首页 > 最新文献

Karger Kompass Pneumologie最新文献

英文 中文
Steckbrief Forschung 通缉令研究
Pub Date : 2019-08-01 DOI: 10.1159/000501811
A. Weiss, M. Neubauer
{"title":"Steckbrief Forschung","authors":"A. Weiss, M. Neubauer","doi":"10.1159/000501811","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000501811","url":null,"abstract":"","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"100 1","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-08-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"117252813","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Wissenschaftlicher Beirat / Impressum / Inhalt 科学委员会/发行/内容
Pub Date : 2019-08-01 DOI: 10.1159/000502319
{"title":"Wissenschaftlicher Beirat / Impressum / Inhalt","authors":"","doi":"10.1159/000502319","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000502319","url":null,"abstract":"","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"27 1","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-08-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"116052383","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Atemnot, Therapiemaßnahmen und Problemlösungen 呼吸困难(治疗
Pub Date : 2019-08-01 DOI: 10.1159/000501411
M. Raspe
Ein Patient mit akutem Atemnotsyndrom, dessen Röntgenund CT-Thorax deutliche Auffälligkeiten zeigen, beschäftigt die Blickdiagnosen dieser Ausgabe. Ob Sie mit Ihrer Diagnose richtig liegen, können Sie wie immer auf der KARGER-KOMPASS-PNEUMOLOGIE -Webseite überprüfen. Wie angekündigt setzen wir unsere kleine Serie zu den aktuellen Therapiemaßnahmen beim nicht kleinzelligen Lungenkarzinom (NSCLC) fort – in diesem Heft widmet sich der Steckbrief dem Tumorstadium III. Wer Ihre erste Anlaufstelle bei Problemen in der Weiterbildung sein könnte, verrät Ihnen ein neuer «Überlebenstipp für die Weiterbildung». Karger Kompass Pneumol 2019;7:205–208 DOI: 10.1159/000501411
x光和ct断层显像严重导致患者当然了您可以像往常一样访问嘎关键罗盘科真理科网站查看是否正确。就像我们说的那样,我们要继续我们的这个小系列关于非体外肺肿瘤(NSCLC)治疗方法的讨论。这本小册子研究了第三阶段的肿瘤。谁提出的第一个问题中的协调人培训可能背叛你新«überlebenstipp为培训».低沉的罗盘2019;7:205,208道
{"title":"Atemnot, Therapiemaßnahmen und Problemlösungen","authors":"M. Raspe","doi":"10.1159/000501411","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000501411","url":null,"abstract":"Ein Patient mit akutem Atemnotsyndrom, dessen Röntgenund CT-Thorax deutliche Auffälligkeiten zeigen, beschäftigt die Blickdiagnosen dieser Ausgabe. Ob Sie mit Ihrer Diagnose richtig liegen, können Sie wie immer auf der KARGER-KOMPASS-PNEUMOLOGIE -Webseite überprüfen. Wie angekündigt setzen wir unsere kleine Serie zu den aktuellen Therapiemaßnahmen beim nicht kleinzelligen Lungenkarzinom (NSCLC) fort – in diesem Heft widmet sich der Steckbrief dem Tumorstadium III. Wer Ihre erste Anlaufstelle bei Problemen in der Weiterbildung sein könnte, verrät Ihnen ein neuer «Überlebenstipp für die Weiterbildung». Karger Kompass Pneumol 2019;7:205–208 DOI: 10.1159/000501411","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"3 1","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-08-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"115346205","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Prospektive Analyse des Vorhersagewertes der sonographischen Pleuraerguss-Echogenität für die Diagnose eines Exsudats 光体探测探测到的预测结果分析
Pub Date : 2019-08-01 DOI: 10.1159/000501322
F. Stanzel
Background: Pleural effusion echogenicity on ultrasound has previously been suggested to allow identification of exudates. A case series suggested that homogenously echogenic effusions are always exudates. With modern imaging techniques and more advanced ultrasound technology, this may no longer be true. Objectives: This study aims to prospectively assess the predictive value of echogenicity in the identification of exudates. Method: Patients undergoing thoracic ultrasound before pleural fluid sampling were analysed prospectively (n = 140). Pleural fluid was classified as an exudate if both fluid total protein (TP) > 29 g/L and fluid lactate dehydrogenase (LDH) > 2/3 upper limit of normal serum LDH (which is 255 IU/L in females and 235 IU/L in males) were present. If only one of these criteria was met, the effusion was considered to have discordant biochemistry. Results: Fifty-five (39%) patients had non-echogenic and 85 (61%) had echogenic effusions. Six (7.1%) patients with echogenic effusions had transudates; the median fluid TP for this group was 18.5 g/L (IQR 9.75) and median LDH 63.0 IU/L (IQR 40.3). The specificity of echogenicity identifying exudates from transudates, excluding patients with discordant biochemistry, was 57.1%, positive predictive value (PPV) 90.3%, sensitivity 65.1%, and negative predictive value (NPV) 21.0%. The specificity of echogenicity identifying exudates (including discordant biochemistry) from transudates was 57.1%, PPV 92.9%, sensitivity 62.7%, and NPV 14.5%. Conclusions: Echogenicity of a pleural effusion has a low specificity for identifying an underlying exudate, and the echogenic qualities of the fluid should not influence clinical decisionmaking.
