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Proximaler Tibianagel (PTN) - biomechanische Untersuchungen1 生物工程师化验
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865729
M. Hansen1, D. Mehler1, P. Rommens1
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引用次数: 2
Gedeckte Plattenosteosynthese mit konventionellen Platten an der distalen Tibia1 黏合剂或合成物
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865732
F. Maurer1
Plating of distal tibial fractures offers some risk of soft tissue problems. Even the recently developed fixed-angle plates need great care in handling the soft tissue and may fail due to their smaller dimension. On the other hand, conventional plates still are a suitable tool for stabilization of such fractures. In case of fractures of both the tibia and fibula, stabilization of the latter is recommended as well.
胫骨远端骨折的钢板治疗存在软组织问题的风险。即使是最近开发的固定角度钢板,在处理软组织时也需要非常小心,并且可能由于其较小的尺寸而失效。另一方面,传统的钢板仍然是稳定这类骨折的合适工具。在胫骨和腓骨同时骨折的情况下,建议对后者进行稳定。
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引用次数: 0
Winkelstabile Plattensysteme am distalen Radius: Lösungsmöglichkeiten und Probleme1 第比利斯最大天线体系统:如何解决和提出的问题
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865737
K. Winker1
Vermei-Abstract Fractures of the distal radius are most common in adults. Insufficient results following conservative treatment lead to a change of paradigm: during the mid-nineties of the last century the operative procedures like percutaneous K-wiring, external fixation systems and plating with conventional 3.5 mm plate systems became extended by the invention of plate systems with head locking screws, angular stable plate systems. Meanwhile the results after palmar plating with systems in a dimension of 2.4– 3.5 mm of even extension fractures of the distal radius are so encouraging that this treatment has become a standard procedure. Only wide displaced fractures type C2 or C3 sometimes need to be addressed from dorsally. The results of 244 extension fractures of the distal radius using palmar approach in plating with three different plate systems are presented. Fracture type and patients data were comparable in all 3 groups. The functional outcome of regular vs. 3.5 mm plates with headlocking screws (LCP) showed similar results. The best outcome with statistical relevance could be created by the use of the 2.4/2.7 mm plate system (Synthes ® ). Some technical hints have to be regarded to obtain good radiological and functional results: the head locking screws in the distal fragment have to be placed subchondrally and the tips of these screws may not overtop the dorsal cortex. Thus complications like irritation of extension tendons, additional bone grafting even in osteoporotic bone or loss of reduction postoperatively become very rare. Functional treatment postoperatively reduced the rate of reflex sympathic dystrophy syndrome dramatically.
桡骨远端骨折在成人中最为常见。保守治疗后的疗效不足导致了范式的改变:在上个世纪九十年代中期,经皮k -钢丝、外固定系统和传统3.5 mm钢板系统的手术程序被带头部锁定螺钉的钢板系统和角度稳定钢板系统的发明所扩展。同时,在2.4 - 3.5 mm尺寸的桡骨远端均匀延伸性骨折掌部植入系统后的结果令人鼓舞,因此这种治疗已成为一种标准手术。只有C2或C3型宽移位骨折有时需要从背侧处理。本文报道了244例桡骨远端延伸性骨折掌侧入路用三种不同的钢板系统固定的结果。三组骨折类型及患者资料具有可比性。常规钢板与3.5 mm头锁螺钉(LCP)的功能结果相似。使用2.4/2.7 mm钢板系统(Synthes®)可获得具有统计学相关性的最佳结果。为了获得良好的放射学和功能结果,必须考虑一些技术提示:远端碎片的头部锁定螺钉必须放置在软骨下,这些螺钉的尖端不能超过背侧皮质。因此,诸如刺激伸展肌腱、骨质疏松的额外植骨或术后复位丢失等并发症变得非常罕见。术后功能治疗可显著降低反射性交感神经营养不良综合征的发生率。
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引用次数: 4
Stellenwert intramedullärer Osteosynthesen gegenüber winkelstabilen Implantaten bei metaphysären Frakturen - distaler Femurnagel (DFN)1 下肢右侧骨折处
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865731
E. Schwab1
New implants and fixation concepts – extramedullary and intra-medullary – have been recently developed for the treatment of distal femoral fractures. The Distal Femoral Nail (DFN) features a spiral blade interlocking option that provides angular stability and enlarges the contact area between bone and implant in the metaphysis. Advantages of the DFN are a minimal invasive approach that also allows fixation of ipsilateral femur and tibia fractures and its easy use in obese patients. In comparison with the Less Invasive Stabilisation System (LISS) the DFN shows equal or better results concerning non union, infection, alignement, implant failure and knee function.
