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Expression of connexin 32 and connexin 43 in the cerebral cortex of patients with refractory epilepsy 连接蛋白32和连接蛋白43在难治性癫痫患者大脑皮层的表达
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2017-01-31 DOI: 10.1515/labmed-2015-0064
Lichao Sun, Lizhi Zhang, Junqiang Feng, Jiqing Qiu, Weihong Lin
Abstract Background: This study aimed to examine the expression of the gap junction proteins connexin 32 (CX32) and connexin 43 (CX43) in the epileptic foci of the brain in patients with refractory epilepsy, in order to provide insight into the pathogenesis and treatment of refractory epilepsy. Methods: The experimental group consisted of 30 patients with refractory epilepsy who received surgical treatments. The control group consisted of six patients with traumatic brain injuries who underwent emergency surgery. Expression of CX32 and CX43 was assessed by immunohistochemistry and immune electron microscopy of surgically extracted brain epileptic foci and compared with that in brain tissues of the control group. Results: The expression of CX32 and CX43 was significantly higher in the experimental group than that in the control group (p<0.001). Significantly more colloidal gold particles-labeled CX32 and CX43 were observed on the membranes of nerve cells in the experimental group than in the control group. Conclusions: Brain epileptic foci show increased CX32 and CX43 expression, suggesting that gap junctions formed by CX32 and CX43 may contribute to the incidence and progression of epilepsy.
摘要背景:本研究旨在检测顽固性癫痫患者脑癫痫灶间隙连接蛋白连接蛋白32 (CX32)和连接蛋白43 (CX43)的表达,为了解顽固性癫痫的发病机制和治疗提供依据。方法:实验组为30例手术治疗的难治性癫痫患者。对照组包括6例接受紧急手术的创伤性脑损伤患者。采用免疫组化和免疫电镜对手术切除的脑癫痫灶进行CX32和CX43的表达测定,并与对照组脑组织进行比较。结果:实验组CX32、CX43的表达明显高于对照组(p<0.001)。实验组神经细胞膜上标记有CX32和CX43的胶体金颗粒明显多于对照组。结论:脑癫痫灶中CX32和CX43表达升高,提示CX32和CX43形成的间隙连接可能参与癫痫的发生和发展。
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引用次数: 3
Der Einfluss von Geschlecht, Body-Mass-Index und Alter auf das Ergebnis des 2 mg Dexamethason-Kurzzeit-Suppressionstestes 性别、身体质量指数和年龄对两单位抗酸剂短期使用效果的影响
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2017-01-31 DOI: 10.1515/labmed-2017-0004
Benjamin Sandner, J. Kratzsch
Zusammenfassung Hintergrund: Der Dexamethason-Kurzzeit-Suppressionstest (DST) wird als Screeningverfahren in der Diagnostik des Cushing-Syndroms (CS) angewendet. Allerdings können Faktoren wie die variable Resorption, sowie ein gesteigerter Metabolismus von Dexamethason (DXMS) die Testergebnisse beeinflussen und zu falsch positiven Resultaten führen. Das Ziel dieser Studie war es daher den Einfluss von Geschlecht, Body-Mass-Index (BMI) und Alter auf den DXMS-Metabolismus zu untersuchen. Methoden: Bei insgesamt 183 Testpersonen wurde ein regulärer 2 mg DST durchgeführt. Nach Ausschluss von Patienten (Pat) mit CS, Depression, Störungen der Leber- und Nierenfunktion, sowie Pat unter Medikation mit Cyp3A4-modulierenden Pharmaka, erfolgte die statistische Auswertung der Daten von 72 Pat und 66 gesunden Testpersonen. Zur pharmakokinetischen Charakterisierung von DXMS und CORT wurden bei 11 Pat zusätzlich nächtliche Blutentnahmen (1, 3, 5, 7 Uhr) durchgeführt. Ergebnis: Im Rahmen des DST wurde eine ausgeprägte interindividuelle Variabilität der DXMS-Konzentration gefunden, welche invers mit dem BMI korrelierte (r=–0,24, p=0,045). Passend hierzu wiesen nicht-adipöse Pat (BMI<30 kg/m2, n=29) im Vergleich mit adipösen Pat (BMI>30 kg/m2, n=43) im Mittel signifikant höhere morgendliche DXMS-Werte auf (1,66±0,71 ng/mL vs. 1,31±0,57 ng/mL, p=0,026). Das simultan gemessene CORT korrelierte weder mit dem BMI noch mit der DXMS-Konzentration. In der Analyse der Pharmakokinetik wurde die maximale DXMS-Konzentration um 3 Uhr erreicht. Danach sank DXMS kontinuierlich auf 59,1% des medianen Spitzenwertes ab (8 Uhr). Die morgendlichen DXMS-Werte korrelierten mit der DXMS-AUC (r=0,75, p=0,013), jedoch bestand keine Korrelation zwischen den morgendlichen CORT-Spiegeln und den nächtlichen DXMS-Werten zu sämtlichen Blutentnahmezeitpunkten. Schlussfolgerung: Im Rahmen des DST besteht die Möglichkeit, dass BMI-Unterschiede Einfluss auf die Resorptionsrate und den Metabolismus von DXMS nehmen und damit die DXMS-Konzentration wesentlich verringern können. Dies scheint allerdings keinen Einfluss auf die CORT-Suppression im DST zu haben. Aufgrund dessen ist davon auszugehen, dass der DST als zuverlässiges Screeningverfahren bei adipösen Pat mit Verdacht auf CS einzustufen ist.