背景:超声提示胸膜积液回声增强可用于鉴别渗出物。一系列病例提示回声均匀的积液总是渗出物。随着现代成像技术和更先进的超声技术,这可能不再是真的。目的:前瞻性评价回声性对渗出物鉴别的预测价值。方法:对140例胸腔积液取样前行胸部超声检查的患者进行前瞻性分析。如果胸膜液中总蛋白(TP) >为29 g/L,乳酸脱氢酶(LDH) >为2/3正常血清LDH上限(女性为255 IU/L,男性为235 IU/L)存在,则将其归类为渗出液。如果这些标准中只有一个符合,则认为积液具有不一致的生物化学。结果:55例(39%)无回声,85例(61%)有回声。6例(7.1%)有回声性积液;该组的中位液TP为18.5 g/L (IQR为9.75),中位LDH为63.0 IU/L (IQR为40.3)。在排除生化不一致患者的情况下,超声识别渗出物的特异性为57.1%,阳性预测值(PPV)为90.3%,敏感性为65.1%,阴性预测值(NPV)为21.0%。对渗出物(包括不一致的生化)的回声识别特异性为57.1%,PPV为92.9%,敏感性为62.7%,NPV为14.5%。结论:胸腔积液的回声特性在鉴别潜在渗出物方面具有较低的特异性,液体的回声特性不应影响临床决策。
{"title":"Prospektive Analyse des Vorhersagewertes der sonographischen Pleuraerguss-Echogenität für die Diagnose eines Exsudats","authors":"F. Stanzel","doi":"10.1159/000501322","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000501322","url":null,"abstract":"Background: Pleural effusion echogenicity on ultrasound has previously been suggested to allow identification of exudates. A case series suggested that homogenously echogenic effusions are always exudates. With modern imaging techniques and more advanced ultrasound technology, this may no longer be true. Objectives: This study aims to prospectively assess the predictive value of echogenicity in the identification of exudates. Method: Patients undergoing thoracic ultrasound before pleural fluid sampling were analysed prospectively (n = 140). Pleural fluid was classified as an exudate if both fluid total protein (TP) > 29 g/L and fluid lactate dehydrogenase (LDH) > 2/3 upper limit of normal serum LDH (which is 255 IU/L in females and 235 IU/L in males) were present. If only one of these criteria was met, the effusion was considered to have discordant biochemistry. Results: Fifty-five (39%) patients had non-echogenic and 85 (61%) had echogenic effusions. Six (7.1%) patients with echogenic effusions had transudates; the median fluid TP for this group was 18.5 g/L (IQR 9.75) and median LDH 63.0 IU/L (IQR 40.3). The specificity of echogenicity identifying exudates from transudates, excluding patients with discordant biochemistry, was 57.1%, positive predictive value (PPV) 90.3%, sensitivity 65.1%, and negative predictive value (NPV) 21.0%. The specificity of echogenicity identifying exudates (including discordant biochemistry) from transudates was 57.1%, PPV 92.9%, sensitivity 62.7%, and NPV 14.5%. Conclusions: Echogenicity of a pleural effusion has a low specificity for identifying an underlying exudate, and the echogenic qualities of the fluid should not influence clinical decisionmaking.","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"7 1","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-08-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"130688634","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Verdachtsmomente, Therapiesteckbriefe und Eigenverantwortung 疑犯、疗程和个人责任
Pub Date : 2019-06-01 DOI: 10.1159/000500302
M. Raspe
