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Minimalinvasive Implantation einer Duokopfprothese bei Schenkelhalsfraktur. 微创十二指肠假体植入治疗股骨颈骨折。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-1957-5837
Marc Chmielnicki, Stefan Kessler, Axel Prokop
Der Oberschenkelhalsbruch ist eine typische und häufige Verletzung des alten Menschen. Aufgrund der durch die Osteoporose verminderten Knochendichte und der zunehmenden Varisierung des Schenkelhalses ist es ein Prädilektionsort für Frakturen auch nach Minimaltraumen [1]. Mit zunehmendem Alter steigt die Inzidenz drastisch an. In Deutschland liegt die Häufigkeit über alle Einwohner gesehen bei 90/100000 Einwohnern [2, 3]. Bei den über 65-Jährigen beträgt die Inzidenz schon 966/100000 Einwohner, dabei schwanken die Zahlen in Abhängigkeit vom Wohnort. In Baden-Württemberg ist die Inzidenz mit 507 deutlich geringer als z. B. in Hamburg mit 1404/100000 Einwohner. Bis 2050 wird mit einer Verfünffachung der Inzidenz gerechnet [4]. Die Frakturen führen heute wie vor 20 Jahren zu einer signifikanten Verminderung der Lebenserwartung und haben für die betroffenen Patienten eine oft dramatische Verschlechterung der sozialen und gesundheitlichen Situation zur Folge [5, 6]. Viele Patienten verlieren ihre Selbstständigkeit und bedürfen zusätzlicher Hilfe oder werden sogar zum Pflegefall [7].
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引用次数: 0
Dupuytren-Kontraktur: Therapie mit Kollagenase Clostridium histolyticum vs. Fasziektomie Dupuytren挛缩症:胶原酶治疗溶组织梭菌与筋膜切除术
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-2019-3348
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引用次数: 0
Antero-inferiore Erstluxation: Vergleich von Schulterstabilisierung und Immobilisation 臀部第一次充气:肩部稳定和固定块的比较
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-2019-3374
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引用次数: 0
Technical Note: Arthroscopic Resection of Snapping, Interponating Annular Ligament of the Elbow. 技术说明:关节镜下肘关节内旋环韧带切除术。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-1658-1038
Kathi Thiele, Doruk Akgün, Faisal Al-Mutaresh, Ulrich Stöckle, Lucca Lacheta, Philipp Moroder

The indication for surgical treatment of lateral snapping elbow syndrome is recurrent joint blockage in combination with pain of the affected elbow joint. Different parts of the lateral synovial capsule sleeve complex, including the annular ligament itself, a hypertrophic synovial fold, or meniscus-like soft tissue interposition can lead to painful entrapment. Surgical treatment options can include an arthroscopic or open procedure. The aim of this technical note is to provide a step-by-step illustration of the authors' preferred arthroscopic approach with a comprehensive review of literature on clinical outcome.

手术治疗外侧折断肘综合征的指征是复发性关节阻塞合并受累肘关节疼痛。外侧滑膜囊套复合体的不同部位,包括环状韧带本身、滑膜褶皱肥大或半月板样软组织夹层,可导致疼痛的夹闭。手术治疗方案包括关节镜或开放手术。本技术说明的目的是提供作者首选关节镜入路的逐步说明,并对临床结果的文献进行全面回顾。
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引用次数: 0
Assessment of the Value of Registries in Shoulder Arthroplasty Using Reverse Arthroplasty as an Example. 以肩关节置换术为例评价登记在肩关节置换术中的价值。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-1644-2032
Fabian Blanke, Charlotte Enghusen, Andreas Enz, Florian Haasters, Christoph Lutter, Wolfram Mittelmeier, Thomas Tischer

Introduction: As a consequence of the Swedish model, endoprosthesis registers have become increasingly important worldwide. Due to the increasing number of joint replacements at the shoulder, these are being increasingly included in the register databases - in addition to interventions at the hip and knee joint. In this study, the value of endoprosthesis registers is investigated, using the example of shoulder endoprosthetics and including a comparison with clinical studies.

Material and methods: The annual reports of 32 different endoprosthesis registers with data on hip, knee and/or shoulder arthroplasty were analysed. The number of operations and demographic patient data for all areas of endoprosthetics were examined. In addition, a more detailed consideration of variables such as the primary diagnosis, the cause of the revision, the revision rate depending on risk factors and patient-reported outcome measures (PROM scores) was carried out exclusively for the shoulder joint endoprostheses. Using the example of the inverse shoulder prosthesis, clinical studies were compared to registry data with special regard to the revision rate.