总结资料:“德克斯服素短期汤”测试(DST)被用来作库兴氏综合症诊断的筛选程序。但是,诸如重吸收变量和戴克斯酮(DXMS)的强烈代谢等因素会影响测试结果,给错误的结果。因此,本研究的目的是研究性别、身体质量指数(BMI)和年龄对dxms代谢的影响。方法:183名测试人员送标准2毫克经解禁患者(比如CS)、抑郁、肝脏和肾功能暂停、药物中的pip3a4调节的帕特等等之后,签署了72 Pat和66名健康实验者的统计结果。难以置信的是,为了让DXMS和CORT呼叫药物去除运动特性,结果:在DST框架内发现了dxms分散度的显著变化,与BMI配对(r= = = 0.24, p= 0.045)。合适的草地nicht-adipöse帕特(BMI30公斤/ m2 (n = 43)中又能显著提高早上DXMS-Werte(呀±0,71跑/毫升对阵1,31±0.57跑/毫升,p = 0.026) .同一时间调近的ccr既不是用BMI也不是dxms浓度关联。在医药动态分析中,药理动态量已经达到了最高的进量之后,DXMS稳步下降,当晚8点,为medixi1%。早晨的dxms值与dxms auc (r= 0.75, p= 0.013)相关,但早晨的cort反映与所有出血周期的相关。结论:在DST中,黄铁矿对吸附率和DXMS的相关代谢有一定的影响,并可大幅降低DXMS的浓度。但这似乎并不会影响DST的核心支持素基于这一事实,可以明确认为DST是一个可靠的筛查技术导致疑似患有肥胖症的人。
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引用次数: 0
Overexpression of interferon-γ and indoleamine 2, 3-dioxygenase in systemic lupus erythematosus: relationship with the disease activity 干扰素-γ和吲哚胺2,3 -双加氧酶在系统性红斑狼疮中的过度表达:与疾病活动性的关系
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2017-01-31 DOI: 10.1515/labmed-2016-0076
S. Mohammadi, S. Sedighi, A. Memarian, Y. Yazdani
Abstract Background: Indoleamine 2, 3-dioxygenase (IDO) is a tryptophan catabolizing enzyme which is involved in immune regulation and autoimmune disorders such as systemic lupus erythematosus (SLE). Interferon-γ (IFN-γ) is an inflammatory cytokine which is the major inducer of IDO expression. Here, we evaluated the level of IFN-γ and IDO among SLE patients in correlation with the severity of SLE. Methods: Fifty-three SLE patients and 35 age matched healthy donors were enrolled in this study. Systemic lupus erythematosus disease activity index (SLEDAI) was used to calculate the disease activity. Real-time RT-PCR and ELISA were used to evaluate the gene expression of IDO and IFN-γ plasma concentration, respectively. Results: We showed that IDO-1, IDO-2 and IFN-γ were overexpressed among SLE patients significantly (p<0.0001). There were significant positive correlations between IFN-γ with the expression of IDO-1 (r=0.722, p<0.0001) and IDO-2 (r=0.682, p<0.0001). There were also positive correlations between SLEDAI scores with IDO-1 (r=0.675, p<0.0001), IDO-2 (r=0.727, p<0.0001) and IFN-γ (r=0.907, p<0.0001). Conclusions: IDO expression and IFN-γ level could be introduced as helpful biomarkers for the determination of disease severity in SLE patients.