LOGIE -Webseite. Dieses Heft bildet den Auftakt zu einer kleinen Serie, die sich steckbriefartig den aktuellen Therapiemaßnahmen beim nicht kleinzelligen Lungenkarzinom (NSCLC) widmet. Sie wird in den noch ausstehenden Ausgaben des aktuellen Jahrgangs unserer Zeitschrift fortgeführt und beginnt mit den Tumorstadien I und II. Als Abschluss der Rubrik finden Sie wieder einen «Überlebenstipp für die Weiterbildung». Karger Kompass Pneumol 2019;7:156–158 DOI: 10.1159/000500302
LOGIE baird於浏览.这本书掀起了一个小系列的序曲,准备讨论最近的非体外肺肿瘤治疗方法。本刊将在本刊剩余的一期中加以推广,并以肿瘤第一和第二阶段开始。栏作为结束,你又找不到任何«überlebenstipp为培训».凯若罗盘2019;7:156,158 DOI
{"title":"Verdachtsmomente, Therapiesteckbriefe und Eigenverantwortung","authors":"M. Raspe","doi":"10.1159/000500302","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000500302","url":null,"abstract":"LOGIE -Webseite. Dieses Heft bildet den Auftakt zu einer kleinen Serie, die sich steckbriefartig den aktuellen Therapiemaßnahmen beim nicht kleinzelligen Lungenkarzinom (NSCLC) widmet. Sie wird in den noch ausstehenden Ausgaben des aktuellen Jahrgangs unserer Zeitschrift fortgeführt und beginnt mit den Tumorstadien I und II. Als Abschluss der Rubrik finden Sie wieder einen «Überlebenstipp für die Weiterbildung». Karger Kompass Pneumol 2019;7:156–158 DOI: 10.1159/000500302","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"60 1","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-06-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"124377062","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Ein seltener Fall von Lipidpneumonie durch Amiodaron 胺酮的罕见症状
Pub Date : 2019-06-01 DOI: 10.1159/000499747
Ilektra Voulgareli, Alexandra Chronaiou, D. Tsoukalas, George Tsoukalas
Wir berichten über einen Fall endogener Lipidpneumonie infolge Langzeitanwendung (≥ 30 Jahre) von Amiodaron zur Behandlung von Vorhofflimmern bei einer 76-jährigen Patientin kaukasischer Abstammung, die sich mit Husten und Dyspnoe bei uns vorstellte. Die endogene Lipidpneumonie ist eine seltene und unterdiagnostizierte Krankheit, die häufiger bei Erwachsenen auftritt. Sie verläuft normalerweise asymptomatisch und wird meist bei Patienten diagnostiziert, die klinisch instabil geworden sind, oder wenn im Thoraxröntgenbild eine abnorme Verschattung der Lunge erkennbar ist. In dem hier vorgestellten Fall erfolgte die Diagnosestellung durch fiberoptische Bronchoskopie mit Gewinnung von Flüssigkeit nach bronchoalveolärer Lavage (BALF), in der fettbeladene Makrophagen (Oil-Red-O-Färbung) zu finden waren. Da die Anwendung ölhaltiger Produkte anamnestisch ausgeschlossen worden war, wurde Amiodaron für die wahrscheinlichste Ursache der Lipidpneumonie gehalten. Die Behandlung wurde von Amiodaron auf Digoxin umgestellt und die Patientin erhielt oral Prednisolon. Während der 2-jährigen Nachbeobachtungsdauer blieb die Patientin klinisch stabil und die radiologischen Zeichen gingen zurück.