新的植入物和固定概念-髓外和髓内-最近被开发用于股骨远端骨折的治疗。股骨远端钉(DFN)的特点是螺旋刀片互锁选项,提供角度稳定性并扩大骨与干骺端植入物之间的接触面积。DFN的优点是微创入路,也可以固定同侧股骨和胫骨骨折,并且易于在肥胖患者中使用。与无创稳定系统(LISS)相比,DFN在不愈合、感染、对准、植入物失败和膝关节功能方面表现出相同或更好的结果。
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引用次数: 0
Winkelstabile Plattensysteme am proximalen Humerus1 肱骨近端角度稳定钢板系统1
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865744
N. Südkamp1, P. Strohm1
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引用次数: 1
Winkelstabile Implantate am proximalen Femur1 Winkelstable股骨近端植入物1
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865733
K.-K. Dittel1, M. Rapp1
Winkelstabile Implantate sind insofern keine Innovation, da sie nicht erst in den vergangenen Jahren entwickelt wurden, sondern bereits Mitte des vergangenen Jahrhunderts zum Einsatz kamen. Durch ihre hohe Praktikabilität konnten bereits damals die Behandlungsergebnisse entscheidend verbessert werden. Das Prinzip der Winkelstabilität in der Osteosynthese, insbesondere am proximalen Femur, hat eine besondere Wertigkeit, einerseits aufgrund der akuten lebensbedrohlichen Instabilität und die Anwendung an einer belasteten Extremität, andererseits durch die Problematik ausgedehnter spongiöser Bruchflächen, die mit hohen Scherkräften belastet sind und dem individuellen Osteoporosestatus. Die Vorteile winkelstabiler schräg axialer dynamischer Stabilisierungssysteme am proximalen Femur bestehen vor allem in der Sicherung der Frakturstabilität, die immer Übungsstabilität beinhalten muss und die in einem sehr hohen Prozentsatz primäre volle Belastungsstabilität garantiert. Der Unterschied zu winkelstabilen Implantaten für andere Regionen und insbesondere winkelstabilen Osteosynthesen im Bereich der oberen Extremität liegt darin, dass zwei sich ergänzende Verfahren für dieselbe Region entwickelt wurden, einerseits Implantate mit und ohne Gleitlascheneffekt und andererseits Implantate mit extramedullärer oder intramedullärer Stabilisierungsmöglichkeit. Grundsätzlich müssen die Winkelstabilität beeinflussende Effekte bzw. gefährdende Faktoren besondere Berücksichtigung unter spezieller Berücksichtigung der Frakturklassifikation und der daraus resultierenden Formvariabilität finden. Davon abhängig ist die Implantatauswahl (ob extraoder Abstract
类似地,冬眠的植入装置并非近几年才发明的,而是在上个世纪中期才开始使用的。他们在治疗过程中得到巨大的实惠,从而使治疗效果得到显著的改善。原理中的Winkelstabilität Osteosynthese,特别是在proximalen Femur特殊Wertigkeit,一方面由于急性真实状况不稳定和适用于处于紧张状态的肢体,另一方面通过问题蔓延spongiöser Bruchflächen背负着巨额Scherkräften事件,向个人Osteoporosestatus .在帕鲁门附近旋转公理有效的稳定器处,最主要的好处在于保证断裂的稳定性。这种稳定性必须包括练习的稳定性,并且以极高比例保证主要的负力稳定性。winkelstabilen不同的使用者甚至对其他地区,特别是winkelstabilen Osteosynthesen上层肢体方面的难点在于,该同一区域的两个相辅相成的程序被开发,一方面跟没有Gleitlascheneffekt和另一方面植入植入extramedullärer或intramedullärer Stabilisierungsmöglichkeit .原则上,要注意影响角稳定性或任何有危害的因素,同时还要考虑不同的比例分类及其导致的形态多样性。这取决于植入的选择
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引用次数: 0
Ist die Fixateur-externe-Osteosynthese an der proximalen Tibia noch zeitgemäß?1 帕西酮对外部性骨质合成是否依然流行?1
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865739
A. Appelt1, F.-X. Huber1, K. DaFonseca1, P. Meeder1
In the age of outstanding internal implants and techniques for operative treatment of extra-articular proximal tibial fractures the usefulness of the external fixator (e.f.) has to be called into question. Substantial advantages of e.f. especially in this location are excellent protection of soft tissues, easy enlargement to adjacent joints and supplementary stabilization of metaphyseal comminuted fractures.
