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[Impact of the SARS-CoV-2 Pandemic on the Utilization of Cancer Rehabilitation: a Difference-in-Differences Analysis]. [SARS-CoV-2大流行对癌症康复利用的影响:差异中差异分析]。
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-1936-4083
David Fauser, Hannes Banaschak, Pia Zollmann, Marco Streibelt, Matthias Bethge

Purpose: Restricted access to rehabilitative care due to the SARS-CoV-2 pandemic may affect the participation of cancer survivors and risks progression of the underlying disease. The aim of our analyses was to examined the extent to which cancer rehabilitations in Germany decreased due to the SARS-CoV-2 pandemic.

Methods: Data were retrieved from the German Pension Insurance which is the main provider for medical rehabilitation in Germany. We used monthly cross-sectional data on the utilization of cancer rehabilitation (Ca-rehab-services according to section 15 for working-aged people or section 31 social security code VI for pensioners) in 2019 and 2020. We used a difference-in-differences model to determine the reduction in rehabilitation utilization attributable to the pandemic and reported incidence rate ratios (IRR).

Results: We included 146,924 cancer rehabilitations in 2019 and 113,117 cancer rehabilitations in 2020. Compared to the previous year, the nationwide decline in cancer rehabilitations was greatest in April 2020 (63.2%). Utilization of cancer rehabilitation was reduced by 11.5% for benefits according to section 15 social security code VI (IRR=0.885; 95% CI: 0.864 to 0.906) and by 26.5% for benefits according to section 31 (IRR=0.735; 95% CI: 0.717 to 0.754) due to the pandemic. For pensioners the decline in utilization was more pronounced in Western Germany than in Eastern Germany and greater for non-post-acute rehabilitations than for post-acute rehabilitations.

Conclusion: The analyses show a pandemic-related decline in cancer rehabilitations, especially in cancer rehabilitation services for pensioners. Failure to seek medical rehabilitation, through which physical and psychological recovery and relief from disease and treatment side effects can be achieved, will have a lasting impact on the participation for many cancer survivors. Repeated monitoring of work ability and health of chronically ill people could generate necessary data to clarify why people in need of rehabilitation have avoided seeking medical rehabilitation and how they can be supported.

目的:由于SARS-CoV-2大流行,获得康复治疗的机会受限,可能影响癌症幸存者的参与,并有潜在疾病进展的风险。我们分析的目的是研究由于SARS-CoV-2大流行,德国癌症康复率下降的程度。方法:数据来自德国养老保险公司,该公司是德国医疗康复的主要提供者。我们使用了2019年和2020年癌症康复利用的月度横断面数据(根据第15条为工作年龄人群提供康复服务,或根据第31条为养老金领取者提供社会保障代码VI)。我们使用差异中的差异模型来确定由于大流行和报告发病率比(IRR)导致的康复利用率的降低。结果:2019年纳入146924例癌症康复,2020年纳入113117例癌症康复。与前一年相比,全国癌症康复率下降幅度最大的是2020年4月(63.2%)。根据社会保障法VI第15条,癌症康复的利用减少了11.5% (IRR=0.885;95% CI: 0.864至0.906),而根据第31部分的福利(IRR=0.735;95%置信区间:0.717至0.754)。对于养老金领取者,利用率的下降在西德比在东德更为明显,非急性后康复比急性后康复更大。结论:分析表明,与大流行有关的癌症康复率下降,特别是养老金领取者的癌症康复服务。通过医疗康复可以实现身体和心理的恢复以及减轻疾病和治疗副作用,如果不寻求医疗康复,将对许多癌症幸存者的参与产生持久影响。反复监测慢性病患者的工作能力和健康状况可以产生必要的数据,以澄清需要康复的人为何不寻求医疗康复以及如何为他们提供支持。
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引用次数: 2
[Systematic Reviews on the Effectiveness of Multidisciplinary Rehabilitation]. 多学科康复效果的系统评价
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-1746-4895
Annett Salzwedel, Bernhard Rauch