内生Lipidpneumonie铺天盖地的报道一个案件由于Langzeitanwendung(≥30年)的大堆胺碘酮治疗Vorhofflimmern 76-jährigen之一的病人的白种人,咳嗽,Dyspnoe跟我们介绍.内窥性脂质肺炎是一种罕见而患有偏头痛的疾病,一般会发生在成年人身上。它通常看起来无症状,通常诊断为临床不稳定的病人或胸腔x光显示肺有异常的接缝。上述例子说明了诊断方法:纤维青铜镜片通过将液体加入青铜素原胞(BALF)中,发现粉状鼻胞(油红颜色)。由于无法通电,阿米达龙被认为是脂质肺炎的最可能原因。由Amiodaron改变治疗方式为Digoxin在追踪两年之后,病人仍在临床上保持稳定,放射性迹象不断减少。
{"title":"Ein seltener Fall von Lipidpneumonie durch Amiodaron","authors":"Ilektra Voulgareli, Alexandra Chronaiou, D. Tsoukalas, George Tsoukalas","doi":"10.1159/000499747","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000499747","url":null,"abstract":"Wir berichten über einen Fall endogener Lipidpneumonie infolge Langzeitanwendung (≥ 30 Jahre) von Amiodaron zur Behandlung von Vorhofflimmern bei einer 76-jährigen Patientin kaukasischer Abstammung, die sich mit Husten und Dyspnoe bei uns vorstellte. Die endogene Lipidpneumonie ist eine seltene und unterdiagnostizierte Krankheit, die häufiger bei Erwachsenen auftritt. Sie verläuft normalerweise asymptomatisch und wird meist bei Patienten diagnostiziert, die klinisch instabil geworden sind, oder wenn im Thoraxröntgenbild eine abnorme Verschattung der Lunge erkennbar ist. In dem hier vorgestellten Fall erfolgte die Diagnosestellung durch fiberoptische Bronchoskopie mit Gewinnung von Flüssigkeit nach bronchoalveolärer Lavage (BALF), in der fettbeladene Makrophagen (Oil-Red-O-Färbung) zu finden waren. Da die Anwendung ölhaltiger Produkte anamnestisch ausgeschlossen worden war, wurde Amiodaron für die wahrscheinlichste Ursache der Lipidpneumonie gehalten. Die Behandlung wurde von Amiodaron auf Digoxin umgestellt und die Patientin erhielt oral Prednisolon. Während der 2-jährigen Nachbeobachtungsdauer blieb die Patientin klinisch stabil und die radiologischen Zeichen gingen zurück.","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"186 1","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-06-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"116421126","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
PharmaNews
Pub Date : 2019-06-01 DOI: 10.1159/000501139
© 2019 S. Karger GmbH, Freiburg Verlag, Herausgeber, Redaktion und Verlagsgeschäftsführung übernehmen keine Verantwortung für den Inhalt dieser Rubrik. Beim ALK*-positiven nicht-kleinzelligen Lungenkarzinom (NSCLC) stehen dem Patienten verschiedene zielgerichtete Substanzen zur Verfügung, die nahezu eine Chronifizierung dieser Krebsentität ermöglichen, sagte Prof. Dr. med. Wolfgang Brückl, Nürnberg, auf einem von Roche unterstützten Symposium, während des Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Pneumologie und Beatmungsmedizin e. V. (DGP) in München. Zuweilen laufen Patienten lange Zeit unter einer Medikation hervorragend, wie er an einer Kasuistik zeigte, wo eine junge Frau über 3 Jahre bis heute auf Alecensa®▼ (Alectinib) ansprach und stabil blieb. Dieses Medikament wird daher und aufgrund der umfangreichen Datenlage in nationalen und internationalen Leitlinien als das Arzneimittel der Wahl in der First-Line-Therapie emp fohlen.
©2019年s微薄有限公司、弗莱堡出版社编辑,小编Verlagsgeschäftsführung都不用负责为本.一栏的内容在酒* -positiven nicht-kleinzelligen Lungenkarzinom (NSCLC)提供的病人不同的目标明确的物质,使这种近乎一个Chronifizierung Krebsentität允许教授说道:马斯医生. Wolfgang Brückl纽伦堡在切支持的专题讨论会期间,德国内科大会Beatmungsmedizin在慕尼黑(DGP)公元前e . .有时走路病人用药中很有很长一段时间,他曾经在Kasuistik指出,一个女孩从3年到今天Alecensa®保持内心▼(Alectinib)。.基于国家和国际广泛的数据基础