背景:吲哚胺2,3 -双加氧酶(Indoleamine 2,3 -dioxygenase, IDO)是一种色氨酸分解代谢酶,参与免疫调节和系统性红斑狼疮(SLE)等自身免疫性疾病。干扰素-γ (IFN-γ)是一种炎症细胞因子,是IDO表达的主要诱导剂。在这里,我们评估了SLE患者中IFN-γ和IDO水平与SLE严重程度的相关性。方法:53例SLE患者和35例年龄匹配的健康供体被纳入本研究。采用系统性红斑狼疮疾病活动性指数(SLEDAI)计算疾病活动性。采用Real-time RT-PCR和ELISA分别检测IDO基因表达和IFN-γ血药浓度。结果:我们发现IDO-1、IDO-2和IFN-γ在SLE患者中显著过表达(p<0.0001)。IFN-γ与IDO-1 (r=0.722, p<0.0001)、IDO-2 (r=0.682, p<0.0001)的表达呈显著正相关。SLEDAI评分与IDO-1 (r=0.675, p<0.0001)、IDO-2 (r=0.727, p<0.0001)、IFN-γ (r=0.907, p<0.0001)呈正相关。结论:IDO表达和IFN-γ水平可作为确定SLE患者疾病严重程度的有用生物标志物。
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引用次数: 12
Mangelnde Eisenverfügbarkeit: Welche Laboruntersuchungen anfordern und wie klinisch interpretieren? https://degruyter.instruct.eu 缺乏铁度:要求什么实验室检查并给予正确的临床评价?https://degruyter.instruct.eu
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2017-01-01 DOI: 10.1515/labmed-2017-0083
L. Thomas, Christian Thomas
Zusammenfassung: Traditionell wird eine mangelnde Eisenverfügbarkeit häufig erst im Rahmen einer klinisch relevanten Eisenmangelanämie diagnostiziert. Zu diesem Zeitpunkt besteht entweder ein totaler Eisenmangel oder das Eisen ist Inflammations-bedingt in Makrophagen sequestriert und steht den Funktionsstellen nicht zur Verfügung. In beiden Fällen kann die Therapie langwierig und anspruchsvoll sein. Jedoch kann auch ohne klinisch relevante Anämie die Eisenverfügbarkeit vermindert sein, z.B. bei Patienten mit chronischer Herzinsuffizienz, transient intraoperativ nach Blutverlust, bei Mehrfach-Blutspendern oder Frauen im gebärfähigen Alter. Die mangelnde Eisenverfügbarkeit kann mit subklinischem Eisenmangel, totalem Eisenmangel, Eisen-restriktiver Erythropoese, meist in Kombination mit der Anämie chronischer Erkrankungen assoziiert sein, oder Therapie-bedingt als funktioneller Eisenmangel vorliegen. Die Inflammations-bedingte Sequestration von Eisen ist bei Patienten mit chronischer Erkrankung, z. B. bei schwerer Herzinsuffizienz, eine wichtige Ursache für eine prälatente Anämie und damit verbundener Verminderung der Lebensqualität. Vor Therapie ermöglicht die Bestimmung biochemischer Marker, hämatologischer Indices oder die Anforderung multivariabler Systeme (diagnostischer Eisenblot, Eisenscore) die Diagnose einer mangelnden Eisenverfügbarkeit im prälatenten Stadium. In der Vergangenheit wurde die Diagnose des Eisenmangels häufig erst im Rahmen einer klinisch relevanten Anämie diagnostiziert. Ferritin und die Transferrinsättigung waren die wesentlichen Untersuchungen. Neuere Tests ermöglichen die frühzeitige Diagnose einer mangelnden Eisenverfügbarkeit, so daß diese therapiert werden kann bevor sich das Vollbild einer klinisch relvanten Eisenmangelanämie darstellt. Dies bietet sich insbesondere für Personengruppen an, die ein erhöhtes Risiko für eine Eisenmangelanämie haben. Abstract The diagnosis of reduced availability of iron is based on the diagnosis of anemia according to traditional perspectives. In most cases, iron is not available to the tissues because of inflammation-induced sequestration in macrophages or total iron deficiency. Therapy can be troublesome and protracted. The reduced availability of iron in the absence of anemia can be present in patients with chronic heart failure, transient in surgical patients after blood loss, in frequent blood donors, and in women of childbearing age. Subclinical iron deficiency, total iron deficiency, iron-restrictive erythropoiesis associated with the anemia of chronic disease and functional iron deficiency by therapy with erythropoiesis-stimulating agents are the main causes of reduced availability of iron. The sequestration of iron (impaired iron trafficking), e.g. in patients with chronic heart failure, is an additional frequent determinant of impaired quality of life. Before planning an iron-correction phase, biochemical markers and hematological indices or multivariable systems (diagnostic ir
