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Lungenerkrankungen bei Geflüchteten und Migranten in Europa 逃离欧洲的移民患上肺癌
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000495735
Ioana D. Olaru, Steven Van Den Broucke, Andrew J. Rosser, H. Salzer, Gerrit Woltmann, Emmanuel Bottieau, C. Lange
Mehr als 2 Millionen Menschen kamen allein im Zeitraum 2015/2016 auf der Flucht vor Konflikten, Verfolgung und Armut in die Europäische Union, um hier Asyl zu suchen. Dadurch bekommt es das medizinische Fachpersonal in den aufnehmenden Ländern potenziell mit einem größeren Spektrum an Krankheitsbildern und Manifestationsformen zu tun als zuvor, darunter zahlreiche Infektionen mit Beteiligung der Lunge. Die Häufigkeit von Tuberkulose ist bekanntermaßen bei Migranten erhöht; dies ist in anderen Publikationen umfassend behandelt worden. Die Zielsetzung der vorliegenden Übersichtsarbeit ist es, ein Gesamtbild der exotischen Infektionen mit pulmonaler Beteiligung zu vermitteln, die bei Geflüchteten und Migranten auftreten können, und jeweils auf die Epidemiologie, Diagnostik und Behandlung einzugehen. Da Geflüchtete und Migranten aus vielen verschiedenen Ländern und Weltregionen nach Europa kommen, ist es wichtig, die verschiedenen Krankheitserreger zu kennen, die in den jeweiligen Herkunftsländern eine Rolle spielen. Einige dieser Krankheiten sind sehr selten und auf einzelne geographische Regionen beschränkt, während andere weiter verbreitet sind. Auch im Schweregrad unterscheiden sich diese Infektionen stark; einige sind harmlos, andere schwerwiegend oder sogar lebensbedrohlich. Wir gehen auch auf infektiöse und nicht infektiöse Komplikationen von HIV-Infektionen ein, da ein Teil der Migranten aus Gegenden mit hoher HIV-Prävalenz kommt, zum Beispiel aus Afrika südlich der Sahara. Da die Diagnose und Behandlung dieser Patienten unter Umständen schwierig sein kann, ist es gegebenenfalls geboten, sie an spezialisierte Zentren mit besonderer Erfahrung im Management dieser Krankheiten zu verweisen. Abschließend wird kurz auf nicht übertragbare Atemwegserkrankungen eingegangen.
单单在2015/2016年,就有200多万人为了逃避冲突、迫害和贫困而来到欧盟寻求庇护。由此为接收国家的医疗人员安排了比以前更广泛的症状症状和表现,包括涉及肺部的大量感染。据信,移民中肺结核的发病率增加;其他出版物广泛地讨论了这一点。总结目的是对逃难者和移民可能涉及的异国疾病进行全面的介绍,并逐个涉及流行病、诊断和治疗。在许多国家和世界范围内的难民和移民来到欧洲的时候,必须识别原籍国的不同病原体。某些疾病极为罕见,局限于不同地理区域,而其他疾病则更为普遍。因此在严重程度上这些感染也很不同有些无害,有些容易伤人,甚至有生命危险。我们也处理艾滋病毒感染的传染性和非传染性并发症,因为一些移民来自艾滋病毒发作率高的地区,如撒哈拉以南非洲。有些情况下,诊断和治疗这些患者可能十分困难,所以有必要转给专门机构,证明他们在管理这些疾病方面具有特殊经验。文章将简要介绍非传染性呼吸系统疾病。
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引用次数: 0
Patientenauswahl für die Immun-Checkpoint-Therapie bei fortgeschrittenem nicht kleinzelligem Lungenkarzinom: Bedeutungen für die klinische Praxis 病人选择用于高等非体外肺肿瘤的免疫检测学治疗:临床用法的要点
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000494811
W. Schütte, M. Möller
Immune checkpoint inhibitors targeting PD-1 or PD-L1 represent a standard treatment option for patients with advanced non-small-cell lung cancer. However, a substantial proportion of patients will not benefit from these treatments, and robust biomarkers are required to help clinicians select patients who are most likely to benefit. Here, we discuss the available evidence on the utility of clinical characteristics in the selection of patients with advanced non-small-cell lung cancer as potential candidates for single-agent anti-PD-1/PD-L1 therapy, and provide practical guidance to clinicians on identifying those patients who are most likely to benefit. Recommendations on the use of immune checkpoint inhibitor in clinically challenging populations are also provided.