{"title":"PharmaNews","authors":"","doi":"10.1159/000501139","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000501139","url":null,"abstract":"© 2019 S. Karger GmbH, Freiburg Verlag, Herausgeber, Redaktion und Verlagsgeschäftsführung übernehmen keine Verantwortung für den Inhalt dieser Rubrik. Beim ALK*-positiven nicht-kleinzelligen Lungenkarzinom (NSCLC) stehen dem Patienten verschiedene zielgerichtete Substanzen zur Verfügung, die nahezu eine Chronifizierung dieser Krebsentität ermöglichen, sagte Prof. Dr. med. Wolfgang Brückl, Nürnberg, auf einem von Roche unterstützten Symposium, während des Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Pneumologie und Beatmungsmedizin e. V. (DGP) in München. Zuweilen laufen Patienten lange Zeit unter einer Medikation hervorragend, wie er an einer Kasuistik zeigte, wo eine junge Frau über 3 Jahre bis heute auf Alecensa®▼ (Alectinib) ansprach und stabil blieb. Dieses Medikament wird daher und aufgrund der umfangreichen Datenlage in nationalen und internationalen Leitlinien als das Arzneimittel der Wahl in der First-Line-Therapie emp fohlen.","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"51 1","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-06-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"126572829","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Teilen durch Null 除以零
Pub Date : 2019-06-01 DOI: 10.1159/000500386
H. Walach
seinen Organen, seinen Zellen, deren Organellen und Makromolekülen, und reicht mit allen möglichen Proben bereits in den Nanobereich der Materie. Betrachten wir also mal diese Materie. Eigentlich sind 99,999999999999% davon «Nichts», Leere. Ein Atomkern ist so ähnlich wie ein Basketball in einem Spielfeld und in etwa 3 km Entfernung kommt dann das Elektron. Es hat nur deswegen die gefühlte «Dichte» und Widerständigkeit eines Körpers, weil die Elektronen dazwischen ausgeschmiert sind und mit einer Frequenz von ungefähr 10 12
也就是说,他的器官细胞及器官和宏观分子,以及他周围所有的样本,已经进入了微细胞。让我们一起来研究这个什么是其中99,999999999999%«».瓶子原子核就像战场上的篮球,3公里外的地方就出现了电子。它的唯一原因是,«»密度和身体之间,因为电子的Widerständigkeit ausgeschmiert且频率高达10 12
{"title":"Teilen durch Null","authors":"H. Walach","doi":"10.1159/000500386","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000500386","url":null,"abstract":"seinen Organen, seinen Zellen, deren Organellen und Makromolekülen, und reicht mit allen möglichen Proben bereits in den Nanobereich der Materie. Betrachten wir also mal diese Materie. Eigentlich sind 99,999999999999% davon «Nichts», Leere. Ein Atomkern ist so ähnlich wie ein Basketball in einem Spielfeld und in etwa 3 km Entfernung kommt dann das Elektron. Es hat nur deswegen die gefühlte «Dichte» und Widerständigkeit eines Körpers, weil die Elektronen dazwischen ausgeschmiert sind und mit einer Frequenz von ungefähr 10 12","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"31 4","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-06-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"114119759","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Kaleidoskop
Pub Date : 2019-06-01 DOI: 10.1159/000500383
© 2019 S. Karger GmbH, Freiburg Das Bakterium Pseudomonas aeruginosa gehört zu den häufigsten Krankenhauskeimen und kann z.B. zu schweren Wundinfektionen oder Lungenund Hirnhautentzündungen führen. Bei der Besiedlung seines Wirtes fährt der Erreger eine doppelspurige Strategie. Er bildet zwei verschiedene Zellen – bewegliche Schwärmer und virulente Siedler. Forschende am Biozentrum der Universität Basel haben nun aufgeklärt, wie der Keim sich innerhalb von Sekunden an Gewebe festsetzen und sich gleichzeitig verbreiten kann: Der Schlüssel zum Erfolg ist die perfektionierte Besiedelungsstrategie von P. aeruginosa . «Bei jeder Zellteilung bildet der Erreger zwei unterschiedliche Typen von Zellen, die virulenten Siedler und die beweglichen Schwärmer», erklärt Prof. Urs Jenal, Forschungsgruppenleiter am Biozentrum der Universität Basel. «Damit sich der Keim zugleich optimal einnisten und rasch ausbreiasymmetrischen Zyklen vermehren sich die Bakterien nur noch symmetrisch und produzieren ausschließlich haftende, virulente Nachkommen. Der Keim ändert seine Strategie, um sich von nun an langfristig im Wirt einzurichten und vor dessen Abwehrsystem in Sicherheit zu bringen. Diese Siedlungsstrategie, so vermuten die Forschenden um Jenal, ist von genereller Natur und findet sich wahrscheinlich bei einer Vielzahl von Bakterien, die unterschiedlichste Oberflächen wie Steine, Duschen, Kaffeetassen oder eben unsere Organe besiedeln.