Systematic reviews and meta-analyses of clinical trials are considered to represent the highest level of scientific evidence in clinical medicine provided internationally accepted guidelines and checklists are followed.In systematic reviews and meta-analyses all clinical studies focussing a specific predefined clinical question are collected and evaluated. The results of systematic reviews strongly depend on the study protocol, including the exact definition of the population of interest, the therapeutic intervention under consideration and, last not least, the time period of observation. Moreover, evaluating multidisciplinary rehabilitation, its specifications with regard to therapeutic content, intensity and duration, supervision and general framework must be considered for correctly estimating determinants that control therapeutic success or failure.The range of potential risks of bias arising during planning, realization and publication of clinical studies is considerable and needs to be carefully estimated with regard to each single study included in meta-analysis.Taking together, the incremental scientific value of systematic reviews and meta-analyses cannot be taken for granted, but strongly depends on the methodological quality of the clinical studies being included as well as on the systematic process of the meta-analysis and the critical interpretation of the results.

临床试验的系统评价和荟萃分析被认为代表了临床医学中最高水平的科学证据,只要遵循国际公认的指南和清单。在系统综述和荟萃分析中,收集和评估所有针对特定预先确定的临床问题的临床研究。系统评价的结果在很大程度上取决于研究方案,包括感兴趣人群的确切定义,正在考虑的治疗干预措施,以及最后并非最不重要的观察时间。此外,评估多学科康复,其关于治疗内容、强度和持续时间、监督和总体框架的规范,必须考虑到正确估计控制治疗成功或失败的决定因素。在临床研究的计划、实现和发表过程中产生的潜在偏倚风险范围相当大,需要对纳入meta分析的每一项研究进行仔细估计。综上所述,不能想当然地认为系统综述和荟萃分析的增量科学价值,而是在很大程度上取决于纳入的临床研究的方法学质量,以及荟萃分析的系统过程和对结果的批判性解释。
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引用次数: 0
Vierter Teilhabeverfahrensbericht der BAR 律师的第四份部分陈述
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-2041-3967
Die Bundesarbeitsgemeinschaft für Rehabilitation (BAR) hat Ende 2022 den vierten Teilhabeverfahrensbericht (THVB) veröffentlicht. Dem Bericht ist u. a. zu entnehmen, dass auch im Jahr 2021 fast 2,8 Mio. Anträge auf Rehabilitationsleistungen gestellt wurden; im Vergleich zum Vorjahr bleibt das Antragsvolumen somit auf konstantem Niveau. 83% der entschiedenen Anträge wurden vollständig oder teilweise bewilligt. Bis zur Entscheidung über einen Antrag dauerte es im Durchschnitt 22 Tage. Die Hälfte der Widersprüche wurde zugunsten der Leistungsberechtigten entschieden.
联邦康复协会(BAR)于2022年底发布了第四份参与程序报告(THVB)。除其他外,报告显示,2021年还提交了近280万份康复服务申请;因此,与前一年相比,申请量保持不变。已决定的申请中,83%获得全部或部分批准。决定申请平均花了22天时间。有一半的反对意见是对受益人有利的。
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引用次数: 0
Unterstützung der Rückkehr an den Arbeitsplatz nach stationärer psychiatrischer Behandlung 支持住院精神治疗后重返职场
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-2041-4140
Eine in der Zeitschrift European Psychiatry erschienene clusterrandomisierte Studie hat eine einfache Intervention für stationär behandelte Patientinnen und Patienten mit psychischen Erkrankungen geprüft, um die Rückkehr an den Arbeitsplatz zu unterstützen. Das Angebot wurde von Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeitern umgesetzt und unterstützte insbesondere die konkrete Planung der beruflichen Wiedereingliederung. Insgesamt wurden fünf Sitzungen im Verlauf der stationären Behandlung und drei in den nachfolgenden sechs Monaten durchgeführt. Bei Bedarf wurde der Arbeitgeber einbezogen. Die Kontrollgruppe erhielt die sonst übliche Behandlung. In die Studie wurden 268 Personen mit überwiegend affektiven Störungen eingeschlossen. Die durchschnittliche Erkrankungsdauer betrug 10 Jahre. Zum Zeitpunkt der Entlassung waren die Interventionsgruppe und die Kontrollgruppe hinsichtlich der Behandlungsdauer, Erkrankungsschwere oder der subjektiv empfundenen Bereitschaft zur Rückkehr an den Arbeitsplatz vergleichbar.