Results: A total of 20 endoprosthesis registers could be included, 9 of these collected data on shoulder arthroplasty. The main primary diagnoses were osteoarthritis (40.6%), rotator cuff defect arthropathy (30.2%) and fractures (17.6%). The most commonly used shoulder joint endoprosthesis was the inverse prosthesis (47.3%). The proportion of revision surgeries in total shoulder arthroplasty operations was less than 10% in all registers. In addition to the revision rate, the PROM scores were sometimes used in the registers to evaluate the success of the prosthesis. Compared to registry data, clinical studies showed more heterogeneous data with a significantly higher revision rate of over 10% in long-term follow-up - using the example of the inverse shoulder prosthesis.

Conclusion: Register data are a valuable source of information in shoulder arthroplasty and can make a significant contribution to the quality assurance of endoprosthetic treatments. Compared to clinical studies, they primarily provide data on durability of different endoprosthesis and give lower revision rates. Clinical studies use PROM scores and clinical and radiological examinations to focus only on individual implants and surgical centres on the one hand and much more on the functional results on the other.

作为瑞典模式的结果,内假体注册在世界范围内变得越来越重要。由于肩关节置换术的数量不断增加,除了髋关节和膝关节的干预外,这些手术也越来越多地被纳入登记数据库。在本研究中,以肩部内假体为例,并与临床研究进行比较,研究了内假体登记的价值。材料和方法:对32个不同的人工髋关节、膝关节和/或肩关节置换术的年度报告进行分析。检查了所有领域的手术数量和患者人口统计数据。此外,更详细地考虑了变量,如原发性诊断,翻修的原因,翻修率取决于危险因素和患者报告的结果测量(PROM评分),仅针对肩关节内假体进行。以反向肩关节假体为例,将临床研究与注册数据进行比较,特别考虑翻修率。结果:共纳入20个假体登记,其中9个为肩关节置换术资料。原发性诊断主要为骨关节炎(40.6%)、肩袖缺损性关节病(30.2%)和骨折(17.6%)。最常用的肩关节内假体是反向假体(47.3%)。所有登记的全肩关节置换术中翻修手术的比例小于10%。除了复习率外,PROM分数有时也被用于评估假体的成功。与注册数据相比,临床研究显示更多的异质性数据,在长期随访中,以反向肩关节假体为例,修正率明显高于10%。结论:登记资料是肩关节置换术中有价值的信息来源,对保证假体内治疗的质量有重要贡献。与临床研究相比,它们主要提供不同假体的耐用性数据,翻修率较低。临床研究使用PROM分数以及临床和放射学检查,一方面只关注单个植入物和手术中心,另一方面更多地关注功能结果。
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引用次数: 2
Causes of Death in the Seriously Injured -Why do Severely Injured Patients Die Today? 重伤病人的死因-为何今日重伤病人死亡?
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-1651-0996
Arne Wilharm, Alexander Pflug, Franz Loos, Oliver Sommerfeld, Gunther O Hofmann, Stefanie Sauer
<p><strong>Hintergrund: </strong>Trauma ist die häufigste Todesursache bei unter 45-Jährigen und trotzdem gibt es nur wenig Daten zu den genauen Todesursachen Schwerverletzter nach Klinikeinlieferung in Deutschland aus den letzten 10 Jahren. Ziel der Arbeit ist 1. eine Auswertung der Daten der verstorbenen Schwerverletzten eines überregionalen TraumaZentrums aus den letzten 10 Jahren. Erforscht werden sollen Verlässlichkeit der Daten, Häufigkeit der Todesursachen und Zusammenhänge mit dem Unfallmechanismus und 2. die Nachvollziehbarkeit der Daten im TraumaRegister DGU.</p><p><strong>Patienten und methoden: </strong>Es erfolgte die Auswertung der Daten von 203 verstorbenen schwerverletzten Patienten aus dem Universitätsklinikum Jena, die von 2007 bis 2017 verunfallt sind.</p><p><strong>Ergebnisse: </strong>Eine eindeutige Festlegung der Todesursache ist anhand von Klinikdaten in ca. 85% der Fälle möglich. Häufigste Todesursache von Schwerverletzten nach Klinikeinlieferung ist mit 59,6% das Schädel-Hirn-Trauma, gefolgt von 17% Organversagen, 14% Hämorrhagie und 9,4% sonstigen Todesursachen. Die Verifizierung anhand von Daten aus dem TraumaRegister DGU ist möglich. Es besteht ein klarer Zusammenhang zwischen Unfallmechanismus und Todesursache.</p><p><strong>Schlussfolgerungen: </strong>Welche Todesursache angegeben wird, unterliegt immer auch einer subjektiven Einschätzung. Insbesondere bestehen Schwierigkeiten bei Patienten, die vor weiterer Diagnostik im Schockraum versterben. Häufigste Todesursache ist heute das Schädel-Hirn-Trauma. Es ist sinnvoll, die Todesursache im TraumaRegister DGU extra zu erfassen, da diese anhand von anderen Registerdaten nur teilweise abgeleitet werden kann. Die Zusammenhänge zwischen Unfallmechanismus und Todesursache könnten ggf. für Präventionsmaßnahmen genutzt werden.</p><p><strong>Background: </strong>The leading cause of death among people under 45 years of age is trauma. However, there is little information from the last 10 years on the exact causes of death of seriously injured people after hospital admission in Germany. The aim of the study is to evaluate the data of a level I trauma centre from the last 10 years. The reliability of the data, frequency of the causes of death and correlations with the mechanism of injury as well as the confirmability of the data in the TraumaRegister DGU are to be investigated.</p><p><strong>Materials and methods: </strong>The University Hospital Jena data were analysed for 203 deceased trauma patients from accidental death between 2007 and 2017.</p><p><strong>Results: </strong>A clear determination of the cause of death is possible in about 85% of cases on the basis of hospital data. The most frequent cause of death of severely injured patients after admission to the hospital is traumatic brain injury (59.6%), followed by organ failure (17%), haemorrhage (14%) and other causes of death (9.4%). Verification using data from the TraumaRegister DGU is possible. There is a clear cor