总结:传统上,铁的不可用性通常只能通过临床相关铁丘陵切除来诊断。当前,要么缺铁,要么铁由通货膨胀押解到宏观经济学,两种情况下,治疗可能既漫长又需要时间然而,没有任何可临床使用的贫血也能降低铁元素的供应,包括慢性心力衰竭患者、断血后交接静脉输液者、多次血流者或育龄妇女。缺乏铁的供应可能与亚铁深度缺铁、缺铁、红精铁和其他严重的红精铁有关,通常与慢性疾病贫血一起存在,或作为功能性持有障碍的治疗。通胀驱动的铁沉淀是慢性病患者——比如严重心力衰竭——的主要原因之一,它导致严重贫血及其导致生活质量下降。在接受治疗前,确定生物化学标记、血样指数或在需要多发性系统(检测的铁布洛或铁指数)下,可以诊断在危险阶段缺乏铁质供应。在过去,铁缺乏通常只能通过临床性贫血诊断。其实我没有转学的机会,所以…最近的试验可以早期诊断铁缺乏铁供应,因此可以在有限铁贫乏临床试验之前做到治疗。这样的选择尤其在群体中,因为他们中存在着很多铁耳曼症的危险。根据传统经验而得出的归化法所有这些都不符合事实因为有太多的通货膨胀可以宽恕我的罪过和工艺肾上腺素降低灵魂的可再生性低于铁和铁杆检测以及钢铁控制装置和测试机构使用电磁铁是降低钢铁的可承受能力。《改变了钢铁》《病史》这本《病史》在计划需用铁器、生物化学标记和磁力指数前,你应该得到对铁器的认识。在过去,对钢铁的检测检测就是目前钢铁的地位管理以服务器为基本写照的诊断纳尔市场为什么要加深鉴别二氧化碳。善良可得到你的帮助
{"title":"Mangelnde Eisenverfügbarkeit: Welche Laboruntersuchungen anfordern und wie klinisch interpretieren? https://degruyter.instruct.eu","authors":"L. Thomas, Christian Thomas","doi":"10.1515/labmed-2017-0083","DOIUrl":"https://doi.org/10.1515/labmed-2017-0083","url":null,"abstract":"Zusammenfassung: Traditionell wird eine mangelnde Eisenverfügbarkeit häufig erst im Rahmen einer klinisch relevanten Eisenmangelanämie diagnostiziert. Zu diesem Zeitpunkt besteht entweder ein totaler Eisenmangel oder das Eisen ist Inflammations-bedingt in Makrophagen sequestriert und steht den Funktionsstellen nicht zur Verfügung. In beiden Fällen kann die Therapie langwierig und anspruchsvoll sein. Jedoch kann auch ohne klinisch relevante Anämie die Eisenverfügbarkeit vermindert sein, z.B. bei Patienten mit chronischer Herzinsuffizienz, transient intraoperativ nach Blutverlust, bei Mehrfach-Blutspendern oder Frauen im gebärfähigen Alter. Die mangelnde Eisenverfügbarkeit kann mit subklinischem Eisenmangel, totalem Eisenmangel, Eisen-restriktiver Erythropoese, meist in Kombination mit der Anämie chronischer Erkrankungen assoziiert sein, oder Therapie-bedingt als funktioneller Eisenmangel vorliegen. Die Inflammations-bedingte Sequestration von Eisen ist bei Patienten mit chronischer Erkrankung, z. B. bei schwerer Herzinsuffizienz, eine wichtige Ursache für eine prälatente Anämie und damit verbundener Verminderung der Lebensqualität. Vor Therapie ermöglicht die Bestimmung biochemischer Marker, hämatologischer Indices oder die Anforderung multivariabler Systeme (diagnostischer Eisenblot, Eisenscore) die Diagnose einer mangelnden Eisenverfügbarkeit im prälatenten Stadium. In der Vergangenheit wurde die Diagnose des Eisenmangels häufig erst im Rahmen einer klinisch relevanten Anämie diagnostiziert. Ferritin und die Transferrinsättigung waren die wesentlichen Untersuchungen. Neuere Tests ermöglichen die frühzeitige Diagnose einer mangelnden Eisenverfügbarkeit, so daß diese therapiert werden kann bevor sich das Vollbild einer klinisch relvanten Eisenmangelanämie darstellt. Dies bietet sich insbesondere für Personengruppen an, die ein erhöhtes Risiko für eine Eisenmangelanämie haben. Abstract The diagnosis of reduced availability of iron is based on the diagnosis of anemia according to traditional perspectives. In most cases, iron is not available to the tissues because of inflammation-induced sequestration in macrophages or total iron deficiency. Therapy can be troublesome and protracted. The reduced availability of iron in the absence of anemia can be present in patients with chronic heart failure, transient in surgical patients after blood loss, in frequent blood donors, and in women of childbearing age. Subclinical iron deficiency, total iron deficiency, iron-restrictive erythropoiesis associated with the anemia of chronic disease and functional iron deficiency by therapy with erythropoiesis-stimulating agents are the main causes of reduced availability of iron. The sequestration of iron (impaired iron trafficking), e.g. in patients with chronic heart failure, is an additional frequent determinant of impaired quality of life. Before planning an iron-correction phase, biochemical markers and hematological indices or multivariable systems (diagnostic ir","PeriodicalId":49926,"journal":{"name":"Laboratoriumsmedizin-Journal of Laboratory Medicine","volume":"53 1","pages":"273 - 284"},"PeriodicalIF":0.0,"publicationDate":"2017-01-01","publicationTypes":"Journal Article","fieldsOfStudy":null,"isOpenAccess":false,"openAccessPdf":"","citationCount":null,"resultStr":null,"platform":"Semanticscholar","paperid":"81244935","PeriodicalName":null,"FirstCategoryId":null,"ListUrlMain":null,"RegionNum":0,"RegionCategory":"","ArticlePicture":[],"TitleCN":null,"AbstractTextCN":null,"PMCID":"","EPubDate":null,"PubModel":null,"JCR":null,"JCRName":null,"Score":null,"Total":0}