针对PD-1或PD-L1的免疫检查点抑制剂是晚期非小细胞肺癌患者的标准治疗选择。然而,很大一部分患者不会从这些治疗中受益,需要强大的生物标志物来帮助临床医生选择最有可能受益的患者。在这里,我们讨论了临床特征在选择晚期非小细胞肺癌患者作为单药抗pd -1/PD-L1治疗的潜在候选人中的效用的现有证据,并为临床医生提供了确定最有可能受益的患者的实用指导。还提供了在临床挑战性人群中使用免疫检查点抑制剂的建议。
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引用次数: 0
Erhöhtes Komplikationsrisiko bei wiederholten Punktionen eines hepatischen Hydrothorax 腹腔性呼吸暂停有可能引起并发症
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000495732
S. Keymel
Background: Repeat thoracentesis for symptom control is offered to patients with refractory hepatic hydrothorax (HH) but the risk profile for this management strategy remains unclear. Objectives: This study aimed to compare complication frequency and nature during repeat thoracentesis in patients with and without HH. Methods: Complication rates in patients undergoing repeat thoracentesis for symptom relief was compared between patients with HH and a control group (non-HH group) at a single center from 2010 to 2015. Records were reviewed for demographics, laboratory values, number of thoracentesis, and associated complications with each procedure. Results: 82 patients with HH (274 thoracenteses) and 100 control patients (188 thoracenteses) were included. A complication was noted in 17/462 (0.03%) procedures in the entire cohort. There was a higher overall complication rate with repeat thoracentesis in the HH group (8 vs. 0%, p = 0.016, 95% CI = 1.5-14.6). In the HH group, the cumulative risk of complications increased with sequential thoracenteses; a complication occurring in the preceding intervention was the strongest predictor for subsequent complication (OR = 17.1, p = 0.0013) and more than 1 previous complication was associated with a 15-fold increased risk of a subsequent complication (p < 0.001). In multivariate analysis within the HH group, the Model for End-Stage Liver Disease (MELD) score was an independent predictor of hemothorax (OR = 1.19, 95% CI = 1.03-1.36, p = 0.012). Conclusions: Repeat thoracentesis is an overall low-risk procedure, although a higher complication rate is observed in HH compared with non-HH patients. The presence of a previous complication significantly increases the risk of future complications in the HH population.
背景:反复胸腔穿刺治疗难治性肝性胸水(HH)患者的症状控制,但这种治疗策略的风险概况尚不清楚。目的:本研究旨在比较HH患者和非HH患者重复胸腔穿刺时并发症的频率和性质。方法:比较2010 - 2015年单中心HH患者与对照组(非HH组)重复胸腔穿刺缓解症状的并发症发生率。回顾了人口统计学、实验室值、胸穿刺次数和每次手术相关并发症的记录。结果:纳入82例HH患者(274例)和100例对照患者(188例)。在整个队列中,有17/462例(0.03%)手术出现并发症。HH组重复胸腔穿刺的总并发症发生率较高(8比0%,p = 0.016, 95% CI = 1.5-14.6)。在HH组中,并发症的累积风险随着序贯胸腔手术而增加;先前干预中发生的并发症是后续并发症的最强预测因子(OR = 17.1, p = 0.0013),超过1个既往并发症与后续并发症的风险增加15倍相关(p < 0.001)。在HH组的多变量分析中,终末期肝病模型(MELD)评分是血胸的独立预测因子(OR = 1.19, 95% CI = 1.03-1.36, p = 0.012)。结论:尽管与非HH患者相比,HH患者的并发症发生率更高,但重复胸腔穿刺总体上是一种低风险手术。既往并发症的存在显著增加HH人群未来并发症的风险。
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引用次数: 0
Pneumologie interdisziplinär und interaktiv betrachten
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000496871
W. Randerath
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引用次数: 0
PharmaNews
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000497346
A. Schäffer, Holzkirchen, Quelle