背景:创伤是45岁以下最大的死因,而与此同时,由过去十年的德国暂停医疗后严重受伤的死亡原因的数据极其有限。这个工作是第一个对过去十年在一个州外创伤中心全面研究的目的在于研究数据的可靠性、死亡的频率,以及事故机制和2。研究数据的完整性病人与方法:评估了来自耶拿大学医院的203名重伤病人,这些人于2007年至2017年间发生事故。根据临床数据,约85%的病例中可以有一个明确的死因知道。至于严重受伤的死因,最大的死因是头部创伤,为59.6%,其次是17%的器官衰竭,14%的痔疮,和9.3%。根据超创伤嘿局(DGU)的数据证实它的核查结果都清楚地连接着受伤机制和死亡原因结论:到底致死原因总是由主观判断。持续的疾病诊断前死去…第二大死因是脑外伤出色的办法是透过其他存储数据累积起来。妙用于隔阂。背景:当有人去世45岁时已经受伤。However先生从《过去10年以来死亡的可怕任务》中学到的一些资讯产生第一级创伤中心达伊莎达达十年之痒数据保命,利用人格丧失的机制违反死门和要求材料和方法:大学医院数据分析结果是:降低死亡的恐惧在医院数据基础上产生了85%的可能性。那里居然还有空地?嘿!这里是死亡循环的一种清理。录音带:死亡的恐惧让病人在这里进行一项病人评估。特别报道,《弥漫性弥漫性》提到在手术前被诊断的病人《今日死亡后最痛苦的折磨》对未来评价你的新知识因为死亡只能是来自其他统计数据而产生那种切断数列和死亡渴望实现需要的后续措施
{"title":"Causes of Death in the Seriously Injured -Why do Severely Injured Patients Die Today?","authors":"Arne Wilharm,&nbsp;Alexander Pflug,&nbsp;Franz Loos,&nbsp;Oliver Sommerfeld,&nbsp;Gunther O Hofmann,&nbsp;Stefanie Sauer","doi":"10.1055/a-1651-0996","DOIUrl":"https://doi.org/10.1055/a-1651-0996","url":null,"abstract":"&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Hintergrund: &lt;/strong&gt;Trauma ist die häufigste Todesursache bei unter 45-Jährigen und trotzdem gibt es nur wenig Daten zu den genauen Todesursachen Schwerverletzter nach Klinikeinlieferung in Deutschland aus den letzten 10 Jahren. Ziel der Arbeit ist 1. eine Auswertung der Daten der verstorbenen Schwerverletzten eines überregionalen TraumaZentrums aus den letzten 10 Jahren. Erforscht werden sollen Verlässlichkeit der Daten, Häufigkeit der Todesursachen und Zusammenhänge mit dem Unfallmechanismus und 2. die Nachvollziehbarkeit der Daten im TraumaRegister DGU.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Patienten und methoden: &lt;/strong&gt;Es erfolgte die Auswertung der Daten von 203 verstorbenen schwerverletzten Patienten aus dem Universitätsklinikum Jena, die von 2007 bis 2017 verunfallt sind.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Ergebnisse: &lt;/strong&gt;Eine eindeutige Festlegung der Todesursache ist anhand von Klinikdaten in ca. 85% der Fälle möglich. Häufigste Todesursache von Schwerverletzten nach Klinikeinlieferung ist mit 59,6% das Schädel-Hirn-Trauma, gefolgt von 17% Organversagen, 14% Hämorrhagie und 9,4% sonstigen Todesursachen. Die Verifizierung anhand von Daten aus dem TraumaRegister DGU ist möglich. Es besteht ein klarer Zusammenhang zwischen Unfallmechanismus und Todesursache.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Schlussfolgerungen: &lt;/strong&gt;Welche Todesursache angegeben wird, unterliegt immer auch einer subjektiven Einschätzung. Insbesondere bestehen Schwierigkeiten bei Patienten, die vor weiterer Diagnostik im Schockraum versterben. Häufigste Todesursache ist heute das Schädel-Hirn-Trauma. Es ist sinnvoll, die Todesursache im TraumaRegister DGU extra zu erfassen, da diese anhand von anderen Registerdaten nur teilweise abgeleitet werden kann. Die Zusammenhänge zwischen Unfallmechanismus und Todesursache könnten ggf. für Präventionsmaßnahmen genutzt werden.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Background: &lt;/strong&gt;The leading cause of death among people under 45 years of age is trauma. However, there is little information from the last 10 years on the exact causes of death of seriously injured people after hospital admission in Germany. The aim of the study is to evaluate the data of a level I trauma centre from the last 10 years. The reliability of the data, frequency of the causes of death and correlations with the mechanism of injury as well as the confirmability of the data in the TraumaRegister DGU are to be investigated.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Materials and methods: &lt;/strong&gt;The University Hospital Jena data were analysed for 203 deceased trauma patients from accidental death between 2007 and 2017.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Results: &lt;/strong&gt;A clear determination of the cause of death is possible in about 85% of cases on the basis of hospital data. The most frequent cause of death of severely injured patients after admission to the hospital is traumatic brain injury (59.6%), followed by organ failure (17%), haemorrhage (14%) and other causes of death (9.4%). Verification using data from the TraumaRegister DGU is possible. There is a clear cor","PeriodicalId":51219,"journal":{"name":"Zeitschrift Fur Orthopadie Und Unfallchirurgie","volume":"161 3","pages":"297-303"},"PeriodicalIF":1.0,"publicationDate":"2023-06-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"9995121","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":4,"RegionCategory":"医学","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Locking Compression Plate as an External Fixator for the Treatment of Tibia Infected Bone Defects. 锁定加压钢板作为外固定架治疗胫骨感染性骨缺损。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-1545-5363
Hong Xiao, Shulin Wang, Feibo Wang, Sun Dong, Jie Shen, Zhao Xie