引用次数: 0
Evaluation and implementation of the STA R Max® hemostaseology analyzer in the central laboratory of a major hospital STA R Max®血液学分析仪在某大医院中心实验室的评估与实施
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2017-01-01 DOI: 10.1515/labmed-2017-0056
B. Hofmann, C. Schröder, Niels Geisler, G. Stamminger
Abstract Due to a change of provider at Zentrum für Diagnostik at Klinikum Chemnitz a comprehensive validation of the STA R Max® analyser from Stago was undertaken. Alongside intra-assay and inter-assay determinations, a broad range of comparative measurements using pooled patient plasma were also carried out against the previous routine method (BCS XP from Siemens). Results obtained from routine and emergency sample testing are presented in this publication. Good to very good results were observed which allowed for a swift switchover in systems. Furthermore, user friendliness, reagents, turnaround times (TAT) and general susceptibilities of the new system were evaluated. After various adaptations to the diagnostic process, the transition to routine operation successfully took place.
由于Klinikum Chemnitz的Zentrum fr diagnostics公司更换了供应商,对Stago的STA R Max®分析仪进行了全面验证。除了测定内测定和测定间测定外,还对以前的常规方法(西门子的BCS XP)进行了广泛的患者血浆比较测量。从常规和紧急样品测试中获得的结果在本出版物中提出。观察到良好到非常好的结果,这允许系统中的快速切换。此外,还对新系统的用户友好性、试剂、周转时间(TAT)和一般敏感性进行了评估。在对诊断过程进行各种调整后,成功地过渡到常规操作。
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引用次数: 0
Influence of sex, body mass index and age on the results of the 2-mg overnight dexamethasone suppression test 性别、体重指数和年龄对2 mg地塞米松夜间抑制试验结果的影响
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2017-01-01 DOI: 10.1515/labmed-2017-0024
B. Sandner, J. Kratzsch
Abstract Background: The overnight dexamethasone suppression test (DST) is routinely used in establishing the diagnosis of Cushing’s syndrome. However, factors such as variable resorption and increased metabolism of dexamethasone (DXMS) could lead to false positive results. The aim of our study was to evaluate the influence of sex, body mass index (BMI) and age on the DXMS metabolism. Methods: In total, 183 subjects were enrolled in a regular 2 mg DST. Patients with Cushing’s syndrome, depression, renal or hepatic insufficiency and patients treated with liver enzyme modulating pharmaceuticals were excluded from this study, so that 72 patients and 66 healthy subjects were analyzed. Nocturnal blood withdrawals were performed in 11 adult subjects at 1:00 AM, 3:00 AM, 5:00 AM, 7:00 AM, 8:00 AM to evaluate the kinetic of DXMS and cortisol. Results: In the DST DXMS levels demonstrated a high variation at 8:00 AM, that was inversely correlated with BMI (r=−0.24, p=0.045). Furthermore, DXMS levels determined in patients with a BMI<30 kg/m2 (n=29) were significantly higher than values of obese patients with a BMI>30 kg/m2 (n=43) (1.66±0.71 ng/mL vs. 1.31±0.57 ng/mL, p=0.026). Cortisol levels, measured at the same time, were neither correlated with DXMS nor with BMI values. In the kinetic study, maximal DXMS concentration was measured at approximately 3:00 AM. At 8:00 AM, median of DXMS was reduced to 59.1% and was correlated directly with the DXMS AUC (r=0.75, p=0.013). However, there was no correlation between the cortisol levels at 8:00 AM and the nocturnal DXMS concentrations. Conclusions: In the DST BMI of individual patients could modulate the resorption rate and metabolism of DXMS but appears to have no impact on cortisol levels. Therefore, obesity should not be a cause of falsely positive results in the DST.