正对欧洲精神病学杂志进行的一项早期集束研究,已经对住院患者和精神病人进行简单的干预,努力支持他们重返工作岗位。此项提议是由社会工作者和社会工作者实施的,其中特别支助了具体计划重新融入职业。整个静止治疗期间举行了五次会议,今后六个月举行了三次。在必要时,让雇主参与对照组接受了通常的治疗。本研究介绍了268人,有一些主要情感干扰。平均单位为10年。在获释时,干预小组和监测小组可与治疗时间长短、感染的严重性和返回工作场所的心理意愿相比较。
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引用次数: 0
Stellungnahme zum Post-COVID-Syndrom 我对covid后综合症的评论
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-2041-4437
Die Bundesärztekammer hat eine wissenschaftliche Stellungnahme zum Post-COVID-Syndrom veröffentlicht. Für die Stellungnahme hat der wissenschaftliche Beirat die bislang zur Verfügung stehenden Daten systematisch gesichtet und zusammengefasst. Die Weltgesundheitsorganisation spricht vom Post-COVID-Syndrom, wenn bei Personen mit einer SARS-CoV-2-Infektion drei Monate nach Beginn der Erkrankung Symptome wie Fatigue, Kurzatmigkeit und kognitive Störungen von mindestens zweimonatiger Dauer auftreten. Diese Symptome können nach der anfänglichen Genesung neu auftreten oder fortbestehen.
联邦医师协会发表了一项对于" covid后综合症"的科学声明。为了发表声明,科学委员会系统地筛选并总结了目前掌握的数据。世界卫生组织称,肺炎球菌感染患者在该症状出现后三个月便会出现至少两个月的分流性、气道性和认知失调。这些症状可能在初始症状恢复后重新出现或延续。
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引用次数: 0
Liebe Leserinnen und Leser. 亲爱的读者们。
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-2022-1324
Bernhard Greitemann
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引用次数: 0
Menschen mit Behinderungen im Homeoffice 家庭办公室的残疾人
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-2041-4097
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引用次数: 0
Bericht des BMAS zum Bundesteilhabegesetz BMAS关于联邦调查局法案的报告
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-2041-3908
Das Bundesministerium für Arbeit und Soziales (BMAS) informiert in einem Ende Dezember 2022 vorgelegten Bericht (Bundestagsdrucksache 20/5150) über die Umsetzung des Bundesteilhabegesetzes (BTHG). In dem „Bericht zum Stand und zu den Ergebnissen der Maßnahmen nach Artikel 25 Absatz 2 bis 4 des Bundesteilhabegesetzes“ werden die Ausgangslage, die Untersuchungsergebnisse und die Verlängerung von vier Begleitmaßnahmen zum BTHG behandelt: Umsetzungsbegleitung BTHG, Wirkungsprognose, Evaluation modellhafte Erprobung und Finanzuntersuchung. Die umfangreichen Einzelberichte zu den Maßnahmen sind als Anlagen im Dokument enthalten.
劳动和社会事务部长(BMAS)在2022年12月底提交的一份报告——2022年12月,按20/5150号印刷页————直面联邦申诉(BTHG)的执行情况。在“现况和报告成果措施后的第25条第2至4款Bundesteilhabegesetzes阶段”,缺乏分析和延长的四Begleitmaßnahmen到BTHG审议:Umsetzungsbegleitung BTHG modellhafte Wirkungsprognose,系统评估测试和Finanzuntersuchung .关于这些措施的大部分详细报告已作为附件列入。
{"title":"Bericht des BMAS zum Bundesteilhabegesetz","authors":"","doi":"10.1055/a-2041-3908","DOIUrl":"https://doi.org/10.1055/a-2041-3908","url":null,"abstract":"Das Bundesministerium für Arbeit und Soziales (BMAS) informiert in einem Ende\u0000 Dezember 2022 vorgelegten Bericht (Bundestagsdrucksache 20/5150)\u0000 über die Umsetzung des Bundesteilhabegesetzes (BTHG). In dem\u0000 „Bericht zum Stand und zu den Ergebnissen der Maßnahmen nach Artikel\u0000 25 Absatz 2 bis 4 des Bundesteilhabegesetzes“ werden die Ausgangslage, die\u0000 Untersuchungsergebnisse und die Verlängerung von vier\u0000 Begleitmaßnahmen zum BTHG behandelt: Umsetzungsbegleitung BTHG,\u0000 Wirkungsprognose, Evaluation modellhafte Erprobung und Finanzuntersuchung. Die\u0000 umfangreichen Einzelberichte zu den Maßnahmen sind als Anlagen im Dokument\u0000 enthalten.","PeriodicalId":54504,"journal":{"name":"Rehabilitation","volume":null,"pages":null},"PeriodicalIF":0.9,"publicationDate":"2023-04-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"42571247","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":4,"RegionCategory":"医学","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
[Patienten mit komorbiden somatischen und psychischen Erkrankungen haben ähnliche Fähigkeitsbeeinträchtigen wie Patienten mit psychischen Erkrankungen]. [患有多种疾病和精神疾病的患者对精神病的比例与患精神疾病的患者相同。]
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-04-01 DOI: 10.1055/a-1839-5048
Beate Muschalla, Michael Jöbges