Beim Lungenkarzinom hat laut Dr. Karl-Mathias. Dep permann, Düsseldorf, der Therapiefortschritt der vergangenen Jahre eine wahre Revolution ausgelöst, in deren Zuge erstmals differenzierte Behandlungsalgorithmen möglich geworden sind. Doch nicht nur bei der Therapie habe es Neuentwicklungen gegeben, sondern auch in puncto Screening. So hat eine niederländische Studie, in der 15 792 Personen mit Raucheranamnese entweder für ein jährliches CT-Screening oder Beobachtung randomisiert wurden, eine signifikant bessere Detektion von Lungenkarzinomen im Screening-Arm aufgezeigt, mit einem Shift von späten zu frühen Stadien durch das Screening. Über einen Beobachtungszeitraum von 10 Jahren konnte zudem eine Reduktion der Lungenkrebs-bedingten Mortalität durch die Früherkennung aufgezeigt werden – ein Effekt, der bei Frauen stärker ausgeprägt war als bei Männern [1].
听karl mathias医生的说法曾曾曾贝曼、杜塞尔多夫,多年来曾进行过治疗变革,曾祖父创立过不同的治疗策略。但是,在药检层面,不仅治疗有了新进展。比如,一项涉及到15792名抽烟成瘾者的荷兰研究显示,通过筛查即可从晚期开始通过筛查进行肺癌检测的筛查力度明显提高了。10年期间,癌症筛查也能降低因肺炎致死的死亡率,女性比男性发现的死亡率更高。
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引用次数: 0
Diagnostik und Therapie von Spontanpneumothorax und postinterventionellem Pneumothorax - die deutsche S3-Leitlinie 两种脑刺激成像和后干预型肺炎诊断法德国的s3指导方针
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000495917
K. Hekmat
In Germany, 10,000 cases of spontaneous pneumothorax are treated inpatient every year. The German Society for Thoracic Surgery, in co-operation with the German Society for Pulmonology, the German Radiological Society, and the German Society of Internal Medicine has developed an S3 guideline on spontaneous pneumothorax and post-interventional pneumothorax moderated by the German Association of Scientific Medical Societies. Method: Based on the source guideline of the British Thoracic Society (2010) for spontaneous pneumothorax, a literature search on spontaneous pneumothorax was carried out from 2008 onwards, for post-interventional pneumothorax from 1960 onwards. Evidence levels according to the Oxford Center for Evidence-Based Medicine (2011) were assigned to the relevant studies found. Recommendations according to grade (A: «we recommend»/«we do not recommend,» B: «we suggest»/«we do not suggest») were determined in 3 consensus conferences by the nominal group process. Results: The algorithms for primary and secondary pneumothorax differ in the indication for CT scan as well as in the indication for chest drainage application and video-assisted thoracic surgery. Indication for surgery is recommended individually taking into account the risk of recurrence, life circumstances, patient preferences, and procedure risks. For some forms of secondary pneumothorax, a reserved indication for surgery is recommended. Therapy of post-interventional spontaneous pneumothorax is similar to that of primary spontaneous pneumothorax. Discussion: The recommendations of the S3 Guideline provide assistance in managing spontaneous pneumothorax and post-interventional pneumothorax. Whether this will affect existing deviant diagnostic and therapeutic measures will be demonstrated by future epidemiological studies.
