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Frühe Ergebnisse nach minimalinvasiver operativer Versorgung von frischen und chronisch rezidivierenden Kniescheibenluxationen bei jungen Erwachsenen 这是早期有经验的成人
Pub Date : 2006-06-01 DOI: 10.1055/s-2006-924391
A. Appelt1
The aim of this study is to answer the question whether a modified, minimally invasive Madigan/Insall operation is an appropriate treatment for acute or recurrent patellar dislocations. Between January 1, 2002 and June 30, 2005 a total of 56 patients with acute and chronic patellar dislocations were operated. The patients underwent follow-up examinations between 8 and 19 months postoperatively. Their subjective satisfaction with the result was assessed (according to Larsen and Lauridsen). 34 of the operated patients (94%) were available for follow-up. 28 of them had a good, 3 a satisfactory and 3 a poor subjective result. No re-dislocation occurred. A large number of operative techniques has been described for the treatment of acute and recurrent patellar dislocation. In our opinion, a minimally invasive operative technique, in which the patella is actively stabilized by the vastus medialis muscle, has decisive advantages compared to conventional techniques.
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引用次数: 0
Resektion einer mehrfach rezidivierenden distalen tibiofibularen Synostose und Interposition eines PTFE-Patches 脊椎骨重塑
Pub Date : 2006-06-01 DOI: 10.1055/s-2006-924392
D. Häußler1
Es wird uber die atypische Verwendung eines aus einer Gefasprothese zurechtgeschnittenen PTFE-Patches in der Behandlung einer rezidivierenden distalen tibiofibularen Synostose bei einem heute 37-jahrigen Mann gut 5 Jahre nach Versorgung einer dislozierten Bimalleolarfraktur und nach mehreren, jeweils nur kurzzeitig erfolgreichen operativen Synostosenresektionen berichtet. A case is reported of atypical usage of a PTFE patch (token from a vascular prothesis) in the treatment of a posttraumatic distal tibiofibular synostosis 5 years after internal fixation of a bimalleolar ankle fracture and after multiple previous resections of the alteration.
uber的非典型使用一位新人Gefasprothese zurechtgeschnittenen PTFE-Patches领导层审议rezidivierenden distalen tibiofibularen Synostose跟今天37-jahrigen男人好5年后部署一个供给Bimalleolarfraktur好几次之后,每次只能短期成功业务Synostosenresektionen报道.《怀旧寡妇寡妇服事五年后的补录》(the tretyment of年青人》)中
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引用次数: 0
Neue Aspekte in der Nachbehandlung distaler Radiusfrakturen 诊断肝硬化的新特征
Pub Date : 2006-06-01 DOI: 10.1055/s-2006-924387
U.-J. Teßmann1, J. Schmidt1 , 2
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引用次数: 7
Komplexverletzung der Schulter - Floating Shoulder 哦我胳膊上的复杂创伤
Pub Date : 2006-06-01 DOI: 10.1055/s-2006-924389
W. Köstler1, P. Strohm1, N. Südkamp1
Complex injuries of the shoulder are comparatively rare. This article especially deals with the diagnosis and therapy of the so called “floating shoulder”. This term describes a discontinuation of the osseus and soft tissue suspension of the upper extremity from the axial skeleton, a combination of a shaft fracture of the clavicle with a neck fracture of the scapula and ligamentous rupture. By literature review and involvement of recent biomechanical studies this article will show the injury patterns that lead to instability of the shoulder girdle and the therapeutic to be employed in respective cases.