Objectives: In patients with somatic illness and additional mental disorder, not only motor or sensory functions may be impaired, but also psychological capacities. These become more and more important for work ability in our modern working world. There are presently no data about the type and distribution of psychological capacity impairments in patients with comorbid somatic and mental disorders. These data are however important for estimation of diagnostic and therapy requirements.

Methods: 402 orthopedic, cardiological, and neurological patients with additional mental disorders were investigated with a structured clinical assessment for mental disorders (MINI) and psychological capacity impairments (Mini-ICF-APP).

Results: In all three somatic indications at least half of the comorbid patients had any clinically relevant psychological capacity impairment. Neurological patients (67%) and orthopedic patients (72%) were more often affected than cardiological patients (50.5%). Orthopedic patients are slightly more impaired in self-care; neurological and orthopedic patients are more impaired in mobility; and cardiological patients are less impaired in assertiveness.

Conclusion: In comparison of all three somatic patient groups with mental disorders the number of psychological capacity impairments is similar. In contrast to patients with mental disorders only (i. e. those without somatic comorbidity), the psychological impairment quality in comorbid patients may be influenced by the somatic illness. The data from this study are important in order to estimate diagnostic and therapeutic needs, such as capacity training or compensation of psychological capacity impairments.

目的:在躯体疾病和附加精神障碍患者中,不仅运动或感觉功能可能受损,而且心理能力也可能受损。在现代工作环境中,这些对工作能力变得越来越重要。目前还没有关于躯体和精神疾病合并症患者心理能力障碍的类型和分布的数据。然而,这些数据对于诊断和治疗需求的估计是重要的。方法:采用结构化的精神障碍临床评估(MINI)和心理能力障碍(MINI - icf - app)对402例伴有精神障碍的骨科、心内科和神经内科患者进行调查。结果:在所有三种躯体适应症中,至少一半的合并症患者有任何临床相关的心理能力障碍。神经内科患者(67%)和骨科患者(72%)比心脏病患者(50.5%)更容易受到影响。骨科患者在自我护理方面稍显受损;神经和骨科患者的活动能力受损更严重;心脏病患者在自信方面受到的损害较小。结论:三组躯体性精神障碍患者的心理能力障碍数量相近。与仅患有精神障碍的患者(即:无躯体共病者,共病患者的心理损害质量可能受到躯体疾病的影响。这项研究的数据对于评估诊断和治疗需求很重要,例如能力训练或心理能力损伤的补偿。
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引用次数: 0
[Work Participation after Multimodal Rehabilitation due to Neurological Diseases - Representative Analyses Using Routine Data of the German Pension Insurance]. [神经系统疾病多模式康复后的工作参与-使用德国养老保险常规数据的代表性分析]。
IF 0.9 4区 医学 Q3 Medicine Pub Date : 2023-02-01 DOI: 10.1055/a-1726-6845
Marco Streibelt, Pia Zollmann, Lisa Rasch, Jana Schimichowski, Sandra Schmitz