Purpose: This study was designed to observe the medium-term efficacy of an induced membrane technique combined with a locking compression plate as an external fixator for the treatment of tibia infected bone defects.

Methods: Patients with a tibial infection were admitted to our department between January 2013 and November 2014. All patients were treated with the induced membrane technique. In the first stage, polymethyl methacrylate (PMMA) cement was implanted in the defects after debridement and then fixed with a locking compression plate (LCP) as an external fixator. In the second stage, bone grafts were implanted to rebuild the defects. The external plates were replaced with nails in 57 patients (internal group), and the remaining 30 patients were not exchanged with fixation (external group). The infection control rate, bone union rate, and complications of the two groups were compared.

Results: Eighty-seven patients were enrolled in this study, and all patients had a minimum follow-up of 5 years (average 62.8 months) after grafting. Eighty-three patients (95.4%) achieved bone union, and the average union time was 6.77 months. Five patients (5.7%) experienced recurrence of infection. Complications included pin tract infection, fixation loosening, deformity connection, and limitation of joint range of motion (ROM). No significant differences in the infection control rate or bone defect union rate were noted between the two groups. The overall rate of complications in the external group was 50%, which was greater than that noted in the internal group (21.1%).

Conclusions: Locking compression plates are external fixators with smaller sizes that are easier to operate than conventional annular fixators or assembled external fixators. The use of locking compression plates in combination with the induced membrane technique in the treatment of tibia infected bone defects can achieve good clinical efficacy after medium-term follow-up.

