The results and courses of the first seven patients treated with the EASY preparation are presented.

Results: In all seven patients, the EASY preparation was successful. In four of the seven patients with an anterior pelvic ring injury, we performed a complete endoscopic plate osteosynthesis of the pubic symphysis. One patient gave consent only for endoscopic preparation, in one patient, we converted to open plate due to ventilation problems, and in one patient, the superior pubic rami fracture was stable. There were no surgical complications.

Conclusion: The EASY is a feasible minimally invasive preparation technique to stabilize anterior pelvic ring injuries in the most biomechanically stable manner by performing plate osteosynthesis. However, further scientific monitoring is necessary to improve the technique and validate our data.

背景:骨盆前环的高能损伤,特别是耻骨联合的破坏通常需要手术稳定。在手术入路中存在生物力学稳定性和尺寸之间的冲突。我们之前已经提出了一种微创联合钢板入路。方法:我们目前的内窥镜手术技术一步一步地介绍,并在视频中说明。本文介绍了前7例患者使用EASY制剂治疗的结果和疗程。结果:7例患者均成功制备EASY。在7例骨盆前环损伤患者中的4例中,我们对耻骨联合进行了完整的内窥镜钢板固定术。一名患者只同意内窥镜准备,一名患者由于通气问题转为开钢板,一名患者上耻骨支骨折稳定。无手术并发症。结论:EASY是一种可行的微创准备技术,可通过钢板内固定以最稳定的生物力学方式稳定骨盆前环损伤。然而,需要进一步的科学监测来改进技术并验证我们的数据。
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引用次数: 0
Editorial. 社论。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-02-01 DOI: 10.1055/a-1959-7261
Dieter C Wirtz, Ulrich Stöckle
auch das vergangene Jahr war von unterschiedlichen Krisen gekennzeichnet. Als wir gedacht hatten, die Pandemie überstanden zu haben, begann Ende Februar die russische Invasion in die Ukraine. Unter Nutzung der Trauma-Netzwerkstrukturen in Kooperation mit den während der Pandemie etablierten Intensivnetzwerken der DIVI, haben inzwischen viele Kliniken zahlreiche ukrainische Verletzte behandelt. Gerade die multiresistenten Keime und die verspätete Versorgung stellen dabei immer wieder große Herausforderungen dar. Inzwischen dauert der Krieg knapp 1 Jahr und auch die Pandemie hat uns noch nicht ganz losgelassen. Dazu kamen im letzten Jahr als Folgen des Ukraine-Krieges „die Energiekrise“ und die Furcht vor einer vorbestehenden Rezession im Angesicht der rapide steigenden Inflation auf 2-stellige Werte. Für viele Akutkliniken ergibt sich für das Jahr 2022 ein negatives Betriebsergebnis mit großer Verunsicherung hinsichtlich der Zukunft. Die von Gesundheitsminister Lauterbach angekündigte Gesundheitsreform mit Aufweichen der DRG-Systematik und zunehmend auch Vergütung der Vorhaltung unter Berücksichtigung unterschiedlicher Versorgungslevel nimmt einige gute Aspekte auf, verursacht aber auch Verunsicherung hinsichtlich der Ausführung. Unsere Fachgesellschaft hat im Oktober einen begeisternden Kongress veranstaltet mit dem Patienten im Mittelpunkt, in Präsenz mit annähernd ähnlichen Teilnehmerzahlen wie vor der Pandemie. Für unsere Zeitschrift für Orthopädie und Unfallchirurgie war das letzte Jahr ein recht erfolgreiches Jahr, da erstmals der Impact-Faktor über 1 festgesetzt wurde als Zeichen für die hohe Qualität der veröffentlichten Artikel. Besondere Schwerpunkte waren dabei: ▪ der Effekt von Patient Reported Outcomes zur Stärkung der Patientenbeteiligung in der ambulanten orthopädischen Rehabilitation [1] ▪ Ergebnisse zur Behandlung der Condylus-ulnaris-humeri-Fraktur des Kindes [2] ▪ mehrfache Arbeiten zu Beckenringverletzungen aus der AG Becken unserer Fachgesellschaft, so zur Epidemiologie von instabilen Beckenringfrakturen [3] sowie zur Differenzierung zwischen Insuffizienzfrakturen und niederenergetischen Beckenringfrakturen [4] ▪ aktuelle Aspekte zur Behandlung von proximalen Humerusfrakturen an einem Level-1-Traumazentrum [5] ▪ Teleberatung im Rehamanagement [6] ▪ Analyse zur operativen Ausbildung in Orthopädie und Unfallchirurgie [7] ▪ epidemiologische Daten zu der sehr akuten, neuen Verletzungsform mit E-Scootern [8] ▪ Mehrfachergebnisse zur konservativen und operativen Behandlung an der Wirbelsäule, wie z. B. weshalb an der Halswirbelsäule nur selten Insuffizienzfrakturen auftreten [9] sowie ein Vergleich von ALIF und TLIF für die Fusion in der Etage L5/ S1 [10]
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引用次数: 0
期刊
Zeitschrift Fur Orthopadie Und Unfallchirurgie
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