背景:地塞米松抑制试验(DST)是建立库欣综合征诊断的常规方法。然而,地塞米松(DXMS)的吸收变化和代谢增加等因素可能导致假阳性结果。本研究旨在探讨性别、体重指数(BMI)和年龄对DXMS代谢的影响。方法:183例受试者接受常规2mg DST治疗。排除库欣综合征、抑郁症、肾功能或肝功能不全及肝酶调节药物患者,共纳入72例患者和66名健康受试者。11名成人分别于凌晨1点、3点、5点、7点、8点进行夜间采血,评估DXMS和皮质醇的动力学。结果:DST患者DXMS水平在8:00 AM变化较大,与BMI呈负相关(r= - 0.24, p=0.045)。此外,BMI30 kg/m2患者(n=43)的DXMS水平测定(1.66±0.71 ng/mL vs. 1.31±0.57 ng/mL, p=0.026)。同时测量的皮质醇水平与DXMS和BMI值均无相关性。在动力学研究中,在凌晨3点左右测量了最大的DXMS浓度。8:00 AM时,DXMS中位数降至59.1%,与DXMS AUC直接相关(r=0.75, p=0.013)。然而,上午8点皮质醇水平与夜间DXMS浓度之间没有相关性。结论:DST患者个体BMI可调节DXMS的吸收速率和代谢,但对皮质醇水平无影响。因此,肥胖不应该是DST假阳性结果的一个原因。
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引用次数: 1
Infections after renal transplantation 肾移植术后感染
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2017-01-01 DOI: 10.1515/labmed-2017-0094
S. Dasdelen, S. Grebe
Abstract Renal transplantation is the treatment-of-choice for a significant number of patients with end-stage renal disease. Prophylaxis, diagnosis and treatment of infections are cornerstones in the management of transplant patients. There are a number of opportunistic and rare pathogens in the immunosuppressed transplant patient population, whose early detection is essential for an optimized and targeted treatment. As the immunosuppressive regimen is adopted after transplantation and due to a potentially delayed reactivation of latent diseases, certain infections can occur in defined time intervals following transplantation. The present review summarizes the common and some of the rare diseases caused by the broad microbiological spectrum in kidney transplant recipients and the respective therapeutic options.
肾移植是大量终末期肾病患者的首选治疗方法。感染的预防、诊断和治疗是移植患者管理的基石。在免疫抑制移植患者群体中存在许多机会性和罕见病原体,其早期发现对于优化和靶向治疗至关重要。由于移植后采用免疫抑制方案,并且由于潜在疾病的潜在延迟再激活,某些感染可能在移植后的特定时间间隔内发生。本文综述了肾移植受者中由广泛微生物谱引起的常见疾病和一些罕见疾病以及相应的治疗选择。
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引用次数: 0
The zlog value as a basis for the standardization of laboratory results 将zlog值作为实验室结果标准化的依据
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2017-01-01 DOI: 10.1515/labmed-2017-0135
Georg F. Hoffmann, F. Klawonn, R. Lichtinghagen, M. Orth
Abstract Background: With regard to the German E-Health Law of 2016, the German Society for Clinical Chemistry and Laboratory Medicine (DGKL) has been invited to develop a standard procedure for the storage and transmission of laboratory results. We suggest the commonly used z-transformation. Methods: This method evaluates by how many standard deviations (SDs) a given result deviates from the mean of the respective reference population. We confirm with real data that laboratory results of healthy individuals can be adjusted to a normal distribution by logarithmic transformation. Results: Thus, knowing the lower and upper reference limits LL and UL, one can transform any result x into a zlog value using the following equation: zlog=(log(x)–(log(LL)+log(UL))/2)·3.92/(log(UL)– log(LL)) $eqalign{ {rm{zlog}} = & {rm{(log(x)}}-{rm{(log(LL)}} + {rm{log(UL))/2)cdot3}}{rm{.92/(log(UL)}} cr -{bf{ }}{rm{log(LL))}} cr} $ The result can easily be interpreted, as its reference interval (RI) is –1.96 to +1.96 by default, and very low or high results yield zlog values around –5 and +5, respectively. For intuitive data presentation, the zlog values may be transformed into a continuous color scale, e.g. from blue via white to orange. Using the inverse function, any zlog value can then be translated into the theoretical result of an analytical method with another RI: (1) x=LL0.5−zlog/3.92⋅UL0.5+zlog/3.92 $${rm{x}} = {rm{L}}{{rm{L}}^{0.5 - {rm{zlog}}/3.92}} cdot {rm{U}}{{rm{L}}^{0.5 + {rm{zlog}}/3.92}}$$ Conclusions: Our standardization proposal can easily be put into practice and may effectively contribute to data quality and patient safety in the frame of the German E-health law. We suggest for the future that laboratories should provide the zlog value in addition to the original result, and that the data transmission protocols (e.g. HL7, LDT) should contain a special field for this additional value.