Purpose: There is little representative evidence for the German rehabilitation system on occupational reintegration after medical rehabilitation. For persons who have undergone rehabilitation on behalf of the German Pension Insurance (GPI) due to a neurological disease, it is therefore important to determine (a) what socio-medical risks exist prior to rehabilitation, (b) how well persons were able to participate in working life after rehabilitation, and (c) what conditions determine the work participation.

Methods: The study is conducted on the basis of the GPI's database of rehabilitation statistics. Included were all persons, who completed medical rehabilitation in 2016 due to a neurological disease. The analyses were carried out for the entire group and also in a differentiated manner for the 2 main diseases, cerebrovascular diseases (CD) and multiple sclerosis (MS). Work participation was operationalized both via a monthly status variable until 24 months after rehabilitation and as a rate of all persons who were employed at the 12 and 24 months follow up and in the 3 months before, respectively. To analyse the factors influencing stable work participation, multiple logistic regression models with stepwise inclusion were calculated separately for the rates after 12 and 24 months.

Results: A total of 42,230 data sets were included in the analysis (CD: n=18,368, 44%; MS: n=6,343, 15%). Patients with neurological diseases were 50 years old on average, 43% were female. We found that approximately15% of patients reported no absenteeism, whereas 17% stated an absence leave of six months or more in the year prior to rehabilitation. Mental and cardiovascular comorbidity was documented in 31 and 44% of the cases respectively. Nearly 48% of patients with CD returned to work two years after rehabilitation. For MS patients, the percentage was slightly higher at 54%. The amount of sick leave of the rehabilitated individual, their gross/net income prior to rehabilitation as well their work capacity prior to admission were the three strongest influencing factors on their return to the labour market.

Conclusion: About half of all persons with neurological diseases return to sustainable work after medical rehabilitation in Germany. The amount of sick leave and the income before rehabilitation are determining factors as to whether the person will return to work. The analysis provides representative data on occupational reintegration after medical rehabilitation due to a neurological disease for the first time.

目的:德国康复制度在医学康复后职业重返社会方面的代表性证据较少。因此,对于因神经系统疾病而代表德国养恤金保险(GPI)接受康复治疗的人来说,必须确定(a)康复前存在哪些社会医疗风险,(b)康复后人们能够在多大程度上参与工作生活,以及(c)哪些条件决定了参与工作。方法:基于GPI康复统计数据库进行研究。纳入的是所有因神经系统疾病在2016年完成医疗康复的人。对整个组进行分析,并对脑血管病(CD)和多发性硬化症(MS)两种主要疾病进行区分分析。工作参与通过每月状态变量进行操作,直到康复后24个月,并分别在12个月和24个月的随访期间以及之前3个月的随访期间对所有就业人员进行工作参与。为分析影响稳定工作参与率的因素,分别对12个月和24个月后的参与率计算逐步纳入的多元logistic回归模型。结果:共纳入42,230组数据集(CD: n=18,368, 44%;MS: n= 6343, 15%)。神经系统疾病患者平均年龄50岁,女性占43%。我们发现,大约15%的患者报告没有缺勤,而17%的患者在康复前一年缺勤6个月或更长时间。精神和心血管共病分别在31%和44%的病例中被记录。近48%的乳糜泻患者在康复两年后重返工作岗位。对于多发性硬化症患者,这一比例略高,为54%。康复人员的病假天数、康复前的总收入/净收入以及入院前的工作能力是影响他们重返劳动力市场的三个最重要因素。结论:在德国,大约一半的神经系统疾病患者在医学康复后重返可持续的工作岗位。病假天数和康复前的收入是决定患者是否重返工作岗位的因素。该分析首次提供了因神经系统疾病进行医学康复后重返职业的代表性数据。
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引用次数: 3
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Rehabilitation
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