©2019年s微薄有限责任公司,弗莱堡细菌Pseudomonas aeruginosa Krankenhauskeimen属于常见,可如严重Wundinfektionen或Lungenund Hirnhautentzündungen导致.它在宿主的居住地下运行着双重对策成了两个移动的分子巴塞尔大学生物中心的研究人员现在揭示了如何在几秒钟内组织扎根并同时传播:成功的关键是P.航空公司。«每分裂,形成两种不同的细胞类型virulenten定居者和动产Schwärmer»乌尔斯Jenal教授解释说,Forschungsgruppenleiter在巴塞尔大学的Biozentrum .«这个最优荣华的同时,迅速ausbreiasymmetrischen周期繁殖细菌只有对称和制作纯haftende virulente后代.这场危机改变了它的策略,从现在开始,它要在长期的培育经济,并使防御系统免于风险。耶拿尔的研究人员推测,这种人类住区的策略具有普遍性,对于砖,淋浴,咖啡杯和我们的器官来说,很可能是由多种细菌繁衍而来的。
{"title":"Kaleidoskop","authors":"","doi":"10.1159/000500383","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000500383","url":null,"abstract":"© 2019 S. Karger GmbH, Freiburg Das Bakterium Pseudomonas aeruginosa gehört zu den häufigsten Krankenhauskeimen und kann z.B. zu schweren Wundinfektionen oder Lungenund Hirnhautentzündungen führen. Bei der Besiedlung seines Wirtes fährt der Erreger eine doppelspurige Strategie. Er bildet zwei verschiedene Zellen – bewegliche Schwärmer und virulente Siedler. Forschende am Biozentrum der Universität Basel haben nun aufgeklärt, wie der Keim sich innerhalb von Sekunden an Gewebe festsetzen und sich gleichzeitig verbreiten kann: Der Schlüssel zum Erfolg ist die perfektionierte Besiedelungsstrategie von P. aeruginosa . «Bei jeder Zellteilung bildet der Erreger zwei unterschiedliche Typen von Zellen, die virulenten Siedler und die beweglichen Schwärmer», erklärt Prof. Urs Jenal, Forschungsgruppenleiter am Biozentrum der Universität Basel. «Damit sich der Keim zugleich optimal einnisten und rasch ausbreiasymmetrischen Zyklen vermehren sich die Bakterien nur noch symmetrisch und produzieren ausschließlich haftende, virulente Nachkommen. Der Keim ändert seine Strategie, um sich von nun an langfristig im Wirt einzurichten und vor dessen Abwehrsystem in Sicherheit zu bringen. Diese Siedlungsstrategie, so vermuten die Forschenden um Jenal, ist von genereller Natur und findet sich wahrscheinlich bei einer Vielzahl von Bakterien, die unterschiedlichste Oberflächen wie Steine, Duschen, Kaffeetassen oder eben unsere Organe besiedeln.","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"20 2","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-06-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"113964062","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Hämoptysen: Wann ist die Bronchoskopie besonders wertvoll? 病毒感染者:支气管窥镜什么时候特别重要?
Pub Date : 2019-06-01 DOI: 10.1159/000499953
M. Wagner
Background: Bronchoscopy plays a key role to diagnose the etiology, to localize the site, and to identify the sources of the bleeding in patients with hemoptysis, but the ideal timing of an endoscopic examination is still unclear. Methods: We performed a secondary analysis of an observational and multicenter study, aimed at evaluating the epidemiology of hemoptysis in Italy and the diagnostic yield of the most frequently prescribed examinations. The aim of the study was to evaluate whether an early bronchoscopy (i.e., performed during active bleeding/≤48 h after hemoptysis stopped) helps localize bleeding (i.e., site, lobe, lung) and increase diagnostic yield in comparison with a delayed examination. Results: Four hundred eighty-six consecutive adult patients (69.2% males; median [IQR] age: 67 [53-76] years) with hemoptysis requiring an etiological diagnosis and undergoing bronchoscopy were recruited. Bleeding focus could be located more frequently in case of moderate-severe bleedings than in cases of mild hemoptysis (site: 70/154, 45.4%, VS. 73/330, 22.1%; p-value < 0.0001; lobe: 95/155, 61.3%, VS. 95/331, 28.7%; p-value < 0.0001; lung: 101/155, 65.1%, VS. 111/331, 33.5%; p-value < 0.0001). Early bronchoscopy showed a higher detection rate of bleeding source in comparison with delayed examination (site: 76/214, 35.5%, VS. 67/272, 24.6%; p-value = 0.01; lobe: 98/214, 45.8%, VS. 92/272, 33.8%; p-value = 0.007; lung: 110/214, 51.4%, VS. 102/272, 37.5%; p-value = 0.002). Early bronchoscopy did not provide any advantages in terms of increased diagnostic yield, in the total cohort (113/214, 52.8%, VS. 123/272, 45.2%; p-value = 0.10) and in the severity subtypes (mild: 56/128, 43.8%, VS. 88/203, 43.4%; p-value = 0.94; moderate-severe: 57/86, 66.2%, VS. 35/69, 50.7%; p-value = 0.051). Conclusions: Early bronchoscopy helps detect bleeding sources, particularly in cases of moderate-severe hemoptysis, without increasing diagnostic accuracy. Trial registration: ClinicalTrials.gov (identifier: NCT02045394).