在德国,每年有1万例自发性气胸住院治疗。德国胸外科学会与德国肺病学会、德国放射学会和德国内科学会合作,制定了由德国科学医学学会协会主持的关于自发性气胸和介入后气胸的S3指南。方法:根据英国胸科学会(British Thoracic Society, 2010)自发性气胸的来源指南,检索自2008年起的自发性气胸文献,自1960年起的介入后气胸文献。根据牛津循证医学中心(2011)的证据水平分配给发现的相关研究。根据等级的建议(A:“我们建议”/“我们不建议”,B:“我们建议”/“我们不建议”)通过名义上的小组程序在三次共识会议上确定。结果:原发性气胸与继发性气胸在CT扫描的适应症、胸腔引流术的适应症和胸腔镜手术的适应症上存在差异。考虑到复发风险、生活环境、患者偏好和手术风险,单独推荐手术指征。对于某些形式的继发性气胸,建议保留手术指征。介入后自发性气胸的治疗方法与原发性自发性气胸相似。讨论:S3指南的建议有助于处理自发性气胸和介入后气胸。这是否会影响现有的偏差诊断和治疗措施将由未来的流行病学研究证明。
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引用次数: 3
3D-gedruckte patientenspezifische Silikon-Stents: Nachbeobachtung nach 1 Jahr bei 2 Patienten 3天后
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000495890
Thomas R. Gildea, Benjamin P. Young, Michael S. Machuzak
Die Behandlung komplexer gutartiger Atemwegserkrankungen stellt eine große Herausforderung für die interventionelle Pneumologie dar. Stents in den Atemwegen können aus verschiedenen Gründen Komplikationen hervorrufen, unter anderem bei mangelhafter Passung des Stents. Wir berichten hier über das 1-Jahres-Outcome von 2 Patienten mit Atemwegserkrankung im Rahmen einer Granulomatose mit Polyangiitis (Morbus Wegener) mit Beteiligung des linken Hauptbronchus und der sekundären Carina. Bei beiden Patienten hatten systemische Therapien und bronchoskopische Standardverfahren versagt und handelsübliche Atemwegs-Stents zu Komplikationen geführt. Wir beschreiben unsere klinische Erfahrung mit einem erstmals beim Menschen angewandten Ansatz zur Überwindung dieser Probleme: Mittels Computertomographie- (CT-)Bildgebung und 3D-Drucktechnologie stellten wir einen patientenspezifischen Atemwegs-Stent aus Silikon her und implantierten diesen bei den Patienten mit Atemwegserkrankung. Den Bauplan oder das Rezept für den patientenspezifischen Stent erstellten wir anhand von Thorax-CT-Aufnahmen der Patienten in einem proprietären Softwarepaket, das ursprünglich für die orthopädische OP-Planung entwickelt worden war. Die Silikon-Stents wurden angefertigt und implantiert. Die Nachbeobachtung über >1 Jahr nach der Implantation des patientenspezifischen Stents wurde mit den 6 Monaten vor der Implantation verglichen; Kriterien waren die Anzahl klinisch erforderlicher Stent-Wechsel, die Behandlungsdauer und die allgemeine klinische Verbesserung unter standardmäßiger Versorung nach einem Atemwegs-Stenting. Der Vergleich ergab längere Stent-Liegezeit, kürzere Behandlungsdauer sowie Besserung der Symptome laut Patientenauskunft und dadurch geringeren Bedarf an Stent-Wechseln und -Modifikationen. Die Herstellung patientenspezifischer Silikon-Stents mittels 3D-Druck ist mithin durchführbar, und der erste klinische Nachweis der Praxistauglichkeit (Proof of Concept) belegt eine dauerhafte Verbesserung über den einjährigen Nachbeobachtungszeitraum.