肩部的复杂损伤是比较罕见的。本文着重论述了所谓“浮肩”的诊断和治疗。该术语描述的是上肢骨组织和软组织从轴向骨骼上的中止,是锁骨轴向骨折、肩胛骨颈骨折和韧带断裂的组合。通过文献回顾和最近的生物力学研究,本文将展示导致肩带不稳定的损伤模式以及在各自病例中应采用的治疗方法。
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引用次数: 2
Operative Behandlung von Frakturen des thorakolumbalen Überganges mit spinalem Einstand unter besonderer Berücksichtigung der Methode der ventralen spinalen Clearance 对脊髓损伤损伤的胸腔骨折的诊疗,特别应用了脊柱侧凝法
Pub Date : 2006-04-01 DOI: 10.1055/s-2006-923894
A. Loch1, K. Winker1
Ziel: Studiendesign: Ergebnisse: Schlussfolgerungen: Introduction: Aims: Design: Results: Conclusions:
Ziel: Studiendesign: Ergebnisse: Schlussfolgerungen:介绍:目的:设计:结果:结论:
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引用次数: 0
Perkutane Fixation des distalen Radius - Sind perkutane Spickdrahttechniken noch indiziert? 电泳技术现在还不算
Pub Date : 2006-04-01 DOI: 10.1055/s-2006-923920
J. Andermahr1, K. Mader2, A. Elsner3, A. Prokop1, J. Isenberg1, A. Jubel1
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引用次数: 1
Cross-Pinfixation des Patellarsehnentransplantates zum Ersatz des vorderen Kreuzbandes mit biointegrablen CB-Pins - Biomechanik und Operationstechnik 取代前包装的生物融合力学和操作技术的交叉融合
Pub Date : 2006-04-01 DOI: 10.1055/s-2006-924078
L. Gotzen1, D. Jorda1, R. Strehl1
Die Cross-Pinfixation (CP-Fixation) des BPTB-Transplantates femoralseitig in der Frontcross-Technik (FC-Technik) mit einem CB5-Pin und tibial in Abhängigkeit von der Patellarsehnenlänge ebenfalls in der FC-Technik oder in der Transcross-Technik (TCTechnik) mit zwei CB3-Pins ist ein neuartiges biologisches und stabiles Fixationsverfahren. An porcinen Testpräparaten mit tibialer CP-Fixation des BPTB-Transplantates wurde unter Zugbelastung in der Tunnellängsachse für die TCP-Fixation eine mittl. max. Verankerungsfestigkeit von 745 ± 158 N und für die FCPFixation von 906 ± 136 N ermittelt. Bei zyklischer submaximaler Belastung zwischen 50 und 360 N betrug die mittl. max. Blockbewegung im Tunnel nach 1000 Lastzyklen für die TCP-Fixation 1,3 ± 0,16 mm und für die FCP-Fixation 1,2 ± 0,9 mm. Die Blockbewegungen waren reversibel. Die FCP-Fixation des 15 – 20 mm langen patellaren Knochenblockes im femoralen Sackloch und des 20– 25 mm langen tibialen Knochenblockes im tibialen Tunnel erfordert keine Zugangserweiterung oder zweiten Zugang. Für die korrekte Pinkanalanlage und Pinplatzierung hat sich das Merete CPFIX-System bewährt. Nach der femoralen Fixation muss die tibiale CP-Fixation bei voller Kniestreckung durchgeführt werden, um bei der sehr gelenknahen Transplantatfixation postoperative Streckhemmungen zu vermeiden. Die CP-Fixation hat keine Transplantattraumatisierung zur Folge und ermöglicht eine Rundumeinheilung der Transplantatblöcke. Die CB-Pins zeigen eine vollständige Osteointegration, die im Röntgenbild sichtbar nach 6 – 8 Monaten beginnt und sich über einen Zeitraum von 2 –3 Jahren erstreckt. Zusammenfassend ist auf der Basis der biomechanischen Testresultate und der positiven klinischen Abstract
Cross-Pinfixation (CP-Fixation)《BPTB-Transplantates Frontcross-Technik femoralseitig (FC-Technik)用CB5-Pin tibial依赖Patellarsehnenlänge FC-Technik或者在Transcross-Technik也(TCTechnik)和两个CB3-Pins是最新的生物学及持续而稳定的Fixationsverfahren .在隧道内的树脂测试对象中max .Verankerungsfestigkeit的745±158 N和可用来FCPFixation 906±136 N .确定了在下行最大压力为50到360 N时由中部飞max .在隧道内Blockbewegung Lastzyklen 1000年后为TCP-Fixation 1.3±0,16毫米和FCP-Fixation 1.2±0.9 mm .石块的翻转发生了由15到20毫米深的骨壁和20到25毫米长的提比比亚隧道内的骨壁拟合,不需要扩大或再次接上。中央处理器系统不适用于粉红色系统和粉红色系统在股液维持后,必须在全膝支撑下进行提比杀骨试验,以避免关节后移植手术的抑制作用。cp上没载上移植手术,也没能治愈移植块。杂物杂物显示了整骨整合在x光片中这种一致性是基于生物机械实验的结果和积极的临床抽象概念来概括的
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引用次数: 0
Vergleichende Stabilitätsuntersuchungen an DHS- und DHN-Osteosynthesen subkapitaler Pauwels-III-Osteotomien als Modell höhergradig instabiler medialer Schenkelhalsfrakturen (对比检验检验DHS和DHS分宫颈癌
Pub Date : 2006-04-01 DOI: 10.1055/s-2006-923914
R. Strehl1, L. Gotzen1