背景:在咯血患者中,支气管镜检查在诊断病因、定位部位和确定出血来源方面起着关键作用,但内镜检查的理想时机尚不清楚。方法:我们对一项观察性多中心研究进行了二次分析,旨在评估意大利咯血的流行病学和最常用的处方检查的诊断率。本研究的目的是评估早期支气管镜检查(即在活动性出血期间/咯血停止后≤48小时)是否有助于定位出血(即部位、肺叶、肺),并与延迟检查相比提高诊断率。结果:连续486例成人患者(男性69.2%;中位[IQR]年龄:67[53-76]岁),需要病因诊断并接受支气管镜检查的咯血患者。中重度出血患者比轻度咯血患者更容易定位出血病灶(部位:70/154,45.4%,73/330,22.1%;p值< 0.0001;叶瓣:95/155,61.3%,VS. 95/331, 28.7%;p值< 0.0001;肺:101/155,65.1% VS. 111/331, 33.5%;p值< 0.0001)。早期支气管镜检查出血源检出率高于延迟检查(部位:76/214,35.5%;67/272,24.6%;p值= 0.01;叶瓣:98/214,45.8%,VS. 92/272, 33.8%;p值= 0.007;肺:110/214,51.4% VS. 102/272, 37.5%;p值= 0.002)。在整个队列中,早期支气管镜检查在提高诊断率方面没有任何优势(113/214,52.8%,对123/272,45.2%;p值= 0.10)和严重亚型(轻度:56/128,43.8%,对88/203,43.4%;p值= 0.94;中重度:57/86,66.2%,VS. 35/69, 50.7%;p值= 0.051)。结论:早期支气管镜检查有助于发现出血来源,特别是在中重度咯血病例中,但没有提高诊断准确性。试验注册:ClinicalTrials.gov(标识符:NCT02045394)。
{"title":"Hämoptysen: Wann ist die Bronchoskopie besonders wertvoll?","authors":"M. Wagner","doi":"10.1159/000499953","DOIUrl":"https://doi.org/10.1159/000499953","url":null,"abstract":"Background: Bronchoscopy plays a key role to diagnose the etiology, to localize the site, and to identify the sources of the bleeding in patients with hemoptysis, but the ideal timing of an endoscopic examination is still unclear. Methods: We performed a secondary analysis of an observational and multicenter study, aimed at evaluating the epidemiology of hemoptysis in Italy and the diagnostic yield of the most frequently prescribed examinations. The aim of the study was to evaluate whether an early bronchoscopy (i.e., performed during active bleeding/≤48 h after hemoptysis stopped) helps localize bleeding (i.e., site, lobe, lung) and increase diagnostic yield in comparison with a delayed examination. Results: Four hundred eighty-six consecutive adult patients (69.2% males; median [IQR] age: 67 [53-76] years) with hemoptysis requiring an etiological diagnosis and undergoing bronchoscopy were recruited. Bleeding focus could be located more frequently in case of moderate-severe bleedings than in cases of mild hemoptysis (site: 70/154, 45.4%, VS. 73/330, 22.1%; p-value < 0.0001; lobe: 95/155, 61.3%, VS. 95/331, 28.7%; p-value < 0.0001; lung: 101/155, 65.1%, VS. 111/331, 33.5%; p-value < 0.0001). Early bronchoscopy showed a higher detection rate of bleeding source in comparison with delayed examination (site: 76/214, 35.5%, VS. 67/272, 24.6%; p-value = 0.01; lobe: 98/214, 45.8%, VS. 92/272, 33.8%; p-value = 0.007; lung: 110/214, 51.4%, VS. 102/272, 37.5%; p-value = 0.002). Early bronchoscopy did not provide any advantages in terms of increased diagnostic yield, in the total cohort (113/214, 52.8%, VS. 123/272, 45.2%; p-value = 0.10) and in the severity subtypes (mild: 56/128, 43.8%, VS. 88/203, 43.4%; p-value = 0.94; moderate-severe: 