治疗复杂的良性呼吸系统疾病对于干扰性肺炎是一个很大的挑战。呻吟可造成多种原因包括营养不良我们在这里讲述今年早些时候两名呼吸系统患者这两名患者都有系统治疗方法和全支气管标准疗法出现问题我们用一种首次为人类治疗这些问题而采用的临床经验描述了人类最早的治疗方法:使用电脑断层照相成像和3d打印技术,我们利用硅胶制造了一个特殊的病人呼吸系统并将它植入了呼吸道病人身上。使用一套原本为整形手术设计而开发的微型软件,我们复制了病人身上的胸腔或处方。类固醇已经制成并植入了它在植入特殊器官后两年对>1年的后续观察和植入前六个月的后续观察进行了比较;标准是要病人换步的次数、手术时间和一般的药物治疗进步对比结果表明停留时间更长、治疗时间短,并根据病人信息纠正了症状,因此对换换和修改的需要更少。通过3d打印打印产生针对病人的硅胶支架是可行的,首个实践确证也证明在一年之后的观察可以持续改善。
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引用次数: 0
Wissenschaftlicher Beirat / Impressum / Inhalt 科学委员会/发行/内容
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000497344
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引用次数: 0
Asthmavorhersage bei älteren Patienten auf Basis klinischer Anamnese 老年病人按临床安乐死进行哮喘病预报
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000495532
H. Frohnhofen
Background: The diagnosis of asthma is not always straightforward and can be even more challenging in older adults. Asthma is ideally confirmed by demonstration of variable expiratory airflow limitation. However, many patients with asthma do not demonstrate airflow obstruction nor show bronchodilator reversibility. We aimed to investigate predictors for a positive bronchial challenge test with methacholine in older adults being evaluated for asthma. Methods: This is a diagnostic accuracy study with a cross-sectional design. Participants ≥60 years with suspected asthma and a negative postbronchodilator response on spirometry were included. All participants underwent a methacholine challenge test (MCT). We assessed the value of standard asthma screening questions and additional clinical questions to predict the MCT results. A multivariable logistic regression model was developed to assess the variables independently impacting the odds of a positive MCT result. Results: Our study included 71 participants. The majority were female (n = 52, 73.2%) and the average age was 67.0 years. Those with a positive MCT (n = 55, 77.5%) were more likely to have wheezing or coughing due to allergens (n = 51, 92.7% vs. n = 12, 75.0%; P = 0.004) and difficulty walking several blocks (n = 14, 25.5% vs. n = 1, 6.3%, P = 0.009). After adjustment, having wheezing or coughing due to allergens (OR = 4.2, 95% CI 1.7-7.8, P = 0.012) remained the only significant independent predictor of a positive MCT. Conclusions: In older adults with suspected asthma, questioning about wheezing or coughing due to allergens provides a modest independent value to predict a MCT result in those who previously had a negative postbronchodilator response on spirometry.
背景:哮喘的诊断并不总是直截了当的,在老年人中可能更具挑战性。理想情况下,哮喘可以通过呼气气流受限的变化来确诊。然而,许多哮喘患者并未表现出气流阻塞或支气管扩张剂可逆性。我们的目的是研究评估哮喘的老年人用甲胆碱支气管激发试验阳性的预测因素。方法:采用横断面设计进行诊断准确性研究。受试者年龄≥60岁,疑似哮喘,肺活量测定支气管扩张剂后反应阴性。所有参与者都进行了甲胆碱激发试验(MCT)。我们评估了标准哮喘筛查问题和附加临床问题预测MCT结果的价值。建立了一个多变量逻辑回归模型来评估独立影响MCT阳性结果几率的变量。结果:本研究纳入71名受试者。以女性居多(n = 52,73.2%),平均年龄67.0岁。MCT阳性的患者(n = 55,77.5%)更容易因过敏原引起喘息或咳嗽(n = 51,92.7% vs. n = 12,75.0%;P = 0.004)和步行几个街区的困难(n = 14,25.5% vs. n = 1,6.3%,P = 0.009)。调整后,因过敏原引起的喘息或咳嗽(or = 4.2,95% CI 1.7-7.8, P = 0.012)仍然是MCT阳性的唯一显著独立预测因子。结论:在疑似哮喘的老年人中,询问因过敏原引起的喘息或咳嗽,对于预测先前在肺量测定中支气管扩张剂后反应为阴性的MCT结果提供了适度的独立价值。
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引用次数: 0
Spektrum Pneumologie - wissenswert, anregend, kompakt
Pub Date : 2019-02-01 DOI: 10.1159/000495971
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引用次数: 0
期刊
Karger Kompass Pneumologie
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