在关节外胫骨近端骨折的手术治疗中,随着内固定物和技术的发展,外固定架的实用性受到了质疑。特别是在这个位置,e.f.的主要优点是对软组织的良好保护,容易扩大到邻近关节,并补充稳定干骺端粉碎性骨折。
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引用次数: 1
Distale Femurfraktur - optimierte Verriegelungsmöglichkeiten eines retrograden Marknagels durch 3D-Simulation1 股骨远端骨折Δ通过3D模拟优化逆行骨髓钉的锁定可能性1
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865745
C. Schwarz1, S. Glasmacher1, M. Seiwerts3, A. Verheyden2, C. Josten1
. Abstract In addition to the conventional stabilisation procedures, new trends with reduced operation trauma achieve acceptance concerning the treatment of supra-and interkondylar (C)fractures of the distal femur. Retrograde intramedullary nailing techniques provide advantages in regard to centre line of weight bearing, bone loss of the distal metaphysis and the periosseous blood supply. By the development of a new retrograde nail with diagonal intersecting distal interlocking bolts the indication spectra is extended. Anatomical examinations, implantations in cadaver femora and three-dimensional CT computer simulations were used to optimise the nail features and to reduce implantation failures.
。摘要:除了传统的稳定方法外,在治疗股骨远端髁上和髁间骨折方面,减少手术创伤的新趋势也得到了认可。逆行髓内钉技术在中线承重、远端干骺端骨丢失和骨膜血供方面具有优势。通过开发一种新型逆行钉与远端互锁螺栓对角相交,扩展了指示谱。采用解剖检查、尸体股骨植入和三维CT计算机模拟来优化钉的特征,减少植入失败。
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引用次数: 0
Nagelsystem am proximalen Humerus1 肱骨近端的指甲系统1
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865738
L. Kinzl, R. Eisele, U. Liener
The treatment of proximal humerus fractures with intramedullary nails with angle stable bolts is contradictory to the classic intramedullary nailing with elastic nails. However in osteoporotic bone stock these nails allow a multi dimensional bracing of the fragments with the locking bolts leading to sufficient primary stability even in complex cases. The minimal invasive implantation technique reduces the soft tissue damage to a minimum and permits early rehabilitation especially in elderly patients.
角稳定螺钉髓内钉治疗肱骨近端骨折与传统弹性钉髓内钉治疗存在矛盾。然而,在骨质疏松的骨料中,这些钉子可以通过锁定螺栓对碎片进行多维支撑,即使在复杂的情况下也能提供足够的初级稳定性。微创植入技术将软组织损伤减少到最小,并允许早期康复,特别是对老年患者。
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引用次数: 3
Möglichkeiten und Grenzen mit dem LISS (distaler Femur)1 与LISS (distfer)结合机会和限制
Pub Date : 2005-06-01 DOI: 10.1055/s-2005-865728
D. Höntzsch1
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引用次数: 0
期刊
Aktuelle Traumatologie
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