57/86, 66.2%, VS. 35/69, 50.7%; p-value = 0.051). Conclusions: Early bronchoscopy helps detect bleeding sources, particularly in cases of moderate-severe hemoptysis, without increasing diagnostic accuracy. Trial registration: ClinicalTrials.gov (identifier: NCT02045394).","PeriodicalId":306175,"journal":{"name":"Karger Kompass Pneumologie","volume":"21 1","pages":"0"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2019-06-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"123144369","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
期刊
Karger Kompass Pneumologie
全部 Acc. Chem. Res. ACS Applied Bio Materials ACS Appl. Electron. Mater. ACS Appl. Energy Mater. ACS Appl. Mater. Interfaces ACS Appl. Nano Mater. ACS Appl. Polym. Mater. ACS BIOMATER-SCI ENG ACS Catal. ACS Cent. Sci. ACS Chem. Biol. ACS Chemical Health & Safety ACS Chem. Neurosci. ACS Comb. Sci. ACS Earth Space Chem. ACS Energy Lett. ACS Infect. Dis. ACS Macro Lett. ACS Mater. Lett. ACS Med. Chem. Lett. ACS Nano ACS Omega ACS Photonics ACS Sens. ACS Sustainable Chem. Eng. ACS Synth. Biol. Anal. Chem. BIOCHEMISTRY-US Bioconjugate Chem. BIOMACROMOLECULES Chem. Res. Toxicol. Chem. Rev. Chem. Mater. CRYST GROWTH DES ENERG FUEL Environ. Sci. Technol. Environ. Sci. Technol. Lett. Eur. J. Inorg. Chem. IND ENG CHEM RES Inorg. Chem. J. Agric. Food. Chem. J. Chem. Eng. Data J. Chem. Educ. J. Chem. Inf. Model. J. Chem. Theory Comput. J. Med. Chem. J. Nat. Prod. J PROTEOME RES J. Am. Chem. Soc. LANGMUIR MACROMOLECULES Mol. Pharmaceutics Nano Lett. Org. Lett. ORG PROCESS RES DEV ORGANOMETALLICS J. Org. Chem. J. Phys. Chem. J. Phys. Chem. A J. Phys. Chem. B J. Phys. Chem. C J. Phys. Chem. Lett. Analyst Anal. Methods Biomater. Sci. Catal. Sci. Technol. Chem. Commun. Chem. Soc. Rev. CHEM EDUC RES PRACT CRYSTENGCOMM Dalton Trans. Energy Environ. Sci. ENVIRON SCI-NANO ENVIRON SCI-PROC IMP ENVIRON SCI-WAT RES Faraday Discuss. Food Funct. Green Chem. Inorg. Chem. Front. Integr. Biol. J. Anal. At. Spectrom. J. Mater. Chem. A J. Mater. Chem. B J. Mater. Chem. C Lab Chip Mater. Chem. Front. Mater. Horiz. MEDCHEMCOMM Metallomics Mol. Biosyst. Mol. Syst. Des. Eng. Nanoscale Nanoscale Horiz. Nat. Prod. Rep. New J. Chem. Org. Biomol. Chem. Org. Chem. Front. PHOTOCH PHOTOBIO SCI PCCP Polym. Chem.
×
引用
GB/T 7714-2015
复制
MLA
复制
APA
复制
导出至
BibTeX EndNote RefMan NoteFirst NoteExpress
×
0
微信
客服QQ
Book学术公众号 扫码关注我们
反馈
×
意见反馈
请填写您的意见或建议
请填写您的手机或邮箱
×
提示
您的信息不完整,为了账户安全,请先补充。
现在去补充
×
提示
您因"违规操作"
具体请查看互助需知
我知道了
×
提示
现在去查看 取消
×
提示
确定
Book学术官方微信
Book学术文献互助
Book学术文献互助群
群 号:481959085
Book学术
文献互助 智能选刊 最新文献 互助须知 联系我们:info@booksci.cn
Book学术提供免费学术资源搜索服务,方便国内外学者检索中英文文献。致力于提供最便捷和优质的服务体验。
Copyright © 2023 Book学术 All rights reserved.
ghs 京公网安备 11010802042870号 京ICP备2023020795号-1