Ergeb-Abstract High failure rates due to instability and redisplacement are re-ported using the dynamic hip screw-fixation of femoral neck fractures in the elderly. This fact was the reason for the development of the dynamic hip nail (DHN) which has a TU cross-section profile and should provide more resistance against cutting through the femoral head trabecular bone than the commonly used DHS. For a comparing stability investigation fixation of vertical femoral neck osteotomies in eight pairs of macroscopically normal cadaver femora was performed with either the DHS supplemented proximally with a parallel 6.5 mm cancellous screw or the DHN. Fixed in a testing machine at an adduction angle of 9 (cid:2) the specimens were vertically loaded from 1 kN up to 4.5 kN with a stepwise increase of 0.5 kN and 500 load cycles within each load level. The applied loads were increased until a distal displacement of the femoral heads of 2 mm was measured. From the recorded loads and number of cycles at the 2 mm distal head displacement the overall load bearing capacity of the DHS-and DHN-osteosyntheses were calculated in kN. The test results indicated that the DHN provided a much more stronger support for the femoral head against dynamic vertical compression loads than the DHS. In three of the eight DHN-osteosyntheses the 2 mm distal head displacement did not occur after 500 cycles at the maximal load of 4.5
据报道,在老年人股骨颈骨折中,髋部动力螺钉内固定因不稳定和复位而失败率很高。这一事实是动态髋钉(DHN)发展的原因,它具有TU横截面,应该比常用的DHS提供更大的阻力,以防止切割股骨头小梁。为了比较稳定性研究,在8对宏观上正常的尸体股骨上使用DHS或DHN在近端补充平行6.5 mm松质螺钉进行垂直股骨颈截骨固定。将试样以9 (cid:2)内收角固定在试验机中,垂直加载从1kn到4.5 kN,逐步增加0.5 kN,每个荷载水平内加载500次。施加的载荷不断增加,直到测量到股骨头远端移位2mm。根据记录的载荷和在头部远端位移2mm处的循环次数,以kN为单位计算dh - dnn -骨合成体的整体承载能力。试验结果表明,与DHS相比,DHN在动态垂直压缩载荷下对股骨头提供了更强的支撑。在最大载荷为4.5的500次循环后,8例dhn -骨愈合中有3例2毫米远端头部移位未发生
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引用次数: 0
Die navigierte Verschraubung des Iliosakralgelenkes nach traumatischer Dislokation 由创伤错位引起的乘积
Pub Date : 2006-04-01 DOI: 10.1055/s-2006-923912
H. Meinig1, N. Haberland2, B. Böhm1, N. Wagner1, K. Asmus3
Einleitung: Material und Methode: Ergebnisse: Diskussion: Introduction: Materials and Methods: Results: Conclusion:
前言:材料与方法:讨论:介绍:材料与方法:结果:结论:
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引用次数: 0
Amputation oder Rekonstruktion - Extremitätenerhalt in Grenzsituationen 在极端情况下,截肢或重建
Pub Date : 2006-04-01 DOI: 10.1055/s-2006-924077
T. Einsiedel1, D. Seitz1, M. Schultheiss1, L. Kinzl1, A. Schmelz1
We examined all patients that underwent amputation or reconstructive surgery for endangered limbs due to trauma or other reasons (ischemia, infection) between 1.1.1980 and 31.12.2005 at the Department of Trauma, Hand and Reconstructive Surgery of Ulm University. We analyzed therapeutic and diagnostic strategies as well as the development of frequenzy of ablations or re-constructive surgery over the years. 2200 amputations were performed in the period of regard, 745 of upper and 1455 of lower limbs. In the same time 1783 successful operations in order to save extremities were performed, 860 in the upper and 923 in the lower limb. 46 patients (2%) had a “MESS” (mangled extremity severity score) of six or more points indicating the need for amputation, thus these limbs were saved. 1450 ablations were done between 1980 and 1990, but only 750 from 1991 until the end of 2005. 60% of the operations in the lower and 83% of those in upper limbs were “minor” ablations (toes, finger, forefoot) whileas 17% of amputations in the upper and 40% in the lower extremities were “major” resections up to complete leg and arm. Using single typical cases treated in our institution, we discuss indication and contraindication for saving of limbs under critical conditions. In addition to surgical and medical aspects, psychosocial and familiar surroundings of the patients may not be neglected when deciding if a limb can be saved or not.
我们调查了1980年1月1日至2005年12月31日在乌尔姆大学创伤、手部和重建外科因创伤或其他原因(缺血、感染)接受截肢或重建手术的所有危重肢体患者。我们分析了多年来治疗和诊断策略以及消融或重建手术频率的发展。研究期间共行截肢2200例,其中上肢745例,下肢1455例。在同一时期,为挽救四肢成功实施了1783例手术,其中860例为上肢手术,923例为下肢手术。46例患者(2%)的“残缺肢体严重程度评分”为6分或6分以上,表明需要截肢,因此这些肢体得以保存。1980年至1990年间,共进行了1450例消融手术,但从1991年到2005年底,只有750例。60%的下肢手术和83%的上肢手术是“小”消融(脚趾、手指、前脚),而17%的上肢手术和40%的下肢手术是“大”切除,包括整个腿部和手臂。本文结合我院收治的单个典型病例,探讨危重患者抢救肢体的适应证和禁忌症。除了外科和医学方面,在决定是否可以挽救肢体时,患者的社会心理和熟悉的环境也不能被忽视。
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Aktuelle Traumatologie
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