背景:根据2016年德国电子卫生法,德国临床化学和检验医学学会(DGKL)被邀请制定实验室结果存储和传输的标准程序。我们建议使用常用的z变换。方法:该方法通过给定结果与相应参考总体的平均值偏离多少个标准差(sd)来评估。我们用实际数据证实,健康个体的实验室结果可以通过对数变换调整为正态分布。结果:因此,知道参考下限LL和UL,可以使用以下公式将任何结果x转换为zlog值:zlog=(log(x) - (log(LL)+log(UL))/2)·3.92/(log(UL) - log(LL)) $eqalign{ {rm{zlog}} = & {rm{(log(x)}}-{rm{(log(LL)}} + {rm{log(UL))/2)cdot3}}{rm{.92/(log(UL)}} cr -{bf{ }}{rm{log(LL))}} cr} $结果很容易解释,因为它的参考区间(RI)默认为- 1.96到+1.96,非常低或高的结果产生的zlog值分别在- 5和+5左右。为了直观地表示数据,zlog值可以转换为连续的色阶,例如,从蓝色到白色到橙色。利用反函数,任何zlog值都可以转化为另一个RI分析方法的理论结果:(1)x=LL0.5−zlog/3.92⋅UL0.5+zlog/3.92 $${rm{x}} = {rm{L}}{{rm{L}}^{0.5 - {rm{zlog}}/3.92}} cdot {rm{U}}{{rm{L}}^{0.5 + {rm{zlog}}/3.92}}$$结论:我们的标准化建议可以很容易地付诸实践,并可以有效地促进德国电子卫生法框架下的数据质量和患者安全。我们建议未来实验室在原始结果之外提供zlog值,并且数据传输协议(例如HL7, LDT)应该包含这个附加值的特殊字段。
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引用次数: 8
Red blood cell morphology in patients with β-thalassemia minor β-地中海贫血患者的红细胞形态
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2016-12-10 DOI: 10.1515/labmed-2016-0052
C. Körber, A. Wölfler, M. Neubauer, C. Robier
Abstract Background: A systematic analysis of the occurrence of red blood cell (RBC) abnormalities in β-thalassemia minor has not been performed to date. This study aimed to identify and quantify the frequency of RBC abnormalities in patients with β-thalassemia minor. Methods: We examined blood smears of 33 patients with β-thalassemia minor by light microscopy for the occurrence of 15 defined RBC abnormalities. In the case of positivity, the abnormal cells/20 high power fields (HPF) at 1000-fold magnification were counted. Results: Anisocytosis, poikilocytosis and target cells (median 42/20 HPF) were observed in all, and ovalocytes in 32 (96.9%, median 10/20 HPF) subjects. Dacryocytes (81.8%), stomatocytes (81.8%, median 10/20 HPF), elliptocytes (75.8%), cells with basophilic stippling (72.7%) and irregularly contracted cells (63.6%) were frequently, and schistocytes (15.2%), bite cells (6%) and pincer cells (3%) were occasionally found. Conclusions: Morphological abnormalities of erythrocytes are common in peripheral blood (PB) smears of patients with β-thalassemia minor. In this study, anisocytosis, poikilocytosis and target cells were apparent in all, and ovalocytes, elliptocytes, cells with basophilic stippling, dacryocytes, stomatocytes and irregularly contracted cells were observed in the majority of the analyzed slides. Our observations may be useful to improve the differential diagnosis of anemia in clinical laboratory routine.