目的:本研究旨在观察诱导膜技术联合锁定加压钢板作为外固定架治疗胫骨感染性骨缺损的中期疗效。方法:选取2013年1月至2014年11月我科收治的胫骨感染患者。所有患者均采用诱导膜技术治疗。在第一阶段,在清创后植入聚甲基丙烯酸甲酯(PMMA)水泥,然后用锁定加压板(LCP)作为外固定物进行固定。在第二阶段,植骨重建缺损。57例(内组)采用外钢板置换钉子,其余30例(外组)不采用内固定置换。比较两组患者的感染控制率、骨愈合率及并发症。结果:87例患者纳入本研究,所有患者在移植后至少随访5年(平均62.8个月)。83例(95.4%)患者骨愈合,平均愈合时间6.77个月。感染复发5例(5.7%)。并发症包括针道感染、固定物松动、连接畸形和关节活动范围受限。两组患者感染控制率和骨缺损愈合率无显著差异。外置组总并发症发生率为50%,高于内置组(21.1%)。结论:锁定加压钢板是一种尺寸较小的外固定架,比传统的环形固定架或组合式外固定架更容易操作。经中期随访,采用锁定加压钢板联合诱导膜技术治疗胫骨感染性骨缺损可取得良好的临床疗效。
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引用次数: 3
Onboarding in O und U – strukturierte Einarbeitung für mehr Qualität in der Patientenversorgung. 组织组织性融合在O和U帮助提高病人供能的质量
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-2019-3335
Marit Herbolzheimer, Rolf Schipp, David A Ullmann, Golnessa Rommelfanger, Kristina Götz
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引用次数: 0
[Complex Regional Pain Syndrome (CRPS) - State of the Art in Diagnostics and Therapy]. 复杂局部疼痛综合征(CRPS) -诊断和治疗的最新进展。
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-1898-2454
Mike Christian Papenhoff, Kathrin Habig, Christian Schmitz, Sven Lundin, Detlef Schreier, Julia Tineghe, Marcel Dudda

The complex regional pain syndrome (CRPS) usually occurs within a few weeks in 2-5% of all patients after trauma or surgery or subsequent measures of the distal extremities. There are certain risk factors for its occurrence but no "CRPS personality", instead there are factors that negatively influence the course. The prognosis is generally good ("rule of thirds"), but remaining limitations are common. The diagnosis is clinically possible according to the "Budapest criteria". Additional examinations are possible in case of doubt but are neither conclusive nor exclusive. Corticoids and bisphosphonates are used alongside drugs that have an effect on neuropathic pain. Invasive therapies do not have good evidence and have therefore lost their importance. The rehabilitative therapy is carried out actively and with a lot of self-exercises at an early stage. Invasive anesthetic, passive therapies are obsolete. Special forms of treatment are "graded exposure" (GEXP) in the case of dominant anxiety and, e.g., "graded motor imagery" (GMI) in case of neglect-like symptoms. In addition to educational and behavioral therapy elements, psychotherapy for CRPS also includes participation as part of graded exposure.

复杂区域疼痛综合征(CRPS)通常发生在2-5%的患者在创伤或手术或随后的远端肢体测量后的几周内。其发生存在一定的危险因素,但不存在“CRPS人格”,而是存在对病程产生负面影响的因素。预后通常是良好的(“三分法则”),但其余的局限性是常见的。根据“布达佩斯标准”临床诊断是可能的。如有疑问,可进行进一步检查,但这些检查既非结论性的,也非排他性的。皮质激素和双膦酸盐与对神经性疼痛有影响的药物一起使用。侵入性治疗没有充分的证据,因此失去了其重要性。康复治疗是积极进行的,并在早期进行大量的自我锻炼。侵入性麻醉、被动疗法已经过时。特殊形式的治疗是针对显性焦虑的“分级暴露”(GEXP),以及针对类似忽视症状的“分级运动意象”(GMI)。除了教育和行为治疗元素,CRPS的心理治疗也包括参与作为分级暴露的一部分。
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引用次数: 70
Meniskusverletzungen bei Kindern: Einfluss von Geschlecht, Alter und BMI 儿童半月板损伤:性别、年龄和BMI的影响
IF 1 4区 医学 Q3 ORTHOPEDICS Pub Date : 2023-06-01 DOI: 10.1055/a-2019-3361
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引用次数: 0
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Zeitschrift Fur Orthopadie Und Unfallchirurgie
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