背景:迄今为止,尚未对β-地中海贫血中红细胞(RBC)异常的发生进行系统分析。本研究旨在确定和量化β-地中海贫血患者红细胞异常的频率。方法:对33例轻度β-地中海贫血患者的血液涂片进行光镜检查,发现15种明确的红细胞异常。在阳性的情况下,计数异常细胞/20高功率场(HPF)在1000倍放大。结果:所有受试者均出现细胞异数、异数和靶细胞(中位数为42/20 HPF), 32例(中位数为96.9%,中位数为10/20 HPF)出现卵圆细胞。多见泪细胞(81.8%)、口细胞(81.8%)、椭圆细胞(75.8%)、嗜碱性点状细胞(72.7%)和不规则收缩细胞(63.6%),偶见裂细胞(15.2%)、咬痕细胞(6%)和钳形细胞(3%)。结论:β-地中海贫血患者外周血涂片常见红细胞形态异常。在本研究中,所有细胞均可见异位细胞、异位细胞和靶细胞,并且在大多数分析的载玻片中观察到卵圆细胞、椭圆细胞、嗜碱性点状细胞、泪细胞、气孔细胞和不规则收缩细胞。我们的观察结果可能有助于提高临床实验室常规中贫血的鉴别诊断。
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引用次数: 4
Einführung des deutschlandweiten Neugeborenenscreenings für Mukoviszidose 提高死亡率
Q4 OTORHINOLARYNGOLOGY Pub Date : 2016-12-01 DOI: 10.1515/labmed-2016-0062
M. Heinemann, J. Hentschel, Susen Becker, F. Prenzel, C. Henn, W. Kiess, H. Tabori, J. Lemke, U. Ceglarek, J. Thiery
Zusammenfassung Die Mukoviszidose oder Cystische Fibrose (CF) ist eine autosomal rezessiv vererbte Stoffwechselerkrankung und mit einer regional schwankenden Inzidenz von ca. 1:3.300–1:5.800 eine der häufigsten angeborenen Stoffwechselerkrankungen in Deutschland. Durch eine mutationsbedingte verminderte oder fehlende Funktion von Chloridkanälen kommt es hier zu einer Veränderung der Sekretzusammensetzung aller exokrinen Drüsen. Die mittlere Lebenserwartung von Mukoviszidose-Patienten konnte durch verbesserte Behandlungsstrategien auf mittlerweile über 40 Jahre erheblich gesteigert werden. Es hat sich dabei gezeigt, dass eine frühzeitige Diagnosestellung einen positiven Einfluss auf Krankheitsverlauf, Lebensqualität und Lebenserwartung der betroffenen Patienten hat. Diese Erkenntnis führte in den letzten 10 Jahren europaweit zur Aufnahme der Mukoviszidose in regionale und nationale Neugeborenenscreening-Programme. Mit dem Beschluss des Gemeinsamen Bundesausschusses zur Einführung des Mukoviszidosescreenings im August 2015 wurde Mukoviszidose nun auch in Deutschland als weitere Zielkrankheit in die Kinderrichtlinien aufgenommen und ist nach Veröffentlichung im Bundesanzeiger somit bundeseinheitlich als Bestandteil des deutschen Neugeborenenscreening-Programms vorgeschrieben. Das Procedere beinhaltet ein Stufenscreening mit der Kombination von Immunreaktivem Trypsin (IRT) und Pankreatitis-assoziiertem Protein (PAP) mit zusätzlicher Mutationsanalytik. Dank einer deutschlandweit früheren Diagnosestellung wird ein verbessertes Langzeitoutcome von Mukoviszidose-Patienten erwartet.
imca (cff)是一种遗传性遗传疾病,并有地区间不稳定的情况。通过基因变异收缩或者缺氧血管引起的腺分泌改变经过改良的治疗策略,mucoon真菌病人的平均寿命已延长至现在超过40年。结果表明,早期诊断对病患的身体状况、生活质量和预期寿命有积极影响。这一认识让欧洲各国在过去十年里都在区域和国家新生儿治疗方案中引进了黏液霉菌。与Bundesausschusses联合委员会的决定实施这一Mukoviszidosescreenings 2015年8月日现在也在德国加上Zielkrankheit Kinderrichtlinien吸收,并公布后在Bundesanzeiger因此bundeseinheitlich作为德国内的Neugeborenenscreening-Programms定制.内幕程序包括打开免疫激活氨基酸(IRT)和内幕蛋白三度配对在全德国,早期诊断诊断有助于改善肌肉纤维症患者的长期诊断。
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引用次数: 1
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Laboratoriumsmedizin-Journal of Laboratory Medicine
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